Zastanawiasz się jak wykorzystać potencjał e-mail marketingu i nie zostać sklasyfikowany jako SPAM? W tym poście dowiesz się jak poprawnie sformułować treść wiadomość, aby uniknąć filtrów antyspamowych.
Klasyfikacja wiadomości jako SPAM w większości przypadków zależy od indywidualnych zabezpieczeń poczty odbiorcy i treści naszej wiadomości. Filtry analizują wszystkie części składowe wiadomości: domena i adres IP, z którego wiadomość zostaje wysłana, zamieszczone grafiki, nagłówek, a także samą treść wiadomości.
- Wystrzegaj się stosowania zwrotów SPAMogennych
Stosowanie słów spamogennych to podstawy błąd w tworzeniu treści naszych wiadomości. Niestety nie jest dostępna pełna lista fraz, których należy unikać, nie ma też reguły, że użycie tych słów każdorazowo zostanie zakwalifikowane jako SPAM. Dobrą jednak zasadą w e-mail marketingu jest unikanie zwrotów związanych z reklamą i handlem takich jak:
- Promocja
- Obniżka
- Darmowy
- Nagrody
- Okazja
- 50% zniżki itd.
- Zachowaj poprawny stosunek ilości grafiki do tekstu
Filtry antyspamowe zwracają dużą uwagę na ilość i wielkość grafiki. Wiadomości, które mają wklejone obrazki w treść – to zazwyczaj wersje tylko graficzne lub z ogromną przewagą grafiki. Tak przygotowane e-maile, wedle systemów antyspamowych są zaliczane do kategorii SPAM. Aby uchronić wiadomość przed zaklasyfikowaniem do tej kategorii, należy dopisać alternatywne teksty zakodowane w HTML.
- Nagłówek nie może wprowadzać odbiorcy w błąd
Nawet jeśli wiadomość zostanie pozytywnie zakwalifikowana przez filtry antyspamowe, adresat może oznaczyć ją jako SPAM jeśli nie spełni jego oczekiwań. Pamiętaj, żeby temat nawiązywał do treści e-maila, nic bardziej nie denerwuje odbiorców jak agresywne i mylące komunikaty.
- Twój adres IP znalazł się na czarnej liście
Kolejnym bardzo ważnym kryterium klasyfikowania wiadomości przez filtry antyspamowe jest Realtime Block List. Jeśli już z jakiegoś powodu Twój adres znajdzie się na takiej liście, wysyłanie kolejnych wiadomości będzie utrudnione. W takiej sytuacji musisz zadbać o poprawę swojego wizerunku i zwrócić się do konkretnych serwisów, aby odznaczyły Twój adres IP z czarnej listy.
- Zadbaj o odpowiednią grupę docelową dla swojej akcji
Najczęstszym błędem popełnianym w e-mail marketingu to wysyłka do wszystkich adresów z bazy tego samego komunikatu. Jeśli treść naszej wiadomości ma zaciekawić i skłonić do pożądanej akcji, powinna być spersonalizowana pod konkretną grupę docelową. W przeciwnym razie, nasza wiadomość może zostać potraktowana jako niechciana i oznaczona przez odbiorców jako SPAM.
- Właściwa waga i wymiary kreacji
Jeśli przesadzimy z rozmiarami naszej kreacji, przeładujemy projekt grafiką i dodatkowymi załącznikami możemy spodziewać się, że nasza wiadomość nie dotrze prawidłowo do naszego adresata. Nawet jeśli przejdzie pozytywnie przez system antyspamowy, prawdopodobnie wyświetli się niepoprawnie lub wcale nie dotrze na skrzynkę. Dlatego tak ważne jest trzymać się przyjętych standardów przy tworzeniu kreacji i nie wychodzić poza specyfikację.
Podsumowując
Tworząc wiadomość wedle powyższych zasad, zwiększysz skuteczność swoich działań w e-mail marketingu i w znaczącym stopniu zmniejszysz ryzyko wpadania do kategorii SPAM. Pamiętaj, że każdą kampanię trzeba testować pod kątem antyspamowym. Przed planowanym uruchomieniem kampanii, doświadczone agencje potrafią dokonać szczegółowych analiz takich wiadomości, sprawnie zlokalizować i wykluczyć błędy, które mogłyby zaszkodzić całej akcji.
Myślę, że dostosowanie przesyłanych treści do odpowiedniej grupy odbiorców jest jednym z ważniejszych czynników. Muszą one przecież zainteresować użytkowników, inaczej wylądują w koszu, albo zostaną potraktowane jako SPAM, a tego właśnie chcemy uniknąć. Bardzo podoba mi się Twój wpis. W zasadzie zgadzam się z każdym jego punktem.