Skuteczny email marketing – jak zwiększyć dotarcie e-maili do odbiorcy?

Zastanawiasz się jak wykorzystać potencjał e-mail marketingu i nie zostać sklasyfikowany jako SPAM? W tym poście dowiesz się jak poprawnie sformułować treść wiadomość, aby uniknąć filtrów antyspamowych.

Klasyfikacja wiadomości jako SPAM w większości przypadków zależy od indywidualnych zabezpieczeń poczty odbiorcy i treści naszej wiadomości. Filtry analizują wszystkie części składowe wiadomości: domena i adres IP, z którego wiadomość zostaje wysłana, zamieszczone grafiki, nagłówek, a także samą treść wiadomości.

Skuteczny email marketing

 

  1. Wystrzegaj się stosowania zwrotów SPAMogennych

Stosowanie słów spamogennych to podstawy błąd w tworzeniu treści naszych wiadomości. Niestety nie jest dostępna pełna lista fraz, których należy unikać, nie ma też reguły, że użycie tych słów każdorazowo zostanie zakwalifikowane jako SPAM. Dobrą jednak zasadą w e-mail marketingu jest unikanie zwrotów związanych z reklamą i handlem takich jak:

  • Promocja
  • Obniżka
  • Darmowy
  • Nagrody
  • Okazja
  • 50% zniżki itd.

 

  1. Zachowaj poprawny stosunek ilości grafiki do tekstu

Filtry antyspamowe zwracają dużą uwagę na ilość i wielkość grafiki. Wiadomości, które mają wklejone obrazki w treść – to zazwyczaj wersje tylko graficzne lub z ogromną przewagą grafiki. Tak przygotowane e-maile, wedle systemów antyspamowych są zaliczane do kategorii SPAM. Aby uchronić wiadomość przed zaklasyfikowaniem do tej  kategorii, należy dopisać alternatywne teksty zakodowane w HTML.

 

  1. Nagłówek nie może wprowadzać odbiorcy w błąd

Nawet jeśli wiadomość zostanie pozytywnie zakwalifikowana przez filtry antyspamowe, adresat może oznaczyć ją jako SPAM jeśli nie spełni jego oczekiwań. Pamiętaj, żeby temat nawiązywał do treści e-maila, nic bardziej nie denerwuje odbiorców jak agresywne i mylące komunikaty.

 

  1. Twój adres IP znalazł się na czarnej liście

Kolejnym bardzo ważnym kryterium klasyfikowania wiadomości przez filtry antyspamowe jest Realtime Block List. Jeśli już z jakiegoś powodu Twój adres znajdzie się na takiej liście, wysyłanie kolejnych wiadomości będzie utrudnione. W takiej sytuacji musisz zadbać o poprawę swojego wizerunku i zwrócić się do konkretnych serwisów, aby odznaczyły Twój adres IP z czarnej listy.

 

  1. Zadbaj o odpowiednią grupę docelową dla swojej akcji

Najczęstszym błędem popełnianym w e-mail marketingu to wysyłka do wszystkich adresów z bazy tego samego komunikatu.  Jeśli treść naszej wiadomości ma zaciekawić i skłonić do pożądanej akcji, powinna być spersonalizowana pod konkretną grupę docelową. W przeciwnym razie, nasza wiadomość może zostać potraktowana jako niechciana i oznaczona przez odbiorców jako SPAM.

 

  1. Właściwa waga i wymiary kreacji

Jeśli przesadzimy z rozmiarami naszej kreacji, przeładujemy projekt grafiką i dodatkowymi załącznikami możemy spodziewać się, że nasza wiadomość nie dotrze prawidłowo do naszego adresata. Nawet jeśli przejdzie pozytywnie przez system antyspamowy, prawdopodobnie wyświetli się niepoprawnie lub wcale nie dotrze na skrzynkę. Dlatego tak ważne jest trzymać się przyjętych standardów przy tworzeniu kreacji i nie wychodzić poza specyfikację.

 

 

Podsumowując

Tworząc wiadomość wedle powyższych zasad, zwiększysz skuteczność swoich działań w e-mail marketingu i w znaczącym stopniu zmniejszysz ryzyko wpadania do kategorii SPAM. Pamiętaj, że każdą kampanię trzeba testować pod kątem antyspamowym. Przed planowanym uruchomieniem kampanii, doświadczone agencje potrafią dokonać szczegółowych analiz takich wiadomości, sprawnie zlokalizować i wykluczyć błędy, które mogłyby zaszkodzić całej akcji.

Skuteczny email marketing – jak zwiększyć dotarcie e-maili do odbiorcy?
Oceń post

Autor: Rafal Gala

Od ponad 5 lat związany z e-mail marketingiem. Obecnie koordynator sekcji obsługi baz danych i mailingu w agencji CS Group.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks