SEO dla e-commerce: 6 sposobów na opisy produktów, które działają!

Prowadzisz e-sklep? Chcesz, by był lepiej widoczny w wyszukiwarce? W naszym poradniku podpowiemy, jak stworzyć dobre opisy produktów z uwzględnieniem zasad SEO.

6 sposobów na opisy produktów

Opisy produktów w walce o widoczność w Google

Content is king! – to zdanie jest powtarzane tak często, że może się wydawać wyświechtanym frazesem. Nic bardziej mylnego – treści niezmiennie są jednym z najważniejszych  czynników decydujących o naszym być albo nie być w wynikach wyszukiwania Google.

Strona główna Twojego serwisu z wartościowym tekstem, dobrze opisane kategorie oferty oraz wartościowe opisy produktów to niezbędne elementy składające się na dobry content strony. W dzisiejszym wpisie chcemy dać Ci klika wskazówek, jak stworzyć te ostatnie – opisy produktów, które pozwolą Ci walczyć o najwyższą stawkę w SERP.

Jaki powinien być dobry SEO-opis produktu?

  • Unikalny – to absolutny fundament dobrych treści. Zapomnij o kopiowaniu opisów ze strony producenta lub – co gorsza! – ze stron konkurencji. Duplikaty treści nie będą wartościowe, ani dla odwiedzających stronę, ani dla Google, którego algorytmy gorzej oceniają strony zawierające kopie treści. Oryginalne treści to najlepszy sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji.
  • Zawierający frazy kluczowe – bez nich nie dasz się zauważyć wyszukiwarce Google. Nawet jeśli Twoje produkty funkcjonują głównie pod numerami katalogowymi, tworząc ich opisy na stronę pamiętaj, by nazywać je bardziej przyjaźnie. Wtedy, zamiast tajemniczego produktu XS 43 ginącego w mrokach Internetu, dajesz szansę klientom na znalezienie prowadnicy do szuflady XS 43 właśnie w Twoim sklepie. Tego typu frazy kluczowe, bezpośrednio związane z danym produktem, powinny pojawić się w opisie kilkukrotnie. Trzeba jednak pamiętać, by zachować równowagę – nie sprawdzą się nie tylko te opisy, w których brakuje słów-kluczy, ale też takie, w których jest ich za dużo. Frazy powinny pojawiać się w tekście naturalnie, zbyt częste powtórzenia mogą sprawić, że nasza strona zostanie potraktowana jako spam.
  • Odpowiednio długi – postaraj się, by Twój opis miał co najmniej kilkaset znaków. Nie sprawdzają się tu jednozdaniowe komunikaty – będą za krótkie, by przekazać komplet informacji klientowi zainteresowanemu produktem oraz by mogły zostać odpowiednio zauważone przez wyszukiwarkę. Jeśli obawiasz się, że długi opis może być mało przejrzysty, korzystaj ze śródtytułów, a część informacji prezentuj w formie punktów.
  • Odpowiadający na konkretne pytania – wyobraź sobie jakie pytania mógłby zadać Twój klient i postaraj się odpowiedzieć na nie w opisie produktu. Dlaczego warto wybrać produkt tej marki? Jak dobrać odpowiedni rozmiar? Takie informacje w opisie produktów mają wpływ nie tylko na decyzje zakupowe (im więcej informacji dostarczysz, tym więcej wątpliwości rozwiejesz i tym bardziej prawdopodobne, że klient wybierze Twój produkt), ale też na widoczność opisy dla wyszukiwarek. Pytania: jak…? dlaczego…? gdzie…?  – są bardzo często wpisywane w wyszukiwarkę i umieszczając je w swoim opisie wraz z odpowiedzią poprawiasz częstotliwość wyszukiwania Twojej strony wśród zapytań użytkowników.
  • Ciekawy – może brzmi to mało konkretnie, ale to niezwykle ważne i wcale nie tak trudne do osiągnięcia. Google promuje strony z treściami „dla ludzi” i dlatego opisy, które biorą pod uwagę swoich przyszłych czytelników są kluczem do sukcesu. Jak to osiągnąć?
    • Unikaj pustych frazesów (takich jak „wyjątkowa jakość”, „doskonałe parametry” etc.), zamiast tego skup się na opisie wyjątkowych cech produktu.
    • Opisując zalety także bądź konkretny, ale pamiętaj, by nie poprzestawać na ich wymienieniu – opowiedz swoim klientom jak te atuty przełożą się na konkretne korzyści i co zyskają, kupując właśnie Twój produkt.
    • Określ swoją grupę docelową i skup się na niej – to pozwoli Ci dobrać indywidualny sposób komunikacji i sprawi, że opisy będą lepiej trafiać do odbiorcy.
    • Jeśli Twój produkt na to pozwala, twórz opisy odwołujące się do wyobraźni klienta – plastyczne opisy będą ciekawsze, przyjemniejsze w czytaniu i bardziej zachęcające do kupna.
  • Zoptymalizowany we wszystkich aspektach – pamiętaj o unikatowym zestawie metadanych dla każdego produktu, przyjaznym wyszukiwarce adresie URL, dodaniu opisów alt do grafik. Razem z wartościowym opisem produktowym te elementy stworzą idealną całość, której nie oprze się nawet Google!

Przygotowanie opisów produktów według takiej recepty może wydawać się czasochłonne, ale pamiętaj, że to dobra inwestycja. Wartościowe opisy to lepsza widoczność w Google i większe możliwości dotarcia do klientów, a tym samym szansa na zwiększenie sprzedaży i zysków. Tym bardziej, że Twoje nowe, ciekawe opisy doceni nie tylko Google, ale także klienci.

Oceń post

Autor: Aleksandra Kowalczyk

Tematami SEO copywritingu i content marketingu w różnych jego formach zajmuje się w CS Group Polska S.A. od 2012 roku. Team Leader Zespołu Copywriting.

Podziel się

2 komentarze

  1. Bardzo fajny artykuł. Nadal wiele sklepów korzysta z pliku xml integracji z hurtownią co niestety nie jest dobre. Powielone tysiące razy te same opisy na pewno nie wpływają dobrze na widoczność w wyszukiwarce. Warto zatem pisać o tym.

    Post a Reply
  2. Bardzo ważny wpis – każdy właściciel sklepu powinien w końcu sobie uświadomić, że kopiowanie opisów jest nie tylko nielegalne, ale także wielce nieskuteczne z perspektywy algorytmu Google. A naturalnie wplecione frazy kluczowe to już w ogóle wyższa szkoła jazdy ;)

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks