Optymalizacja reklam i remarketing na Facebooku – część 1

 

 

Optymalizacja-reklam-i-remarketing-na-Facebooku

Tempo zmian na Facebooku jest ogromne. Każdego dnia pojawiają się nowe funkcjonalności, które warto wykorzystać w swoim biznesie. Masz stronę internetową i prowadzisz działania na Facebooku? Świetnie! A czy słyszałeś o pikselu od Facebooka? Nie? Czas to zmienić.

Co to takiego ten piksel?

Piksel Facebooka to fragment kodu Java Script, który pozwala targetować wpisy i reklamy na odwiedzających Twoją stronę WWW. To w bardzo dużym skrócie. A naprawdę zastosowań jest o wiele więcej. Pixel pozwala w optymalny sposób korzystać z remarketingu, umożliwia prawidłowy pomiar wyników kampanii reklamowych oraz (i to jest najlepsze <3) tworzenie grup odbiorców odwiedzających Twoją stronę. To wszystko przekłada się na skuteczniejszą (i tańszą) reklamę oraz lepsze efekty.

Skąd go wziąć?

Jeżeli sam uruchamiasz i prowadzisz swoje kampanie reklamowe, to na stronie WWW zainstalujesz kod powiązany z Twoim kontem reklamowym na Facebooku. Jeżeli natomiast zlecasz realizację kampanii do agencji zewnętrznej (takiej jak nasza) to na stronie zainstalujesz kod otrzymany od agencji (od nas).

Aby skonfigurować piksela Facebook’a, wejdź do Menadżera Reklam i z rozwijanego menu w lewym górnym rogu (Wszystkie Narzędzia) wybierz zakładkę „Piksele” (Rys. 1). Postępuj zgodnie z krokami konfiguracji i gotowe!  Wygenerowany kod dla Twojego konta reklamowego będziesz mógł zaszyć na stronie WWW. Standardowo możesz utworzyć jeden piksel na konto reklamowe oraz kod zdarzenia (konwersji).

pixel graf

 

Rys.1 Menedżer Reklam na Facebook’u

Rodzaje piksela

W swojej witrynie powinieneś zainstalować dwa rodzaje krótkiego kodu wygenerowanego przez Facebook.

  1. Kod podstawowy piksela monitoruje aktywność w witrynie, tworząc punkt odniesienia do pomiaru określonych zdarzeń. Zamieść kod podstawowy piksela na każdej stronie witryny.
  2. Kod zdarzenia umożliwia organizacji monitorowanie określonych działań i wykorzystywanie ich w reklamie. Kod zdarzenia należy zainstalować na tych stronach witryny, na których ma dochodzić do interesujących Cię działań.

Możesz skorzystać z gotowych 9 zdarzeń standardowych na Facebook’u (Rys. 2) w celu monitorowania i optymalizowania reklam pod kątem konwersji (m.in. wyświetlenie zawartości, dodanie do koszyka, dokonanie zakupu, dokończenie rejestracji itd.)

pixel graf

Rys. 2 Standardowe zdarzenia na Facebook’u

 

Jak zainstalować?

Kiedy dysponujesz już kodem piksela (własnym czy do konta reklamowego agencji, z którą współpracujesz) należy go „zaszyć” na stronie WWW. Jest na to kilka sposobów:

  1. Skopiuj cały kod podstawowy i wklej go między znaczniki <head> i </head> w witrynie. Jeśli instalujesz także kody zdarzeń, skopiuj kod typu zdarzenia, które chcesz monitorować i dodaj go do kodu podstawowego piksela na odpowiedniej stronie witryny.
  2. Wyślij kod piksela do osoby obsługującej Twoją stronę WWW i zleć jego instalację. J

Przed instalacją kodu koniecznie zapoznaj się z regulaminem korzystania z opcji monitorowania konwersji, grup niestandardowych odbiorców z witryny oraz grup niestandardowych odbiorców z aplikacji mobilnej (https://www.facebook.com/customaudiences/app/tos?act=65957907)

Tak jak w przypadku plików cookies, powinniśmy powiadomić osoby odwiedzające naszą stronę WWW o zbieraniu danych i o możliwości ich modyfikacji.

Nie zwlekaj z instalacją!

Nawet, jeśli aktualnie nie prowadzisz działań reklamowych na Facebook’u, kod piksela pozwoli zbierać dane już od momentu instalacji. W momencie uruchomienia kampanii będziesz mógł dotrzeć do osób z remarketingiem i pokazywać na Facebook’u reklamy produktów, które ktoś oglądał na stronie lub np. targetować kampanię na pozyskiwanie fanów do osób, które odwiedziły stronę, a nie są jeszcze fanami firmowego profilu na Facebook’u. Monitoring za pomocą piksela pozwoli Ci na sprawdzenie, na której podstronie byli użytkownicy i jakie czynnościwykonywali, odwiedzając Twoją witrynę. To daje później możliwość bardzo precyzyjnego tworzenia grup odbiorców i dopasowania przekazu reklamowego specjalnie do nich!

W kolejnej części poradnika przedstawimy sposoby tworzenie niestandardowych grup odbiorców oraz kroki monitorowania konwersji.

Optymalizacja reklam i remarketing na Facebooku – część 1
Oceń post

CS Group Polska

Autor: CS Group Polska

Agencja Interaktywna CS Group Polska - specjaliści od Marketingu Zintegrowanego w sieci. Czytaj naszego bloga i bądź zawsze na bieżąco w branży e-marketingu, SEO, SEM, reklamy w Google oraz nowych technologii.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks