Administrator strony na Facebooku – jak go dodać i kto powinien nim być?

1
3023
administrator fb

Prowadzisz swój firmowy profil na Facebooku? Świetnie! To dobry sposób na promocję produktów lub usług oraz budowanie wizerunku. Musisz pamiętać jednak o bezpieczeństwie swojego konta i nadawać odpowiednie uprawnienia właściwym osobom. Jak dodać administratora strony na Facebooku? Jak zmienić właściciela strony? Kto właściwie powinien nim być? Podpowiadamy w artykule.

Administrator strony na Facebooku – komu powierzyć tę rolę?

Administrator to osoba, która ma najszerszy zakres uprawnień na Facebooku. Oznacza to, że może zarządzać wszystkimi ustawieniami strony, a także ją usunąć. Poza tym może przyznawać dostępy innym użytkownikom lub usuwać osoby ze strony (w tym innych administratorów – jeśli jest ich kilku).

Warto wiedzieć, że administrator to rola w klasycznym interfejsie stron. Facebook jakiś czas temu wprowadził natomiast nowe środowisko stron. W tym nowym środowisku administrator to teraz osoba, która ma ,,dostęp do Facebooka z pełną kontrolą’’.

Jesteś właścicielem strony firmy? Powinieneś mieć pełny dostęp do firmowego konta na Facebooku, czyli być administratorem strony (według wcześniejszej nazwy).

Pamiętaj przy tym, że jeżeli przyznasz dostęp do Facebooka z pełną kontrolą innym osobom, to wówczas ich poziom dostępu będzie taki sam, jak Twój. Co to oznacza w praktyce? Otóż osoby te także będą mogły przyznać innym użytkownikom dostęp do zarządzania stroną, usunąć osoby ze strony (w tym Ciebie!) bądź usunąć stronę. Czy warto więc mieć wielu administratorów? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu.

Bezpieczeństwo na Facebooku – dlaczego jest tak ważne?

Czy wyobrażasz sobie, żeby klucze do Twojego domu były ogólnodostępne? Albo żeby pin do Twojej karty kredytowej posiadali Twoi pracownicy? A może dajesz wszystkim dostęp do swojej skrzynki mailowej? Zapewne żadne z powyższych nie ma miejsca w Twojej codzienności. I słusznie.

A jak jest z profilem Twojej firmy na Facebooku? Kto ma do niego dostęp i jaki jest zakres tego dostępu? Musisz to wiedzieć i na bieżąco to kontrolować.

Przeczytaj również:  Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? 10 porad

W pierwszej chwili wydawać by się mogło, że nie można porównywać kluczy czy karty kredytowej do profilu firmowego w mediach społecznościowych, ale jeśli przyjrzymy się temu bliżej, to zauważymy, że powierzanie tych spraw komu popadnie, może przynieść naprawdę ogromne szkody. Dlaczego?

Fanpage jest miejscem, gdzie Twoi obecni i przyszli klienci szukają informacji na temat Twojej oferty. Chcą wiedzieć wszystko o marce, z którą postanowili się w jakiś sposób związać. Nie możesz sobie pozwolić na to, by widniały tam informacje sprzeczne z wizją Twojej firmy. Poza działaniami stricte wizerunkowymi na pewno chcesz coś zyskać, będąc obecnym w Social Media. Publikujesz więc tam oferty, które mają przyciągnąć do Ciebie klientów. Znów więc niezmiernie ważna jest prawdziwość treści. 

Poza tym poprzez Facebooka komunikujesz się ze swoimi obecnymi i przyszłymi klientami (także poprzez wiadomości prywatne, do których osoby niepożądane nie powinny mieć dostępu). Komunikacja ta powinna być prowadzona we właściwy sposób. 

Nowe wezwanie do działania

Jak zadbać o bezpieczeństwo firmowego profilu?

Zastanawiasz się, jak zadbać o to, by Twoja firma była bezpieczna w mediach społecznościowych? Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację. Zacznijmy od początku – zakładamy fanpage. Tu od razu musisz wiedzieć, że konto firmowe musi być połączone z profilem osoby prywatnej. Osoba, która tworzy stronę, automatycznie zostaje jej administratorem.

Jeśli więc zlecisz założenie profilu powiedzmy,,Pani Kasi’’, która pracuje z Tobą już kilka miesięcy, to ,,Pani Kasia’’ będzie głównym administratorem Twojej strony. Wszystko przebiega pomyślnie do czasu, kiedy ,,Pani Kasia’’ już z Tobą nie pracuje, a Ty przypominasz sobie, że przecież na Facebooku nic się nie dzieje. I wtedy się zaczyna. Nie wiesz, jak się zalogować, nie masz żadnych danych oprócz adresu, a więc możesz sobie tylko pooglądać publikowane przez ,,Panią Kasię’’ treści.

Jak uniknąć takiej sytuacji? To proste! Musisz samodzielnie założyć fanpage z pozycji swojego prywatnego profilu i mieć dostęp do Facebooka z pełną kontrolą, a ,,Pani Kasi’’ lub komuś innemu nadać odpowiednie uprawnienia. Pamiętaj jednak, by po zakończeniu współpracy z danym pracownikiem pozbawić tę osobę nadanych jej dostępów – będziesz wtedy mieć pewność, że nic niechcianego nie pojawi się na Twoim profilu!

Przeczytaj również:  10 trendów w Social Media na rok 2020 – cz. 2
Zapisz się na newsletter. Dostaniesz e-book w prezencie

Jak sprawdzić dostępy do strony na Facebooku i zarządzać uprawieniami?

Role na klasycznej wersji strony firmowej (takie jak administrator, redaktor, moderator itd.) zostały zaktualizowane w nowym środowisku stron. Teraz zamiast ról na stronie użytkownicy mogą mieć dostęp do Facebooka bądź dostęp do zadań, tak aby mogli pomagać w skutecznym zarządzaniu stroną.

Chcesz sprawdzić przydzielone dostępy na Twojej stronie na Facebooku? W tym celu:

  1. Zaloguj się na Facebooka i kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu.
  2. Kliknij ,,Zobacz wszystkie profile’’, a potem wybierz stronę, na którą chcesz się przełączyć.
  3. Kliknij zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu, aby przejść do swojej strony.
  4. Kliknij ,,Zarządzaj’’ pod zdjęciem w tle strony, a następnie po lewej stronie w sekcji ,,Twoje narzędzia’’ kliknij ,,Dostęp do strony’’.
  5. Kliknij konkretne imię i nazwisko, aby wyświetlić dostęp.

Jeśli masz dostęp do firmowego konta na Facebooku z pełną kontrolą nad stroną (masz rolę administratora ), możesz zarządzać dostępem innych osób lub wyznaczać zadania na stronie. W dowolnej chwili możesz dodać, zmienić lub usunąć daną osobę z profilu firmowego.

Jak odbywa się zarządzanie rolami? Otóż, aby zarządzać dostępem musisz obok danej osoby kliknąć trzy kropeczki i wybrać ,,Usuń dostęp’’ lub ,,Zmień poziom dostępu’’. W ten sposób możesz też zmienić administratora na Facebooku. Wybierz funkcje, którymi ma zarządzać dany użytkownik, a następnie kliknij ,,Zaktualizuj dostęp’’.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku

Jak dodać administratora strony na Facebooku?

Pamiętaj, aby dobrze zastanowić się, jakie dostępy chcesz nadawać osobom, którym powierzasz budowanie swojego wizerunku. Masz tu kilka opcji do wyboru. Złotą zasadą jest nieprzyznawanie administratora (pełnej kontroli) komu popadnie. Zarezerwuj tę opcję tylko dla siebie oraz dla osoby, której ufasz i z którą masz jasną umowę na prowadzenie działań w Social Mediach (może być to też agencja marketingowa). 

Możesz mieć też wielu administratorów. Miej tylko na uwadze, że administrator może wszystko – publikuje treści, moderuje, zmienia wszelkie ustawienia i uruchamia reklamy, ale też może dodawać i usuwać dostępy (w tym też usunąć stronę na Facebooku).

Przeczytaj również:  10 trendów w Social Media na rok 2020! Cz.1

Aby dodać administratora na Facebooku (dostęp do Facebooka z pełną kontrolą):

  1. Zaloguj się na Facebooka i kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu.
  2. Kliknij ,,Zobacz wszystkie profile’’, a potem wybierz stronę, na którą chcesz się przełączyć.
  3. Kliknij zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu, aby przejść do swojej strony.
  4. Kliknij ,,Zarządzaj’’ pod zdjęciem w tle strony, a następnie po lewej stronie w sekcji ,,Twoje narzędzia’’ kliknij ,,Dostęp do strony’’.
  5. W sekcji ,,Osoby z dostępem do Facebooka’’ kliknij ,,Dodaj nową osobę’’.
  6. Kliknij ,,Dalej’’. Wpisz imię i nazwisko lub adres e-mail konkretnej osoby, a następnie kliknij jej imię i nazwisko.
  7. Zdecyduj, czy przyznasz tej osobie dostęp do Facebooka z pełną, czy częściową kontrolą. Pełna kontrola oznacza rolę administratora.
  8. Przewiń w dół, wybierz konkretne opcje i kliknij ,,Przyznaj dostęp’’.
  9. Podaj swoje hasło do Facebooka i na końcu kliknij ,,Potwierdź’’.

Jak już wspomnieliśmy oprócz przyznawania dostępu do Facebooka, możesz też nadawać dostępy do zadań. Osoby z dostępem do zadań mogą zarządzać stroną tylko z poziomu innych narzędzi, takich jak Creator Studio, Facebook Business Suite, Menedżer reklam lub Menedżer firmy. To oznacza, że tacy użytkownicy nie mogą przełączyć się na stronę ani zarządzać nią na Facebooku.

Chcesz przeczytać więcej na ten temat? Przejdź do Centrum Pomocy Facebooka. Dowiedz się więcej o przydzielaniu, edycji i odbieraniu dostępu do strony lub ról na stronie w serwisie Facebook.

Promuj swoją firmę

Jak zmienić właściciela strony na Facebooku?

Podkreślmy to jeszcze raz – właścicielem strony na Facebooku (administratorem) powinien być albo właściciel firmy, albo jeden z aktualnych pracowników, który zajmuje się Social Mediami. Jeśli za komunikację w mediach społecznościowych jest odpowiedzialna agencja, administratorem strony na Facebooku będzie wówczas osoba z tej właśnie agencji. Procedura zmiany/dodania administratora została opisana powyżej.

Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu działań w Social Mediach? Skorzystaj z pomocy specjalistów WeNet. Doradcy internetowi, którzy mają wiedzę i doświadczenie wyręczą Cię we wszystkim i zajmą się promocją Twojej firmy w Internecie.

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here