Czym jest audyt SEO i dlaczego jest potrzebny właścicielom stron WWW?

2
1011

Czym jest audyt SEO i dlaczego jest potrzebny właścicielom stron WWW

SEO Audyt strony WWW – jest szczegółowym przeglądem witryny i jej technicznych parametrów pod kątem przyjazności dla wyszukiwarek. Audyt SEO jest istotnym elementem w procesie optymalizacji strony WWW. Wyniki audytu dokładnie pokazują, które elementy na stronie działają poprawnie, a które potrzebują poprawy i odpowiedniej optymalizacji technicznej. Jednym słowem – audyt daje nam obraz tego, jak naszą stronę widzi wyszukiwarka Google, co jej się podoba, które elementy ignoruje, a czego zdecydowanie nie lubi.

Audyt przeprowadza się najczęściej wtedy, gdy witryna z jakiegoś powodu traci swoje pozycje w wyszukiwarce internetowej albo obserwuje się gwałtowny spadek ruchu na stronie. Przeprowadzenie audytu SEO pomoże zidentyfikować błędy, po wyeliminowaniu których, możliwy jest powrót na wcześniej zajmowane pozycje, a nawet awans w tym zakresie.

Poza tym, warto wykonywać audyt nie tylko w przypadku potrzeby naprawy problemów technicznych na stronie. Audyt SEO jest również potrzebny wtedy, gdy ruch i pozycje witryny stopniową rosną. Dlaczego? Bo dzięki niemu można przyspieszyć proces optymalizacji witryny, identyfikując i korygując obecne błędy techniczne, a także te które warto naprawić, ale które nie mają dużego wpływu na pozycje strony w wyszukiwarce. Pełen audyt SEO skupia w sobie również informacje na temat profilu linkowego domeny. Co więcej, poprawny, jakościowy serwis to gwarancja maksymalnego obniżenia kosztów ponoszonych na działania SEO i SEM.

Przeprowadzenie szczegółowego SEO audytu powinno odbyć się zawsze przed rozpoczęciem promocji witryny. Jego wyniki pomogą znaleźć nie tylko drobne, ale co szczególnie istotne także poważne problemy techniczne, które należy wyeliminować już na początku po to, aby optymalizator SEO mógł pracować nad innymi czynnikami rankingowymi i promować witrynę.

Jak wykonać SEO Audyt swojej strony WWW?

Na stronie https://seoaudyt.clearsense.pl/ dostępne jest bezpłatne narzędzie do samodzielnego wykonania SEO Audytu swojej witryny. Wyniki tego audytu przedstawią czynniki, których optymalizacja może mieć kluczowy wpływ na widoczność i pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Po wygenerowaniu raportu, można zobaczyć, w jakim stopniu (procentowo) Twoja strona spełnia wymagania techniczne wyszukiwarki.Jak wykonać SEO Audyt swojej strony WWW

Następnie, zostanie szczegółowo opisany i sprawdzony każdy parametr techniczny Twojej strony. Raport audytu SEO będzie zawierał następujące elementy:

  1. Informacje ogólne: domena, IP, wiek domeny, geolokalizacja serwera, obecność favicon, CMS. Parametry techniczne, wiek domeny oraz położenie serwera to obszary o istotnym wpływie na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
  2. Parametry domeny: MozRank, Page Authority.
  3. Przystępność strony dla robotów wyszukiwarki: widoczność/indeksowanie strony, przekierowanie WWW/bez WWW, przekierowanie index.php/indeks.html, przekierowanie adresu IP na domenę, certyfikat SSL.
  4. Potencjał treści: podgląd w wynikach Google, Meta Title, Meta Description, Meta Keywords, stosunek treści do kodu, liczba słów i znaków, nagłówki H1, H2 i H3, unikalność nagłówków H1, H2 i H3, pogrubienia w tekście.
  5. Wersja mobilna: zgodność z urządzeniami mobilnymi (RWD – Responsive Web Design), Meta Viweport, szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych.
  6. Szybkość strony: szybkość ładowania strony, rozmiar strony, liczba żądań http.
  7. Analiza kodu HTML: obecność technologii Flash, obecność ramek, plik robots.txt, plik sitemap.xml, atrybut ALT przy grafikach, użycie inline CSS, mikroformaty, doctype, określenie języka strony, określenie rodzaju kodowania, liczba błędów w kodzie wg W3C Validator.
  8. Analityka: kod Google Analytics.
  9. Linkowanie: liczba linków wewnętrznych, liczba linków wychodzących i ich atrybuty (dofollow, nofollow), adresy URL przyjazne wyszukiwarce, długość adresu URL.
  10. Media społecznościowe: aktywność na Twitter, aktywność na Facebooku.
  11. Otoczenie internetowe: widoczność w wynikach Google, potencjalni konkurenci.

Na końcu będzie znajdowała się „Lista Zadań”, która zawierać będzie krytyczne oraz istotne elementy techniczne, które należy poprawić w procesie optymalizacji strony dla efektywnej obecności firmy w wyszukiwarce.

Interpretacja wyników SEO audytu

Gdy system zakończy proces audytowania witryny, dostępny będzie do wygenerowania Raport w formacie .pdf. Informacja w raporcie będzie podzielona na 3 sekcje:

  1. Wykres i nasza ocena procentowa Twojego serwisu, w odniesieniu do aktualnie obowiązujących standardów w sieci. W tym:
  • liczba elementów, funkcjonujących poprawnie – zaznaczona na zielono;
  • liczba tych elementów, które warto poprawić, ale nie mają bardzo dużego wpływu na ocenę Twojej witryny przez roboty wyszukiwarki – zaznaczone pomarańczowym kolorem;
  • liczba błędów, które zdecydowanie należy poprawić – zaznaczono na czerwono.

Interpretacja_wynikow_audytu_SEO

 

 

 

2. Krótki opis, który pomoże lepiej zinterpretować wyniki audytu mniej doświadczonym właścicielom stron:Interpretacja_wynikow_audytu_SEO3. Listę elementów, sprawdzonych przez narzędzie, wraz z wynikiem oraz szerszym opisem:Interpretacja_wynikow_audytu__SEO

Jeżeli po przeprowadzeniu Audytu SEO na naszej stronie, jesteś zaniepokojony wynikiem i nie jesteś w stanie samodzielnie wdrożyć potrzebnych zmian i poprawek – zleć to profesjonalistom! Skontaktuj się z nami, używając formularza kontaktowego, który znajduje się na stronie: https://www.csgroup.pl/kontakt

formularz_kontaktowy_cs_group_polska

Czym jest audyt SEO i dlaczego jest potrzebny właścicielom stron WWW?
3.7 (73.33%) 3 votes

2 KOMENTARZE

  1. Zasady optymalizacji strony powinny być wdrażane już przy jej tworzeniu dlatego wazne jest aby firma zajmująca się budową stroną wiedziała, czym jest seo i jakie są założenia dla strony. Wtedy od początku strona będzie pozycjonowana. Przebudowa istniejącej już strony jest większym wydatkiem

  2. To bardzo ważny artykuł, dziś każda firma chcąca dobrze prosperować musi być widoczna w sieci. Seo w poprawianiu swojej pozycji jest bardzo ważne, dlatego wszystkie osoby tworzące dopiero swoje firmy powinny mieć dostęp do informacji o takich rzeczach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here