CS Group dla Kliniki Okulus – sukces w czerwcowym zestawieniu najlepszych fanpage’y w Polsce.

facebook wiadomość

Najnowszy raport Sotrender Facebook Trends po raz kolejny docenia wyniki pracy zespołu Facebook w CS Group Polska. Dzięki angażującej komunikacji prowadzonej na fanpage’u Kliniki Okulus, profil pojawił się w zestawieniu za czerwiec w kategorii Zdrowie „Zaangażowanie”, „Aktywni użytkownicy” i „Najlepsze posty”.

Sotrender jest pierwszą w Polsce firmą badawczą specjalizującą się w badaniach i analizach marketingu w mediach społecznościowych. Co miesiąc zespół badaczy analizuje dane i tworzy zestawienia w kilkunastu kategoriach. Fanpage’e analizowane są pod względem liczby fanów, ich demografii, zaangażowania aktywnych uczestników, obsługi klienta i najlepszych postów. Czy w zestawieniu z największymi i najbardziej popularnymi fanpage’ami w Polsce profil kliniki okulistycznej z Kalisza ma szanse na zaistnienie? Tak!

Profil Kliniki Okulus (facebook.com/KlinikaMedycznaOkulus) aktualnie posiada ponad 8700 fanów. Powstał, by kreować pozytywny wizerunek kliniki okulistycznej z Kalisza, by być bliżej pacjentów i budować zaangażowaną społeczność jej sympatyków. Pierwotnie profil był skierowany głównie do osób, które borykają się z wadami wzroku. W chwili obecnej strategia komunikacji zakłada przede wszystkim skupienie osób zainteresowanych zdrową dietą (korzystną dla oczu) i aktywnym stylem życia. Komunikacja opiera się na partnerskim dialogu bez nachalnej prezentacji oferty. To właśnie dzięki temu publikowane treści cieszą się dużym zainteresowaniem co odzwierciedla aktywność użytkowników. Wartościowe i użyteczne porady z zakresu okulistyki, , zdrowego trybu życia oraz dietetyki prezentowane są w prosty i zrozumiały sposób. Fani angażują się, chętnie udzielają się pod postami, dzielą się swoimi doświadczeniami czy problemami oraz zadają pytania. Fanpage stał się skarbnicą wiedzy na temat zdrowia, miejscem ciekawych dyskusji, a nawet facebookową „poradnią”.

Wyróżnienie fanpage’a Okulus w zestawieniu Fanpage Trends czerwiec 2017 w kategorii Zdrowie „Zaangażowanie”, „Aktywni użytkownicy” i „Najlepsze posty” to niewątpliwy sukces prowadzącego komunikację Specjalisty ds. Social Media – Elżbiety Panasiuk.

„Firmom z sektora MŚP bardzo trudno się przebić i zaistnieć w zestawieniu, gdyż działają na mniejszą skalę, do dyspozycji mają dużo mniejsze zasoby, a na promocję nie przeznaczają kwot w zakresie kilku tysięcy złotych miesięcznie. Warto podkreślić, że Okulus osiągnął swoje miejsce obok fanpage’y, które posiadają ponad 200 tysięcy fanów! ” – podsumowuje Elżbieta.

„Ważną dla Okulusa kategorią, w której się znalazł, jest „Zaangażowanie” i „Aktywność użytkowników”. To dowód na to, że cele zostały osiągnięte, obrana strategia komunikacji się sprawdza oraz że udało nam się stworzyć zaangażowaną społeczność, co jest szalenie ważne, zwłaszcza w przypadku firm z sektora MŚP.” – dodaje Elżbieta.

okulus fanpage

Przykładowy post Okulusa, który znalazł się w zestawieniu Fanpage Trends w kategorii „Najlepsze posty”, uzyskał ponad 2,9 tysięcy reakcji, 84 komentarze i 351 udostępnień. Jak udało się osiągnąć taki sukces? Przede wszystkim treść posta zachęca do reakcji (udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie), jednocześnie informując o właściwościach zdrowotnych jednego z ulubionych sezonowych owoców Polaków. Krótki, zwięzły i zrozumiały tekst również powoduje, że fani nie są przytłoczeni nadmiarem niezrozumiałych informacji i przeczytanie treści zajmuje im zaledwie kilka sekund.  Oczywiście nie należy również zapominać o… grafice. Dobrze dobrana grafika to połowa sukcesu każdego posta. Kto nie zechciałby zjeść akurat w tym momencie tych soczystych, pachnących latem owoców?

Sukces Okulusa jest idealnym przykładem na to, że firmy z sektora MŚP również mogą startować i konkurować z największymi fanpage’ami w Polsce. Należy pamiętać o podstawowych zasadach komunikacji na Facebooku i tym, co się najbardziej liczy – zaangażowanie i aktywność fanów. Fanpage nie jest słupem ogłoszeniowym, dlatego tak ważne jest, by przekazywać fanom treści, które będą dla nich wartościowe, którymi chętnie się podzielą czy skomentują.

CS Group dla Kliniki Okulus – sukces w czerwcowym zestawieniu najlepszych fanpage’y w Polsce.
Oceń post

CS Group Polska

Autor: CS Group Polska

Agencja Interaktywna CS Group Polska - specjaliści od Marketingu Zintegrowanego w sieci. Czytaj naszego bloga i bądź zawsze na bieżąco w branży e-marketingu, SEO, SEM, reklamy w Google oraz nowych technologii.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks