Słów kilka na temat opinii o Twojej firmie

Słów kilka na temat opinii o Twojej firmie
5 (100%) 5 votes

opinia i recenzja opinii publicznej na temat recenzji opinii

Nie oszukujmy się, właścicielom firm trudno jest podejmować decyzję o rozpoczęciu zarządzania opiniami na temat swojej firmy w sieci. Dobrze wiemy, że najbardziej aktywni są narzekający użytkownicy. W obawie przed nimi często ryzykowne staje się proszenie o opinie.

Opinie jednak są bardzo dobrym sposobem, który pomaga pozyskać potencjalnego klienta. Tak samo jak mogą one nakłonić klienta do kontaktu z Tobą, to, jeśli są negatywne, mogą zniechęcić do odwiedzenia Twojej firmy. Opinie są również ważnym elementem w lokalnym SEO. Co w takim razie zrobisz?

Bądź świadomy opinii o Twoim biznesie

Jest wiele miejsc, w których potencjalny klient może znaleźć informacje na temat Twojej działalności i może uzyskać dostęp do tych informacji w dowolnym czasie. Potencjalny klient szuka na temat firmy takiej informacji, która dowiedzie, że to właśnie ta firma zrobi coś lepiej niż konkurencja. Bez wątpienia najlepszym źródłem takiej informacji są właśnie opinie innych klientów.

Świetnym sposobem na stworzenie internetowego pozytywnego szumu na temat Twojej działalności jest zachęcenie dotychczasowych klientów do recenzowania Twojej firmy, jej usług czy produktów.

Jeśli otrzymasz negatywne opinie, dostaniesz wyraźny sygnał, że masz coś do poprawy. Przede wszystkim należy rozwiązać problem, który powoduje niezadowolenie i skutkuje złymi opiniami. Wydaje się to dość proste, prawda? Nie zawsze.

Krótka historia

Pewien klient prowadził swój biznes w pięciu różnych miejscach, a każde z tych miejsc miało co najmniej trzy negatywne opinie na temat jednego pracownika. Jak się okazało, tenże niezguła pracował we wszystkich pięciu miejscach. Zapytany o negatywne opinie właściciel firmy tylko się uśmiechnął i powiedział, że to rzeczywiście do niego podobne. Na pytanie, czy rozmawiał o tym ze swoim pracownikiem odparł, że nie. Wierzę, że była to nieprzyjemna i trudna do poprawienia sytuacja dla każdej ze stron.

Opinie online są doskonałym źródłem informacji zwrotnych na temat firmy i usługi.

Gdy już odpowiedziałeś na wszelkie złe opinie i podziękowałeś za te pozytywne, czas spojrzeć na opinie jako źródło informacji. Czy dają Ci one punkt wyjścia do poprawy swojej działalności? Wszystkie kwestie dotyczące produktów, usług i pracowników mogą być określone właśnie w opiniach klientów. Kiedyś taka informacja zwrotna łączyła się z badaniami i ponoszeniem odpowiednich kosztów. Teraz informacje te są dobrowolne, ale również dostępne publicznie. Można je znaleźć na Facebooku czy nawet na Twitterze (tak, tam też :)) i na każdej z głównych stron typu IYP („Internetowe żółte strony”), jak pkt.pl. Należy rozważyć wszystkie z tych miejsc online jako potencjalne miejsca do monitorowania recenzji oraz zachęcić swoich klientów do przekazywania opinii.

I jeszcze na koniec, aby potwierdzić, że opinie są niezwykle ważne:

Nawet Google wprowadził punktacje za dodawanie m.in opinii i recenzji na temat firm w swoich usługach – a to już chyba coś znaczy ;)

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

1 komentarz

  1. „Naturalne opinie o firmie” pojawiają się w sieci, ale najczęściej jest to uprzejma inaczej konkurencja :)

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks