Reklama na Facebooku nie jedno ma imię. Czyli o celach reklam na Facebooku.

Reklama na Facebooku nie jedno ma imię. Czyli o celach reklam na Facebooku.
4.67 (93.33%) 3 votes

Social Media Aktualnosci Clearsense

Dlaczego powinniśmy korzystać reklam na Facebooku?

Wróćmy na chwilę do tematu zasięgów, który poruszałam w ostatniej publikacji. Na zasięg całkowity na Facebooku składają się z 3 rodzaje zasięgów. Zasięg wirusowy, dotyczący liczby osób, które zobaczyły daną treść, dzięki temu, że ktoś z ich znajomych polubił ją lub udostępnił. Zasięg płatny, który generowany jest poprzez reklamy Facebook Ads. Ostatnim jest zasięg organiczny, czyli taki, który jest „naturalnym” zasięgiem na Facebooku – jego wartość ciągle spada, co oznacza, że posty, które firmy publikują na Fanpage’ach nie są widoczne w aktualnościach. Dlatego tak duże znaczenie ma wparcie działań na Facebooku reklamami Facebook Ads.

Jakie cele mogą realizować reklamy na Facbooku?

Na Facebooku mamy do dyspozycji 3 podstawowe cele reklamowe, które możemy realizować przez konkretne formaty reklam. Użytkowników Facebooka możemy przekierować na serwis internetowy, zaprosić do polubienia fanpage’a a także promować posty, tak żeby były wyświetlane w aktualnościach Facebooka określonej przez nas grupie docelowej.

W ramach celu przekierowania użytkowników Facebooka na serwis internetowy mamy do dyspozycji 2 formaty reklamowe; pojedynczą reklamę i reklamę wieloproduktową.  Reklama wieloproduktowa to format szczególnie atrakcyjny dla branży e commerce, jednak inne branże również mogą go wykorzystywać prezentując np. różne obszary swojej działalności w jednym formacie reklamowym.

Dzięki formatowi zapraszającemu do polubienia fanpage’a możemy użytkowników przekierować na tablicę fanage’a, zakładkę na fanpage’u, konkurs w aplikacji czy też galerię zdjęć. Warto wykorzystywać inne możliwości niż przekierowanie na tablicę fanpage. Realizując kampanie page like, w której przekierowujemy użytkownika na konkurs w aplikacji sygnalizujemy, że fanpage daje użytkownikom to, czego poszukują Facebooku – rozrywki!

Promując posty mamy szanse utrzymać relacje ze wszystkimi fanami, a także dotrzeć z treściami do użytkowników, którzy nie są fanami fanpage’a a mogą być potencjalnie zainteresowani ofertą firmy.

Inne możliwości reklam.

Facebook oprócz podstawowych formatów reklamowych realizujących cele związane z przekierowaniem ruchu na stronę i budowaniu społeczności i zasięgów fanpage’a daje nam również inne możliwości: reklamę oferty (rabat dla użytkowników Facebooka), reklamę wydarzenia, reklamę instalacji aplikacji. I nowość! Dotarcie do osób w pobliżu firmy.

Autor: Monika Wołkowicz

Od 2011 roku praktyk strategii w mediach społecznościowych dla MSP, szczególnie na Facebooku. W ClearSense zarządza działem zajmującym się tworzeniem i wdrażaniem strategii w mediach społeczościowych dla Klientów ClearSense.

Podziel się

2 komentarzy

  1. Właśnie mam uruchomić dla klienta reklamę na Facebooku lecz nie jestem do tego przekonany. Moim zdaniem lepiej uruchomić reklamę Adwords + remarketing. Jak reklama z Fecbooka przekłada się np na konkretny cel – nie myślę o wizerunkowej reklamie?

    Post a Reply
    • Marku, reklama na Facebooku nie musi być tylko reklamą wizerunkową. Kluczowy jest tutaj wybór formy reklamy i grupy docelowej.

      Poza opcjami standardowymi takimi jak demografia, zainteresowania i zachowania Facebook również daje też możliwość wyboru remarketingu, gdzie możemy śledzić czynności, jakie użytkownik wykonał na serwisie internetowym i w związku z tym realizować kampanie dla np. grup produktów lub kierować ją do osób, które np. opuściły koszyk i reklamą na Facebooku skłonić do zakupu, z którego zrezygnowały. Dodatkowo pixel grup niestandardowych odbiorców pozwala nam badać efekty kampanii.

      Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks