20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 1

20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 1
5 (100%) 5 votes

SEO Search Engine Optimisation - Clearsense Blog
Rozpoczynamy cykl wpisów pt. „20 porad SEO Dla Małego Biznesu„. Co kilka dni będziemy prezentować serię 20 podpowiedzi oraz wskazówek z zakresu SEO dla początkujących i średnio zaawansowanych właścicieli stron Internetowych oraz webmasterów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z SEO oraz wyszukiwarką Google.

Przed Wami pierwsza porcja 20 porad i wskazówek SEO, i jako że pierwsza to zaczynamy od podstaw :)

1. Brak SEO oznacza brak odwiedzających.

To proste, jeśli nie robisz nic w kierunku optymalizacji strony pod kątem SEO, nie spodziewaj się, że internauci odnajdą tam Twoją witrynę. Wyszukiwarki nie będą klasyfikować i pozycjonować witryny według słów kluczowych związanych z działalnością Twojej firmy. Musisz im w tym pomóc.

2. SEO na stronie, jak i SEO poza nią jest ważne.

Nie osiągniesz dobrych rezultatów bez optymalizacji strony. Optymalizacja zlecona specjalistom w znacznym stopniu przyspieszy efekty SEO i już na starcie zdobędziesz przewagę nad konkurencją. Następnym etapem powinna być promocja strony. Jedno bez drugiego nie istnieje i nie przyniesie odpowiednich rezultatów.

3. Zacznij optymalizację SEO już teraz.

Im dłużej będziesz zwlekał ze startem, tym bardziej Twoja konkurencja będzie prowadzić w wyścigu i trudniej będzie ich wyprzedzić. SEO wymaga czasu, a im wcześniej zaczniesz tym szybciej zobaczysz efekty.

4. Poznaj swoją konkurencję.

Odnajdź strony wyświetlające się na pierwszych miejscach wyszukiwarek pod kątem słów kluczowych, według których sam chcesz być widoczny. Sprawdź jak wyglądają te witryny i znajdź sposób, aby połączyć ich cechy na swojej stronie.

5. Nie ma dwóch takich samych witryn.

To, że u kogoś sprawdza się dana strategia SEO, nie oznacza to, że będzie się sprawdzać u Ciebie. Pomimo to pewne elementy wspólne możesz zaadaptować u siebie.

6. SEO nie musi kosztować dużo.

Możesz osiągnąć duże rezultaty z małym budżetem. Prosta droga do sukcesu to inwestowanie w dobrą treść i budowanie relacji online. Pamiętaj, aby inwestować w swoją stronę, aby była przyjazna dla użytkowników, a jej treść angażowała i przynosiła korzyści ją odwiedzającym.

7. Rezultaty optymalizacji SEO nie są natychmiastowe.

Rezultaty optymalizacji SEO mogą dać wyniki nawet dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach. Warto poczekać.

8. Im młodsza witryna, tym więcej musisz mieć cierpliwości.

Pamiętaj, że zbudowanie autorytetu i zaufania do witryny wymaga czasu. Dopóki internauci nie zaufają Twojej witrynie, nie powinieneś oczekiwać szybkich efektów działań SEO.

9. Nigdy nie uważaj swojej strony za skończoną.

Jeśli chcesz, aby Twoja strona nadal pozostawała na szczytach wyników wyszukiwań, utrzymywała swoją atrakcyjność i generowała sprzedaż, musisz stale ją usprawniać i dodawać treść. Wyszukiwarka lubi strony, które są często aktualizowane.

10. Dostosowuj witrynę do nowych aktualizacji algorytmu.

Aby osiągnąć i utrzymać dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania, musisz być czujny i dopasowywać działania do kolejnych aktualizacji wyszukiwarek internetowych.

11. Nie musisz informować wyszukiwarek o swojej stronie internetowej.

One ewoluowały na tyle, że o wszelkich zmianach informowane są automatycznie. Wystarczy link ze strony zewnętrznej, aby Twoja strona trafiła do indeksu wyszukiwarki. Czym innym jednak będzie poinformowanie co chcesz, a czego nie chcesz umieszczać w jej indeksie.

12. Czerp informacje prosto z Google.

Wytyczne Google dla Webmasterów i filmy instruktarzowe Google będą najlepszą pomocą.

13. Nigdy nie ryzykuj kary od Google.

Dopóki Google ma znaczący udział w rynku, długofalowe skutki dla Twojej witryny mogą być katastrofalne. Tak samo jak długofalowe efekty przyniosą korzyść.

14. Pamiętaj, że zawsze jesteś odpowiedzialny za wszystkie prace SEO wykonane na swojej stronie internetowej.

Google nie cofnie kary przeznaczonej dla Twojej witryny tylko dlatego, że nie wiedziałeś co robisz źle. Warto dowiedzieć się jakie działania zostaną podjęte w ramach optymalizacji strony oraz działań prowadzonych poza nią. Pamiętaj o raportach z tych działań.

15. Zapoznaj się i zacznij używać narzędzi Google dla webmasterów.

Wszystko po to, aby wiedzieć według jakich słów kluczowych indeksowana jest Twoja witryna internetowa oraz, by wiedzieć jakie strony linkują do Twojej witryny. Jest to również często pierwsze miejsce, z którego uzyskasz podpowiedzi co należy poprawić oraz informacje o wszelkich nie prawidłowościach i problemach pojawiających się w witrynie.

16. Poznaj i zacznij używać również Google Analytics.

To narzędzie służące temu, abyś wiedział m.in. to, ilu odwiedzających pojawia się na Twojej stronie, z jakich słów kluczowych korzystali, skąd udało się ich pozyskać i na jakie inne strony Twojej witryny trafiali. Dowiesz się również jak długo przebywali na Twojej stronie oraz jak szybko ją opuścili.

17. Ustaw stronę Google Moja Firma.

To buduje zaufanie z wyszukiwarką Google i podnosi wyniki w wyszukiwarce dla konkretnych słów kluczowych. Profil na Google Plus jest doskonałym miejscem do przedstawienia informacji na temat Twojego biznesu online oraz odpowiednia konfiguracja pozwoli Ci na zaistnienie w mapach Google oraz ułatwi zdobywanie opinii o Twojej firmie.

18. Różnicuj swoje źródła ruchu na stronie.

Google jest doskonałym źródłem ruchu, ale jeśli jest to Twoje jedyne źródło, ciężko zachować wiarygodność. Stawia to Twoją witrynę w trudnej sytuacji jeżeli Google zadecyduje, że dłużej nie będzie pokazywał Twojej strony. Tym samym nie wykorzystujesz w pełni potencjału jaki daje Internet.

19. Używaj usługi Pay Per Click jako dodatku do optymalizacji SEO.

Jeśli możesz sobie pozwolić na korzystanie z obu źródeł, zrób to. Usługa PPC może być kosztowna, ale korzystając z niej możesz zdobyć odwiedzających ze wszystkich słów kluczowych, na których chcesz być widoczny w Google.

20. Niska jakość równa się wysokiemu ryzyku.

Niska jakość linków i niska jakość treści na stronie może być prostą drogą do słabych wyników w wyszukiwarce i kar Google.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

3 komentarzy

  1. Co do punktu 17, w związku z zapowiedzianym rozpadem Google + mogą nastąpić pewne zmiany w tej kwestii, a co za tym idzie konieczność zaktualizowania artykułu ale jak narazie wszystko wygląda ok.
    Pozdrawiam Mateusz.

    Post a Reply
    • Google+ się nie rozpadnie, a tylko podzieli np. na reklamę swoich zdjęć. Profile firmowe w Google nadal będą widoczne. Szczególnie dla biznesu lokalnego obecność w mapach jest obowiązkowa.

      Post a Reply
  2. Dobrze zapowiadający się poradnik, dodałem do subskrypcji.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks