Google Maps – kolejne nowości! Hasztagi w recenzjach.

0
265

Google Maps – kolejne nowości! Hasztagi w recenzjach.Hasztagi zadomowiły się już na dobre w Social Media. Obecnie służą nie tylko do zdobywania kolejnych lajków czy wyświetleń. Ich rola jest znacznie większa, bo tworzą się wokół nich społeczności, firmy docierają dzięki nim do nowych klientów, a internauci łatwiej znajdują specyficzne usługi, np. gastronomiczne. Taką właśnie funkcję hasztagi pełnią m.in. obecnie w Google Maps.

Po co te hasztagi?

Od niedawna hasztagi działają także w recenzjach dodawanych w Google Maps. A wszystko po to, aby ułatwić użytkownikom odkrywanie, poznawanie miejsc (np. restauracji i wszelkiej maści lokali gastronomicznych) polecanych przez inne osoby. Hasztagi, dodane przy recenzji konkretnego miejsca czy lokalu, mogą trafnie to miejsce opisać pod różnymi względami. Miłośnicy kuchni tajskiej, pod hasztagiem np. #taifood znajdą miejsce specjalizujące się w tym typie kuchni, miłośnicy wegańskich burgerów zapewne skorzystają z hasztagu np. #wegańskie, a osoby niepełnosprawne wybiorą miejsce dla nich dostępne sugerując się nie tylko danymi, o których pisaliśmy ostatnio, lecz także dodanymi przez innych użytkowników hasztagami.

Jakie te haszatagi?

W odróżnieniu od hasztagów np. Instagrama, te w Google Maps musza być pomocne, a więc konkretne i odnoszące się do specyfiki danego miejsca. Hasztag typu #love, #foodlover są zbyt ogólne, niekonkretne i w żaden sposób nie są przydatne dla użytkownika Google Maps o konkretnych preferencjach np. kulinarnych czy tych związanych z infrastrukturą lokalu. Dodatkowo – użytkownicy powinni dodawać nie więcej niż 5 hasztagów, umieszczając je na końcu recenzji, aby jej tekst był czytelny.

Na chwilę obecną funkcja dodawania hasztagów dostępna jest tylko na urządzeniach z Androidem oraz jedynie dla uczestników programu Lokalni przewodnicy Google Maps.

Obsługiwanie hasztagów w Google Maps sprawia, że zaczyna on nabierać cech medium społecznościowego. Miejmy nadzieję, że wśród użytkowników hasztagi przyjmą się równie dobrze, jak na Instagramie czy Facebooku, dzięki czemu Google Maps stanie się platformą społecznościowej rekomendacji, pomocną w znajdywaniu i odkrywaniu nowych miejsc.

 

Źródło: https://techcrunch.com/2018/11/26/google-maps-biz-reviews-can-now-include-hashtags/

Google Maps – kolejne nowości! Hasztagi w recenzjach.
5 (100%) 3 votes

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here