8 powodów, dla których użytkownicy porzucają Twoją stronę internetową szybciej, niż Ci się wydaje!

3
1155

8 powodów, dla których użytkownicy porzucają twoją stronę internetową szybciej, niż ci się wydaje!

Przeglądanie Internetu jest obecnie sposobem na rozrywkę dlatego powinno być szybkie, łatwe i przyjemne. Strony Internetowe, które stawiają nam opór – długo się ładują, nie są proste w obsłudze lub są po prostu brzydkie – zamykamy z prędkością światłowodu. Nie ma żadnych przekonujących powodów, dla których mielibyśmy oczekiwać czegoś innego od stron, na których szukamy oferty produktów i usług jako potencjalny klient. Strona internetowa musi być atrakcyjna i trafna, inaczej odrzucimy ją, szukając ciekawych treści.

Sprawdź, jakie błędy skutkują wysokim współczynnikiem porzuceń stron WWW z perspektywy oddolnej – przeciętnego internauty.

  1. Strona długo się ładuje

O wolno ładujących się stronach WWW wiemy od lat, że są złe, a jednak wciąż znajdują się pasjonaci implementowania samoodtwarzającej się muzyki na stronie głównej czy wielkiej animacji w systemie Flash. Problemem są też filmy uruchamiane bezpośrednio z serwera klienta, zamiast implementowania wideo, które znajdują się w serwisie YouTube. Większość z użytkowników strony szybko ją wyłączy, jeśli ta ładuje się kilkanaście sekund lub długo wczytuje się film.

  1. Treści sprzed lat

Nic bardziej nie zniechęca do strony internetowej, niż postawiona przed laty strona główna, po której wiadomo jedno – nie ma tu nic ciekawego, ani aktualnego. Żaden przedsiębiorca nie chce, aby jego biznes przywodził na myśl archaizm i pasywność, a żaden internauta nie zaufa stronie o najnowszej „Aktualności” sprzed dwóch lat.

  1. Treści z Wikipedii

Szukając informacji o skutecznych metodach na radzenie sobie z lękiem separacyjnym u psów, internauta zajrzał zazwyczaj najpierw na Wikipedię, a dopiero potem zaczął szukać blogów eksperckich, poruszających ten temat. Jeśli na którymś z nich spotka treści z Wikipedii, które czytał przed momentem – nie będzie nigdy więcej zainteresowany takim „ekspertem”, ani jego stroną WWW. Autorom stron wydaje się, że definicja z Wikipedii dobrze wprowadza w temat, natomiast praktyka pokazuje, że kopiowane treści są źle odbierane nie tylko przez Google’a, ale również przez samych internautów.

  1. Galeria stron zamiast pokazu slajdów

Pokaz slajdów jest wygodny, osadzony na jednej stronie URL, więc zainteresowani możemy go obejrzeć w trakcie czytania artykułu czy aktualności, która go zawiera. Galeria generująca nową odsłonę witryny przy każdym kolejnym zdjęciu sprawia wrażenie, że ktoś chce na nas zarobić. Zapał do obejrzenia całej galerii jest wtedy odwrotnie proporcjonalny do ilości reklam, które kumulują się wokół każdego kolejnego zdjęcia. Skoro o reklamach mowa…

  1. Okienka pop-up

„Strona używa plików cookies – kliknij po więcej informacji”, „Bądź na bieżąco i zapisz się na newsletter”, „Specjalna oferta dla Ciebie – kup teraz i wykorzystaj kod na 15% zniżki”! Te i inne pop-upy w nadmiernej ilości skutecznie zasłaniają nam treść strony i zachęcają do wyjścia. Ale przed wyjściem – „Zanim wyjdziesz – zasubskrybuj!”.

8 powodów, dla których użytkownicy porzucają twoją stronę internetową szybciej, niż ci się wydaje!6. Brak wyeksponowanego produktu i usługi

Jakkolwiek Internet służy nam głównie do rozrywki – nie zapominajmy, że to w trakcie swobodnego skakania z jednej strony na drugą wynajdujemy specjalne buty do biegania, misia z funkcją szumienia czy patelnię z nakładką do smażenia naleśników w kształcie serca. Nic bardziej rozczarowującego na stronie producenta, niż trudność znalezienia produktu, mylna nazwa, wielostopniowy system wyszukiwania albo niejednoznaczne kategorie. To tylko przekonuje nas, że okrągłe naleśniki smakują przecież tak samo.

7. Brzydki lub stary design strony

Trendy w designie wskazują na upraszczanie efektów wizualnych – efekty cienia, efekty napisów 3D oraz obracanych przycisków należą do przeszłości. Wysoka jakość (nie ilość!) elementów graficznych, które dodatkowo powinny być spójne wizualnie, buduje poczucie porządku na stronie i zachęca do jej eksploracji. Design stron WWW z lat dziewięćdziesiątych nie jest bynajmniej “oldskulowy” jak denimowa kurtka – swoje lata świetności ma już za sobą.

8. Strona nie jest responsywna

Jeszcze do niedawna w cennikach projektantów stron WWW rozróżniane były produkty „strona WWW” oraz „responsywna strona WWW”. Dziś proponowanie sprzedaży projektu strony, która nie byłaby responsywna wywoła wielkie zdziwienie. Statystyki stron pokazują prawdziwe oblicze internautów – mobilne oblicze! Jeśli strona nie jest responsywna, użytkownicy mobilni nie będą nią zainteresowani.

8 powodów, dla których użytkownicy porzucają twoją stronę internetową szybciej, niż ci się wydaje!

Stworzenie prostej strony o czytelnym układzie i utrzymanie jej w aktualnym stanie wymaga pracy i czasu, ale skutkuje dobrą jakością oferowanej przez nas reklamy dla własnego biznesu czy pasji. Wyeliminowanie tych powodów, dla których internauci najszybciej wychodzą ze stron WWW przyczynia się do wyższego współczynnika konwersji. Ucząc się na błędach innych, wyciągnijmy skuteczną lekcję i nie dajmy powodów do ucieczki potencjalnym klientom!

8 powodów, dla których użytkownicy porzucają Twoją stronę internetową szybciej, niż Ci się wydaje!
3.9 (78.33%) 12 votes

3 KOMENTARZE

  1. Fajny artykuł, super podsumowanie – dodałbym tylko niejasny UI. Znam stronę, której sposób poruszania się po niej jest tak fikuśny, że mało komu się chce go poznawać więc bounce rate rośnie.

    • Dokładnie tak! Ciekawie mówi o tym “Nie każ mi myśleć”. Spotykam się z tym często na stronach fotografów, desingerów- tak jakby zajmowanie się sztuką zobowiązywało do artyzmu nawet w decyzji o lokalizacji menu czy wtyczek do social mediów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here