Najlepszy czas dla publikacji postów w mediach społecznościowych. Wyniki badania

2
5364

Najlepszy_czas_dla_publikacji_postow_w_mediach_spolecznosciowych_2019Od początku istnienia marketingu w mediach społecznościowych, marki starają się znaleźć najlepszy czas dla publikacji postów, aby zdobyć maksymalne zaangażowanie użytkowników, zwiększyć zasięgi postów i konwersje.

Ale prawda jest taka, że nie istnieje jedna uniwersalna i odpowiednia dla wszystkich branż chwila dla publikacji postów w Social Media. Istnieje wiele czynników, które wpływają na wyznaczenie najlepszego czasu dla publikacji postów dla tej czy innej marki m.in.: aktywność grupy odbiorców, branża, oferowane produkty czy usługi, atrakcyjność publikacji czy też spójność.

Firma Sprout Social, przeprowadziła analizę, która opiera się na ponad 25 000 interakcji użytkowników i przedstawiła raport, który reprezentuje najlepsze czasy dla publikacji postów w mediach społecznościowych. Dane zostały zgromadzone z Facebooka, Instagrama, LinkedIna i Twittera. W naszym artykule przejrzyjmy się wykresom, które globalnie reprezentują czasy największego zaangażowania użytkowników na tych platformach.

Bardziej szczegółową analizę, która dotyczy m.in. publikacji postów dla takich branż, jak: dobra konsumpcyjne, media, edukacja, organizacji non-profit, technologie i opieka zdrowotna znajdziecie w raporcie, który przedstawiła firma Sprout Social na swojej stronie.

Przeczytaj również:  Atak hakerski WhatsApp’a. Gdzie kryje się poważna luka tej aplikacji i jak chronić swój telefon?

Najlepszy czas dla publikacji postów na Facebooku

Najlepszy_czas_dla_publikacji_postow_na_Facebooku

Najlepszy czas dla publikacji postów na Facebooku to 11:00 – 13:00 w środę i w czwartek. Środa – najlepszy dzień dla publikacji postów, który ma największe zaangażowanie użytkowników. Najbezpieczniejszy czas dla publikacji w dni robocze to okres pomiędzy 09:00 a 15:00 godziną. W niedzielę obserwuje się najniższą aktywność użytkowników. Do 07:00 rano i po 17:00 wieczorem obserwuje się najniższy poziom aktywności użytkowników na Facebooku.

Najlepszy czas dla publikacji postów na Instagramie

Najlepszy_czas_dla_publikacji_postow_na_Instagramie

Najlepszymi dniami tygodnia dla publikacji postów na Instagramie są środa i piątek. W środę najlepiej publikować o 11:00 rano, a w piątek pomiędzy 10:00 a 11:00 rano. Jak i na Facebooku, środa uważa się za najlepszy czas dla publikacji postów na Instagramie. A najbezpieczniejszym okresem dla publikacji jest czas pomiędzy wtorkiem a piątkiem od 10:00 do 15:00 godziny. Najmniej czasu użytkownicy spędzają na Instagramie w nocy pomiędzy 23:00 a 03:00 godziną i w niedzielę. Weekend to nie jest najlepszy czas dla publikacji postów na Instagramie.

Najlepszy czas dla publikacji postów na LinkedInie

Najlepszy_czas_dla_publikacji_postow_na_LinkedIn

Najlepszym czasem dla publikacji postów na LinkedInie jest środa o 09:00 – 10:00 i 12:00 godzinie. Posty będą miały największy poziom zaangażowania w okresie pomiędzy wtorkiem a piątkiem od 08:00 do 14:00 godziny. Najmniejsze zaangażowanie obserwuje się w niedzielę. Jeśli chcesz osiągnąć wysoki poziom zaangażowania użytkowników na LinkedInie, najlepiej nie publikować postów po 21:00 godzinie i do 03:00 rano.

Przeczytaj również:  Facebook zmniejszy rozmiar postów reklamowych dla promocji na urządzeniach mobilnych

Najlepszy czas dla publikacji postów na Twitterze

Najlepszy_czas_dla_publikacji_postow_na_Twitterze

Najlepszym czasem dla publikacji postów na Twitterze jest środa i piątek o 09:00 rano. Najbezpieczniejszy okres dla publikacji trwa od poniedziałku do piątku o 08:00 – 16:00. Sobota ma najmniejsze zaangażowanie użytkowników na Twitterze. Aby uniknąć najmniejszego poziomu zaangażowania użytkowników, najlepiej nie publikować postów w okresie pomiędzy 22:00 a 04:00 rano.

Źródło: https://sproutsocial.com/insights/best-times-to-post-on-social-media/

Nowe wezwanie do działania
3.4/5 - (7 votes)

2 KOMENTARZE

  1. Świetny wpis – nie spodziewałem się nawet, że ktoś wpadłby na przeprowadzenie takiego badania ;) Z pewnością wiedzę z tego wpisu wykorzysta wiele firm, które za pomocą social mediów chce pozyskiwać klientów :) Sam staram się publikować często treści na swojej tablicy, ale nigdy nie zwróciłem uwagi kiedy robić to najlepiej. Zastanawiające jest jednak to, że najbardziej docierają do użytkowników posty w dniach roboczych kiedy to większość z nas jest w pracy ;)

  2. Firma Sprout Social działa na terenie USA a tam ludzie pracują w innych godzinach w inny sposób i mają zdecydowanie inne zwyczaje.
    Raport zrobiony przez Sprout Social jest raczej sugestią niż żetelnymi danymi do zastosowania w PL.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here