Social Media

 

Social Media, czyli media społecznościowe to dzisiaj absolutny must have jeśli chcemy zaistnieć jako firma, osoba, produkt czy usługa. To także integralna i bardzo ważna część marketingu zintegrowanego, która jest doskonałym wsparciem dla kampanii reklamowych czy marketingu internetowego.

Z Facebooka, od kiedy aplikacje mobilne stały się ogólnodostępne, nie wylogowujemy się praktycznie wcale. Twitter poniekąd idzie w parze z tym pierwszym, więc i tu mamy transmisję 24/7. Nasze konto Google Plus również towarzyszy nam od świtu do zmierzchu, bo przecież sprawdzanie poczty na Gmailu to rzecz bardzo dla nas ważna. Bardziej lub mniej świadomie, płynie do nas każdego dnia ogromny strumień informacji, które przetwarzamy, analizujemy, część odrzucimy – częścią się podzielimy, a reklamodawcy i marketingowcy zacierają ręce.

Chcesz dowiedzieć się więcej jak dziś wygląda i dokąd zmierza Social Media? Zapraszamy do lektury wpisów z tej kategorii:

CS Group dla Kliniki Okulus – sukces w czerwcowym zestawieniu najlepszych fanpage’y w Polsce.

Posted by on 11:32 in Blog, Ciekawostki, Social Media | 0 comments

CS Group dla Kliniki Okulus  – sukces w czerwcowym zestawieniu najlepszych fanpage’y w Polsce.

Najnowszy raport Sotrender Facebook Trends po raz kolejny docenia wyniki pracy zespołu Facebook w CS Group Polska. Dzięki angażującej komunikacji prowadzonej na fanpage’u Kliniki Okulus, profil pojawił się w zestawieniu za czerwiec w kategorii Zdrowie „Zaangażowanie”, „Aktywni użytkownicy” i „Najlepsze posty”. Sotrender jest pierwszą w Polsce firmą badawczą specjalizującą się w badaniach i analizach marketingu w mediach społecznościowych. Co miesiąc zespół badaczy analizuje dane i tworzy zestawienia w kilkunastu kategoriach. Fanpage’e analizowane są pod względem liczby fanów, ich demografii, zaangażowania aktywnych uczestników, obsługi klienta i najlepszych postów. Czy w zestawieniu z największymi i najbardziej popularnymi fanpage’ami w Polsce profil kliniki okulistycznej z Kalisza ma szanse na zaistnienie? Tak! Profil Kliniki Okulus (facebook.com/KlinikaMedycznaOkulus) aktualnie posiada ponad 8700 fanów. Powstał, by kreować pozytywny wizerunek kliniki okulistycznej z Kalisza, by być bliżej pacjentów i budować zaangażowaną społeczność jej sympatyków. Pierwotnie profil był skierowany głównie do osób, które borykają się z wadami wzroku. W chwili obecnej strategia komunikacji zakłada przede wszystkim skupienie osób zainteresowanych zdrową dietą (korzystną dla oczu) i aktywnym stylem życia. Komunikacja opiera się na partnerskim dialogu bez nachalnej prezentacji oferty. To właśnie dzięki temu publikowane treści cieszą się dużym zainteresowaniem co odzwierciedla aktywność użytkowników. Wartościowe i użyteczne porady z zakresu okulistyki, , zdrowego trybu życia oraz dietetyki prezentowane są w prosty i zrozumiały sposób. Fani angażują się, chętnie udzielają się pod postami, dzielą się swoimi doświadczeniami czy problemami oraz zadają pytania. Fanpage stał się skarbnicą wiedzy na temat zdrowia, miejscem ciekawych dyskusji, a nawet facebookową „poradnią”. Wyróżnienie fanpage’a Okulus w zestawieniu Fanpage Trends czerwiec 2017 w kategorii Zdrowie „Zaangażowanie”, „Aktywni użytkownicy” i „Najlepsze posty” to niewątpliwy sukces prowadzącego komunikację Specjalisty ds. Social Media – Elżbiety Panasiuk. „Firmom z sektora MŚP bardzo trudno się przebić i zaistnieć w zestawieniu, gdyż działają na mniejszą skalę, do dyspozycji mają dużo mniejsze zasoby, a na promocję nie przeznaczają kwot w zakresie kilku tysięcy złotych miesięcznie. Warto podkreślić, że Okulus osiągnął swoje miejsce obok fanpage’y, które posiadają ponad 200 tysięcy fanów! ” – podsumowuje Elżbieta. „Ważną dla Okulusa kategorią, w której się znalazł, jest „Zaangażowanie” i „Aktywność użytkowników”. To dowód na to, że cele zostały osiągnięte, obrana strategia komunikacji się sprawdza oraz że udało nam się stworzyć zaangażowaną społeczność, co jest szalenie ważne, zwłaszcza w przypadku firm z sektora MŚP.” – dodaje Elżbieta. Przykładowy post Okulusa, który znalazł się w zestawieniu Fanpage Trends w kategorii „Najlepsze posty”, uzyskał ponad 2,9 tysięcy reakcji, 84 komentarze i 351 udostępnień. Jak udało się osiągnąć taki sukces? Przede wszystkim treść posta zachęca do reakcji (udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie), jednocześnie informując o właściwościach zdrowotnych jednego z ulubionych sezonowych owoców Polaków. Krótki, zwięzły i zrozumiały tekst również powoduje, że fani nie są przytłoczeni nadmiarem niezrozumiałych informacji i przeczytanie treści zajmuje im zaledwie kilka sekund.  Oczywiście nie należy również zapominać o… grafice. Dobrze dobrana grafika to połowa sukcesu każdego posta. Kto nie zechciałby zjeść akurat w tym momencie tych soczystych, pachnących latem owoców? Sukces Okulusa jest idealnym przykładem na to, że firmy z sektora MŚP również mogą startować i konkurować z największymi fanpage’ami w Polsce. Należy pamiętać o podstawowych zasadach komunikacji na Facebooku i tym, co się najbardziej liczy – zaangażowanie i aktywność fanów. Fanpage nie jest słupem ogłoszeniowym, dlatego tak ważne jest, by przekazywać fanom treści, które będą dla nich wartościowe, którymi chętnie się podzielą czy...

Czytaj więcej

Reklamy na messengerze

Posted by on 09:08 in Blog, Social Media | 0 comments

Reklamy na messengerze

  Jaki efekt przyniosą reklamy na Messengerze? Nowość reklamowa od Facebooka z perspektywy MŚP. Wojna o klienta pomiędzy gigantami cały czas trwa. Co chwilę słyszymy z mediów o nowościach w sieciach reklamowych Google’a i Facebooka. Nowe narzędzia wspomagające tworzenie reklam, coraz bardziej rozbudowane formaty reklamowe oraz poszerzanie zasięgu odbiorców to naturalne działania mające na celu utrzymać tempo wzrostu przychodów z reklam po obu stronach. Ale jak to się ma  do rodzimego rynku biznesu w którym udział sektora MŚP wynosi aż 50% PKB?[1] Co to jest Messenger? Chcąc dać użytkownikom możliwość pozostania w ciągłym kontakcie ze znajomymi, Facebook stworzył aplikację, która pozwala na tworzenie konwersacji. Jest to szybki i wygodny sposób porozumiewania się,  stopniowo spychający e-maile, a nawet SMSy do grupy komunikacji formalnej. Z Messengera korzysta obecnie miesięcznie ponad 10 milionów Polaków! Nie dziwi więc fakt, że podstawową formą komunikacji młodego pokolenia stała się właśnie ta aplikacja. Nowy format reklamowy… Do tej pory w sieci reklamowej Facebooka istniało kilka miejsc wyświetlania się reklam, min. główny newsfeed portalu, prawa kolumna, gry i aplikacje należące do sieci reklamowej, a nawet Instagram. Do grona tych miejsc już niebawem ma dołączyć aplikacja Messenger! Sześciomiesięczne testy przeprowadzone na użytkownikach z Australii i Tajlandii zadowoliły właścicieli aplikacji i do końca roku reklamy mają trafić na pozostałe rynki, w tym do Polski. … nowe możliwości.     Żródło: https://venturebeat.com/2017/07/11/facebook-to-expand-messenger-home-screen-ads-beta-worldwide/   Zaprezentowany przykład reklamy na Messengerze ujawnia możliwości jakie daje nam nowy format reklamowy, przede wszystkim, pozyskiwanie ruchu na stronę WWW – aspekt reklam najbardziej doceniany przez małych przedsiębiorców. Proces pozyskiwania ruchu odbywać się będzie podobnie, jak w przypadku reklam na Facebooku. Dodatkową (znaną już z Facebooka) możliwością będzie integracja reklamy z katalogiem produktów oraz mierzenie jej efektywności za pomocą Facebook Analytics. Prawdopodobnym jest, że w przyszłości zwiększą się możliwości targetowania reklam rozbudowane o sterowanie za pomocą  kontekstu wypowiedzi w konwersacjach. Millenialsi – pokolenie wymagających klientów. Młode pokolenie wchodzące obecnie w etap produkcyjny znacząco różni się pod względem ścieżek zakupowych od swoich poprzedników. Szybkość komunikacji otworzyła nowe drogi pozyskiwania informacji o produktach czy usługach, a nadmiar komunikatów reklamowych przysparza o zawrót głowy. Dlatego trudnym zadaniem małych i średnich przedsiębiorstw jest znalezienie sposobu, który pozwoli im wyróżnić się na tle konkurencji. Wykorzystując nowy format reklamowy z jednej strony dokładamy swoją cegiełkę do tego reklamowego chaosu, z drugiej zaś – „kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije” i dużym prawdopodobieństwem jest, że pierwsze naprawdę przemyślane kampanie zostaną dostrzeżone przez użytkowników aplikacji. Należy jednak pamiętać o tym, że nie wszyscy użytkownicy ochoczo przyjmą nasze treści reklamowe. Za przykład może posłużyć tutaj wprowadzenie reklam w aplikacji Instagram, gdzie do testów wybrano markę McDonald’s, która z tego powodu przeszła niemały kryzys wizerunkowy.   Źródło: http://www.fpiec.pl/post/2015/09/21/trendynainstagramieinstagramsiesprzedal Nie ilość, ale jakość! Inwestując w reklamę na Messengerze należy nastawić się na przygotowanie nowej linii kreacji, a nawet całej strategii komunikacji. „Uniwersalne” reklamy  pojawiające się pomiędzy konwersacjami nie przyniosą zamierzonego efektu –a nawet mogą wywołać irytację wśród użytkowników. Tylko kreacje w naturalny sposób wykorzystujące specyfikę aplikacji odniosą zamierzony efekt. Należy pamiętać, że Messenger służy do rozmów, dlatego kreacje firm powinny do tego właśnie nawiązywać w swojej treści i grafice. Tym samym – nie warto inwestować w nowy format reklamowy bez wcześniejszego przygotowania się. „Porozmawiajmy o Twojej firmie!” zamiast „Sprawdź ofertę biura rachunkowego XYZ!” Rozmawiaj ze swoimi fanami! Najcięższym grzechem na Facebooku  firm z sektora MŚP jest brak...

Czytaj więcej

O czym i jak pisać na Fanpage’u?

Posted by on 13:08 in Blog, SEO Copywriting, Social Media | 6 komentarzy

O czym i jak pisać na Fanpage’u?

Dobrze jeśli to pytanie zadają sobie osoby, które postanowiły założyć firmowy fanpage. Zanim pierwszy post zostanie opublikowany na fanpage’u – należy mieć plan! Na Facebooku mamy 15-sto milionową publiczność, wiec błędy, komunikacja nierespektująca przeznaczenia serwisu, może rzutować na wizerunku firmy. Charakterystyka serwisu. Facebook powstał do utrzymywania kontaktów, dzięki niemu można było rozmawiać z osobami znajdującymi się na drugim końcu świata. Teraz serwis jest również narzędziem marketingowym wykorzystywanym nie tylko przez duże koncerny, ale także przez firmy z sektora MŚP. Facebook umożliwia firmom prowadzić z klientami bezpośrednią komunikację, dzięki czemu budowane są relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami marki. Od czego zacząć? Ważnym elementem planowania komunikacji na fanpage’u jest określenie grupy docelowej zamieszczanych postów. Przy określaniu grupy docelowej istotne są dane demograficzne takie jak, wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy obejmowane stanowiska pracy i zainteresowania, jednak określając grupę docelową postów nie będą wystarczające. Im więcej danych się zbierze i przemyśli – tym lepiej. Nad czym warto się zastanowić? Warto jest stworzyć scenariusze zachowań grupy docelowej: w jaki sposób korzysta Facebooka, ile czasu na nim spędza i w których godzinach. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ zupełnie inne posty powinno się zaplanować pisząc do osób młodych, a inne do osób starszych i idąc dalej tym tropem, sposób pisania także powinien być inny, kiedy pisze się do różnych płci, osób zamieszkujących różne miejsca, obejmujących różne stanowiska zawodowe czy mające konkretne zainteresowania. Mając taką podstawową wiedzę możemy dostosować język naszych komunikatów do odbiorcy prowadzonego profilu. Język i styl postów. Najistotniejsze to pamiętać do kogo się mówi, ale należy też mieć z tyłu głowy specyfikę firmy, której fanpage się prowadzi – język i styl postów na fanpage’u adwokata powinien być raczej stonowany i naukowy, inaczej niż na fanpage’u klubu muzycznego. Jednak treści publikowane na Facebooku mają swoją specyfikę, tu wyróżniają się krótkie komunikaty zawierające emotikony i #tagi.  Nie można krępować się też pisać per „Wy” czy „Ty”.  O czym pisać? Kiedy już zna się grupę docelową i określiło się styl i język, w jakim będą publikowane posty, należy zaplanować treści, pamiętając, żeby były wartościowe dla grupy docelowej i angażujące. Tu nie można skupiać się tylko na opisywaniu oferty. Przedstawmy produkt, usługę w użyciu, publikujmy posty poradnicze i ciekawostki. Dobrze, jeśli posty nawiązują do aktualności, wydarzeń, „świeżych” informacji czy najnowszych badań. Wszystko oczywiście nawiązując do produktów, usług czy też branży firmy.  Takich właśnie treści użytkownicy Facebooka oczekują, kiedy logują się do serwisu – Facebook to nie tablica ogłoszeń! Oczywiście celem komunikacji powinno być budowanie i angażowanie społeczności osób, które są zainteresowane produktem, więc prezentować produkt jak najbardziej należy, jednak istotna jest tu nie nachalność przekazu. Udaje się to choćby dzięki postom prezentującym produkt w nieszablonowy sposób, np. poprzez rywalizację (wybierz produkt 1 lub 2), postom prezentującymi powstanie produktu, usługi (galeria,...

Czytaj więcej

Konkursy na Fanpage’ach. Czy warto je organizować?

Posted by on 12:26 in Blog, Social Media | 2 komentarze

Konkursy na Fanpage’ach. Czy warto je organizować?

Jakiś czas temu konkursy na Fanpage’ach były narzędziem do budowania liczby fanów. Aplikacje za pomocą, których można było organizować tego typu promocje udostępniały treść tylko fanom.  Każdy, kto chciał wziąć udział w konkursie musiał polubić fanpage, a jeśli trybem wyłonienia zwycięzców było głosowanie użytkowników, to osoby głosujące również musiały polubić fanpage. Machina szła w ruch! Problemem jednak było to, że spora cześć pozyskanych w ten sposób fanów, niekoniecznie była zainteresowana firmą, jej działalnością i ofertą. Obecnie takie praktyki, tj. like-gating są zabronione, o czym mówi regulamin Facebooka, ale konkursy nie straciły w ten sposób swojej wartości, a zyskały nową jakość. Konkursy, te organizowane przy pomocy aplikacji, czy na tablicy fanpage’a są interesującą formą contentu, który zwiększy zaangażowanie użytkowników, a co za tym idzie zasięgi fanpage’a, budując przy tym pozytywny wizerunek firmy. Jednak, kiedy poświęci się czas i zaangażowanie na opracowanie odpowiedniej formuły i zadania konkursowego, czy też zdecyduje się na konkurs w aplikacji, można osiągnąć jeszcze więcej korzyści. Odpowiednio opracowana formuła i zadanie konkursowe mogą nam pomóc uzyskać np. informacje na temat preferencji użytkowników czy też zbierać wartościowe informacje na ich temat, które będzie można wykorzystać do email marketingu czy targetowania reklam. Konkurs jednak może spotkać się z brakiem zainteresowania lub nawet wywołać sytuacje kryzysowe i niezadowolenie uczestników. Na jakie elementy wiec należy zwrócić szczególną uwagę przy organizowaniu konkursu? Targetowanie formuły i zadania konkursowego do konkretnej grupy odbiorców, a nie ogółu użytkowników Facebooka; Kreatywne zadanie związane z branżą firmy, które pozwoli na jakościowe wyłonienie zwycięzcy; Atrakcyjna nagroda, a najlepiej nagrody – więcej niż jedna nagroda zwiększa szanse możliwości wygranej, co zachęca u użytkowników; Regulamin konkursu, który będzie zabezpieczał użytkowników i organizatora; Promocja konkursu formatami Facebook Ads oraz poza Facebookiem; Wybór zwycięzców przez jury lub przez jury na podstawie głosów a nie samo głosowanie – zniechęcimy nieuczciwych graczy. Podsumowując konkursy na Facebooku mogą przynieść organizatorom wiele korzyści, warunkiem jest ich dobre...

Czytaj więcej

Praktyki tworzenia reklam na Facebooku – wybór formy reklamy i targetowanie

Posted by on 09:46 in Blog, Social Media | 2 komentarze

Praktyki tworzenia reklam na Facebooku – wybór formy reklamy i targetowanie

Reklama produktowa. Samo to stwierdzenie może kojarzyć się różnie. Dla jednych brzmi jak „Hej! Jesteśmy fajni! Kup coś u nas!”, dla innych jest to forma zachęcenia, zaproponowania produktu firmy, bez wymuszania reakcji na odbiorcy. Która forma jest lepsza? Wszystko zależy od tego, kto zostanie naszym odbiorcą. Najlepsza forma reklamy trafi zarówno do osoby, która aktualnie szuka konkretnego produktu, ale też do osoby, która potencjalnie może być zainteresowana ów produktem. Co więc zrobić, żeby trafić do jak największego grona odbiorców? Nic prostszego! Pokażmy korzyści produktu wynikające z jego cech. Pan Tomek, który zajmuje się remontami, drobnymi naprawami w budynkach zawsze będzie zainteresowany sprzętem, który ułatwi mu pracę. Umówmy się, że mamy do zaoferowania wkrętarkę w świetnej cenie, z dobrym akumulatorem i wymiennymi końcówkami. Pan Tomek „siedzi w branży”, więc zwróci uwagę na parametry i cenę, szybko porówna nasz produkt z ofertą konkurencji. Co może zaważyć na decyzji Pana Tomka? Na pewno cena. Jeśli oferujemy atrakcyjną promocję, mówmy o tym głośno! Informujmy, że tylko teraz może mieć wkrętarkę w niesamowicie niskiej cenie, a do tego przysługuje mu gwarancja, może darmowa wysyłka, dodatkowy gadżet od firmy, a może zniżka dla osób prowadzących działalność gospodarczą? Mamy to! Pan Tomek kupuje naszą wkrętarkę. Ale co z Panią Kasią? Pani Kasia wcale nie potrzebuje tego produktu. Nie używa go na co dzień. Jak do niej trafić? Pokażmy Pani Kasi jak samodzielna i niezależna może być, jeśli ma w posiadaniu taki sprzęt. Nie dość, że skręci meble, naprawi szafki, które od jakiegoś czasu jakby się poluzowały, to dodatkowo może stworzyć rewelacyjne dodatki do domu, które w sklepie kupi za cenę wkrętarki. Pani Kasia dostrzeże, że takie narzędzie nie jest zabawką tylko dla mężczyzn! Jaki format może mieć taka reklama? Facebook daje duże pole do popisu. Nakręćmy krótki film DIY (do it yourself-zrób to sam), gdzie pokażemy na co stać nasz produkt, a w treści reklamy dodajmy informację o cenie i dodatkowych profitach. Sukces gwarantowany! Pan Tomek zobaczy jak pracuje atrakcyjny cenowo produkt, a Pani Kasia zrozumie, że jest on jej potrzebny! Wiemy już, jak ma wyglądać nasza reklama, która ma być skierowana do różnych osób, z różnymi potrzebami. Nasuwa się, więc pytanie, jak dotrzeć z reklamą do obu grup? I znów Facebook daje nam takie możliwości. Skupia zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Narzędzia do tworzenia reklam pozwalają na precyzyjne targetowanie. Możemy dokładnie określić do kogo mają trafić nasze reklamy. Do wyboru mamy takie kategorie jak: Lokalizacje, umożliwiające kierowanie reklam do odbiorców na podstawie krajów, województw, regionów, miast, okręgów i kodów pocztowych. Wiek, umożliwiający kierowanie reklam do odbiorców w określonym wieku. Płeć, umożliwiająca kierowanie reklam do kobiet, mężczyzn lub obu tych grup. Języki, umożliwiające kierowanie reklam do użytkowników określonych języków. Szczegółowe targetowanie, umożliwiające uwzględnienie lub wykluczenie w grupie odbiorców na podstawie zainteresowań i/lub zachowań. Połączenia, umożliwiające uwzględnienie lub wykluczenie osoby w grupie odbiorców na podstawie powiązań ze stronami, aplikacjami lub wydarzeniami. Kolejną ważną opcją targetowania są niestandardowe grupy odbiorców złożone np. z osób, które odwiedziły Twój serwis internetowy, które zapisały się do newslettera lub osób podobnych do tych, które już lubią Twoją stronę lub odwiedziły Twój serwis www. Należy dobrze przemyśleć target, żeby ostatecznie nasza grupa nie była zbyt szeroka. Paradoksalnie, szeroka grupa docelowa wcale nie oznacza większej szansy na...

Czytaj więcej

Kompletny przewodnik po marketingu na Pinterest

Posted by on 11:18 in Blog, SEM, SEO, Social Media | 0 comments

Kompletny przewodnik po marketingu na Pinterest

Użytkownicy serwisu Pinterest są zwarci i gotowy, by kupować.Jeśli jeszcze nie próbowaliście do nich dotrzeć, powinniście zacząć, więc na początek mamy dla was kilka wskazówek.

Czytaj więcej

Clickbait: Kilka rzeczy, których nikt Ci nie powiedział

Posted by on 11:46 in Blog, Ciekawostki, SEO, SEO Copywriting, Social Media | 3 komentarze

Clickbait: Kilka rzeczy, których nikt Ci nie powiedział

Clickbait: czym dokładnie jest i dlaczego ma duże znaczenie dla małych firm? Clickbait od dawna wykorzystywany jest przez marketingowców aby… Czytaj Dalej

Czytaj więcej

Facebook uruchamia odznaki weryfikacji dla firm lokalnych

Posted by on 16:11 in Blog, Ciekawostki, Social Media | 2 komentarze

Facebook uruchamia odznaki weryfikacji dla firm lokalnych

Strony firm z adresem fizycznym mogą zostać oznaczone odznaką weryfikacji, która potwierdza ich autentyczność. Na razie ta funkcjonalność jest dostępna w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii.

Czytaj więcej

Facebook tworzy „Przycisk Empatii” – czy będzie to „Nie lubię tego”?

Posted by on 14:58 in Blog, Ciekawostki, Social Media | 1 comment

Facebook tworzy „Przycisk Empatii” – czy będzie to „Nie lubię tego”?

Można powiedzieć, że przycisk „Nie lubię tego” jest najbardziej oczekiwaną funkcjonalnością przez użytkowników serwisu. Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg powiedział podczas konferencji, że portal przygotowuje pewną funkcjonalność. Dowiesz się jaką

Czytaj więcej

Reklama na Facebooku nie jedno ma imię. Czyli o celach reklam na Facebooku.

Posted by on 14:52 in Blog, SEM, Social Media | 2 komentarze

Reklama na Facebooku nie jedno ma imię. Czyli o celach reklam na Facebooku.

Na Facebooku mamy do dyspozycji 3 podstawowe cele reklamowe, które możemy realizować przez konkretne formaty reklam. Użytkowników Facebooka możemy przekierować na serwis internetowy, zaprosić do polubienia fanpage’a, a także promować posty – sprawdź jak!

Czytaj więcej