Google ujawnia, czego dotyczyła aktualizacja algorytmu z początku marca

5
4660

Google ujawnia, czego dotyczyła aktualizacja algorytmu z początku marca

Aktualizacja algorytmu Google’a z dnia 7 marca dotyczyła zgodności contentu z frazą kluczową!

Częstotliwość aktualizowania algorytmów Google’a jest tak duża, że próba samodzielnego tropienia jakie dokładnie zmiany zostały wprowadzone  –  nawet dla specjalistów z zakresu SEO – będzie trudnym wyzwaniem! Dlatego tak często wypatrujemy, jakich informacji udzieli nam sam Google – w oficjalnych komunikatach, albo jak ostatnio – za pomocą swoich pracowników.

Kilka dni temu odbył się Google Webmaster Central office-hours Hangout, podczas którego John Mueller – Webmaster Trends Analyst firmy Google – odpowiadał na zapytania uczestników. Film z tego wydarzenia jest dostępny na YouTube na kanale Google Webmasters, wstawiamy go poniżej.

Co ciekawe, na samym początku spotkania padło pytanie o strony, które dostarczają dobry jakościowo content, a jednak ucierpiały w wyniku aktualizacji algorytmu 7 marca. John odniósł się do tego pytania w kontekście zgodności tekstu z fraza kluczową – nawet w oderwaniu do jakości strony!

Jest to o tyle ciekawe, że podkreśla to, co najistotniejsze dla Google’a – algorytm ma za zadanie dostarczyć ostateczną odpowiedź na zadane pytanie przez użytkownika. Doświadczenie użytkownika (UX od angielskiego User Experience) jest jednym z najważniejszych aspektów projektowania i prowadzenia stron WWW. Spadek pozycji naszej witryny w wynikach wyszukiwania nie zawsze oznacza, że strona ma złe SEO, albo że jej jakość nie odpowiada wymaganiom użytkowników.  Może natomiast oznaczać, że Google, oceniając daną stronę WWW, nie uznał jej za odpowiednią dla konkretnego zapytania wpisanego w wyszukiwarce.

Przeczytaj również:  Wyobraź sobie świat bez linków - nowy algorytm Google?

Jak widać – zgodność contentu z frazą kluczową jest dla Google’a ważniejszym wskaźnikiem już jakość treści. Z perspektywy użytkownika jest to logiczne i oczywiste. Z perspektywy właściciela strony WWW natomiast jest to powód by zadać sobie pytanie – czy treści publikowane na mojej witrynie odpowiadają na zapytania związane z frazami kluczowymi mojego biznesu?

John Mueller podpowiada:

„Co polecałbym – z jednej strony spróbuj zebrać feedback od użytkowników, aby wiedzieć jak czują się na Twojej stornie, ale też obiektywnie spojrzeć na to, co możesz zrobić inaczej niż dotychczas, skonfigurować inaczej, a może inaczej targetować swoje treści?  Jak zawsze przy takich zmianach w algorytmach rekomenduję sprawdzenie detali technicznych.  Czy jesteśmy w stanie zaindeksować Twój content? Czy możemy zaindeksować Twoje treści prawidłowo?”

Dla nowinek związanych z Google warto śledzić na bieżąco tego typu Hangouty – piszemy o nich gdy wnoszą ciekawy głos do rozmowy, ponieważ są rzetelnym i praktycznym źródłem informacji.  Zapis z Google Webmaster Central office-hours Hangout można odsłuchać na YouTube. Cytowany wyżej wątek dotyczący aktualizacji algorytmu Google możecie obejrzeć poniżej.

Przeczytaj również:  Wykonaj audyt SEO strony WWW samodzielnie!

e-book SEO lokalne od A do Z
4.5/5 - (10 votes)

5 KOMENTARZE

  1. Że niby updejt był nastawiony na UX? Cóż … nie tylko to :) poszperajcie w linkowaniu wewnetrznym, reklamach, nieprawidłowych odesłaniach do różnych tekstów.

    • Absolutnie! Aktualizacja nie była nastawiona tylko na UX – z wypowiedzi Johna wyraźnie wynika, że zgodność contentu z frazą ma większe znaczenie niż jakość contentu. Nawiazując do naszego artykułu podlinkowanego – użytkownik musi znaleźć odpowiedź na szukane pytanie na danej stronie WWW, jesli jej nie znajdzie – na nic wysoka jakość treści.
      Pozdrawiam!

  2. Zapewne w najbliższym czasie rozpocznie się jeszcze większa walka na długość contentu na stronie. Najlepiej byłoby odpowiedzieć w treści na jak największą liczbę możliwych pytań / intencji użytkownika, tylko czy wtedy nie utrudnimy mu odnalezienia tego czego rzeczywiście szuka?

    • Oczywiście, że utrudniamy. Nie tylko utrudniamy uzytkownikom, ale też pisząc długie teksty “o wszystkim” – nawiazując do wypowiedzi Johna – nie dajemy Google’owi się poprawnie zaindeksować. Moim zdaniem powinniśmy iść raczej w kierunku contentu ściśle zwiazengo z wąskimi frazami kluczowymi własnego biznesu, a wyczerpać raczej temat niż czytelników. :)
      Pozdrawiam!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here