Jak Google rozpoznaje zduplikowane treści?

1
554

Jak Google rozpoznaje zduplikowane treści

Google nie lubi duplikatów, treści kopiowanych czy opisów powielanych na wielu stronach. Specjaliści SEO powtarzają to jak mantrę i mają w tym słuszność. Jednak skąd Google wie, która treść jest kopiowana, a która oryginalna, spośród stu stron o tej samej treści? No i dużo ważniejsze pytanie – którą z tych stu stron Google wskaże użytkownikowi na jego zapytanie? Odpowiedź brzmi: nie pierwszą, a najlepszą!

Oryginalność i unikalność w cenie!

Po pierwsze Google zawsze chętniej podpowie stronę, która ma treść unikalną i oryginalną – to wiemy od zawsze. Czyli samodzielnie stworzona treść opisująca np. usługę jest chętniej pokazywana w wynikach wyszukiwania, niż treść skopiowana z czyichś materiałów marketingowych. Widzimy jednak w Internecie, szczególnie w e-sklepach treści skopiowane, które mimo wszystko pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Google woli treści oryginalne, ale na strony i content kopiowany również znalazł sposób.

Jak Google rozpoznaje zduplikowane treści

Kto jeszcze stosuje kopiowane treści?

W kontekście prowadzenia bloga, czy strony WWW firm – kopiowanie treści od innych narusza prawo autorskie i prawa pokrewne, dlatego też nie jest często spotykane. Wróćmy jednak do przykładu z e-sklepami. Wszystkie księgarnie internetowe otrzymują te same materiały marketingowe z opisem książki, którą mają wprowadzić do swojej oferty. Kilka księgarń napisało własny autorski opis książki, a pozostałe skopiowały całą treść lub fragment, z otrzymanych materiałów. W efekcie tego na kilkudziesięciu podstronach pojawia się ta sama treść. Co więc Google bierze pod uwagę, by zadecydować, którą z tych niemalże identycznych stron zaprezentować na zapytanie użytkownika o konkretną książkę?

Wybór najlepszej “kopii”

Google ocenia najpierw wiarygodność każdej kopii: źródła, prawa do publikacji, licencje, informacje o zawartych w treści cytatach, słowa kluczowe, ranking strony, autorstwo treści, tytuł, wydawcę, miejsce opublikowania, datę opublikowania, język i wiele innych. Drugim krokiem jest ocena różnych wersji tej samej treści i pomiar długości oryginalnego tekstu. Na podstawie tych dwóch wskaźników Google jest w stanie zróżnicować i ocenić kilkadziesiąt stron z niemalże identyczną treścią a nawet więcej: wybrać najlepszą, która jego zdaniem cechuje się największą wiarygodnością i użytecznością dla użytkownika.

Google nie chce, żeby użytkownik w wynikach wyszukiwania trafił na kilka wyników z rzędu, które zawierają tę samą treść i przedzierał się przez nie, dlatego też wykonuje tę pracę za niego. Serwuje najpierw wyniki niekopiowane, a potem najlepsze strony z tych skopiowanych. Warto zauważyć, że data publikacji jest tylko jednym z wielu wyznaczników wyboru najlepszej kopii, dlatego często to nie pierwszy tekst jest wyświetlany przez Google w wynikach wyszukiwania.

Koniec końców kopiowanie treści – poza tym, że jest nieetyczne i nie sprzyja optymalizacji strony – szkodzi zarówno kopiującym jak i kopiowanym.

 

Po więcej informacji zapraszam na SeobytheSea: http://www.seobythesea.com/2018/10/how-google-might-identify-primary-versions-of-duplicate-pages/

Jak Google rozpoznaje zduplikowane treści?
5 (100%) 3 votes

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here