Jak działa Instagram Checkout? Zakupy i płatności w ramach aplikacji

0
2882

Jak działa Instagram Checkout? Zakupy i płatności w ramach aplikacji

Instagram zaprezentował najnowszą funkcjonalność o nazwie Checkout”, dzięki której użytkownicy mogą bezpośrednio kupować produkty korzystając z aplikacji. Jest to odpowiedź na potrzeby internautów, dlatego twórcy Instagrama dokładają wszelkich starań, aby oferować użytkownikom tej sieci społecznościowej jeszcze szybszy i prostszy sposób na zakupy za pośrednictwem platformy.

Dzięki usłudze “Checkout”, użytkownicy Instagrama mogą przechowywać informacje o dokonanych płatnościach, a Instagram obciąży firmy detaliczne opłatą za sprzedaż produktów w ramach aplikacji. Przed wdrożeniem funkcji “Checkout”, zakup za pośrednictwem Instagrama także był możliwy, ale aplikacja, za każdym razem przekierowywała użytkownika na witrynę sprzedawcy, a to często powodowało frustrację wśród klientów. “Checkout – to tylko pewna część naszej długoterminowej inwestycji w zakupy na Instagramie w tym roku” – zaznaczono na oficjalnym Blogu Instagrama.

Jak działa Instagram Checkout Zakupy i płatności w ramach aplikacji

Jak działa Instagram Checkout?

Gdy użytkownicy przewijając swój news feed, zauważą produkt, który chcieliby kupić, wystarczy, że dotkną tego produktu na wyświetlaczu swojego urządzenia. Następnie należy kliknąć w szary znacznik na produkcie, który przeniesie nas do następnego kroku – automatycznego pojawienia się przycisku “Checkout on Instagram” na stronie produktu. Użytkownicy mogą wybrać różne dostępne opcje produktu, takie jak np. rozmiar lub kolor i przejść bezpośrednio do płatności.

Przeczytaj również:  Jaka powinna być długość postów w Social Mediach? Przewodnik

Jak dokonać płatności w Instagram Checkout?

Dla dokonania płatności, użytkownicy muszą wprowadzić niezbędne informacje, takie jak: imię i nazwisko, adres e-mail, informacje rozliczeniowe i adres wysyłki, jeśli dokonują zakupu po raz pierwszy. Według informacji na stronie internetowej, użytkownicy będą mogli kupować produkty przy pomocy Mastercard, Visa, Discover, PayPal i American Express.

Aplikacja będzie zachowywać informacje dotyczące płatności, aby użytkownicy nie musieli powtarzać tego samego procesu za każdym razem dokonując zakupu. Z tego względu, bardzo ważne jest właściwe zabezpieczenie haseł do Waszych kont. Co więcej, można także skorzystać z uwierzytelniania dwuskładnikowego, które oferuje Instagram, zwłaszcza po połączeniu wszystkich informacji rozliczeniowych z Twoim kontem. Czym jest uwierzytelenianie dwuskladnikowe? Dwuskładnikowe uwierzytelnianie polega na wprowadzeniu przez właściciela usługi dodatkowego, opcjonalnego etapu podczas procesu uzyskiwania dostępu do konta.

Jak wygląda proces dostawy?

Jeśli chodzi o dostawę zakupionych produktów, jedną z największych zalet usługi Checkout jest to, że użytkownicy będą również otrzymywać powiadomienia o wysyłce bezpośrednio na Instagramie. Pomoże to użytkownikom śledzić realizację dokonanego zakupu.

Dla kogo dostępna jest nowa funkcjonalność?

Instagram Checkout jest obecnie dostępny tylko w wersji testowej w Stanach Zjednoczonych. Marki, które potwierdziły korzystanie z funkcji “Checkout” na Instagramie to między innymi:

  • Adidas @adidaswomen & @adidasoriginals
  • Anastasia Beverly Hills @anastasiabeverlyhills
  • Balmain @balmain
  • Burberry @burberry
  • ColourPop @colourpopcosmetics
  • Dior @dior
  • H&M @hm
  • Huda Beauty @hudabeautyshop
  • KKW @kkwbeauty
  • Kylie Cosmetics @kyliecosmetics
  • MAC Cosmetics @maccosmetics
  • Michael Kors @michaelkors
  • NARS @narsissist
  • Nike @niketraining & @nikewomen
  • NYX Cosmetics @nyxcosmetics
  • Oscar de la Renta @oscardelarenta
  • Ouai Hair @theouai
  • Outdoor Voices @outdoorvoices
  • Prada @prada
  • Revolve @revolve
  • Uniqlo @uniqlo
  • Warby Parker @warbyparker
  • Zara @zara
Przeczytaj również:  Social Media na celowniku, czyli uważaj na phishing i oszukańcze strony!

Czego mogą się spodziewać użytkownicy Instagrama w przyszłości?

Oprócz funkcji “Checkout”, Instagram planuje dodać kilku ulepszeń do swoich wersji desktopowych. Aplikacja do udostępniania zdjęć rzekomo testuje funkcję “Direct Messages” w wersji WEB.

Funkcja “Direct Messages” dla WEB może być częścią planów fuzji Facebooka, w których firma wyraziła zamiar połączenia Messengera, Instagrama i WhatsApp. Może to umożliwić użytkownikom przesyłanie wiadomości między platformami/aplikacjami już w najbliższej przyszłości.

Źródło: https://instagram-press.com/blog/2019/03/19/instagram-checkout/?fbclid=IwAR27kO9V__oAFeBDwDV0y6xBrKRaq9QMa_7et9n9g8FBViQMOog6jB8t4cs

Nowe wezwanie do działania
5/5 - (1 vote)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here