E-commerce

SEO dla e-commerce: 6 sposobów na opisy produktów, które działają!

Posted by on 09:55 in Blog, E-commerce, SEO, SEO Copywriting, Strony www | 0 comments

SEO dla e-commerce: 6 sposobów na opisy produktów, które działają!

Prowadzisz e-sklep? Chcesz, by był lepiej widoczny w wyszukiwarce? W naszym poradniku podpowiemy, jak stworzyć dobre opisy produktów z uwzględnieniem zasad SEO. Opisy produktów w walce o widoczność w Google Content is king! – to zdanie jest powtarzane tak często, że może się wydawać wyświechtanym frazesem. Nic bardziej mylnego – treści niezmiennie są jednym z najważniejszych  czynników decydujących o naszym być albo nie być w wynikach wyszukiwania Google. Strona główna Twojego serwisu z wartościowym tekstem, dobrze opisane kategorie oferty oraz wartościowe opisy produktów to niezbędne elementy składające się na dobry content strony. W dzisiejszym wpisie chcemy dać Ci klika wskazówek, jak stworzyć te ostatnie – opisy produktów, które pozwolą Ci walczyć o najwyższą stawkę w SERP. Jaki powinien być dobry SEO-opis produktu? Unikalny – to absolutny fundament dobrych treści. Zapomnij o kopiowaniu opisów ze strony producenta lub – co gorsza! – ze stron konkurencji. Duplikaty treści nie będą wartościowe, ani dla odwiedzających stronę, ani dla Google, którego algorytmy gorzej oceniają strony zawierające kopie treści. Oryginalne treści to najlepszy sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji. Zawierający frazy kluczowe – bez nich nie dasz się zauważyć wyszukiwarce Google. Nawet jeśli Twoje produkty funkcjonują głównie pod numerami katalogowymi, tworząc ich opisy na stronę pamiętaj, by nazywać je bardziej przyjaźnie. Wtedy, zamiast tajemniczego produktu XS 43 ginącego w mrokach Internetu, dajesz szansę klientom na znalezienie prowadnicy do szuflady XS 43 właśnie w Twoim sklepie. Tego typu frazy kluczowe, bezpośrednio związane z danym produktem, powinny pojawić się w opisie kilkukrotnie. Trzeba jednak pamiętać, by zachować równowagę – nie sprawdzą się nie tylko te opisy, w których brakuje słów-kluczy, ale też takie, w których jest ich za dużo. Frazy powinny pojawiać się w tekście naturalnie, zbyt częste powtórzenia mogą sprawić, że nasza strona zostanie potraktowana jako spam. Odpowiednio długi – postaraj się, by Twój opis miał co najmniej kilkaset znaków. Nie sprawdzają się tu jednozdaniowe komunikaty – będą za krótkie, by przekazać komplet informacji klientowi zainteresowanemu produktem oraz by mogły zostać odpowiednio zauważone przez wyszukiwarkę. Jeśli obawiasz się, że długi opis może być mało przejrzysty, korzystaj ze śródtytułów, a część informacji prezentuj w formie punktów. Odpowiadający na konkretne pytania – wyobraź sobie jakie pytania mógłby zadać Twój klient i postaraj się odpowiedzieć na nie w opisie produktu. Dlaczego warto wybrać produkt tej marki? Jak dobrać odpowiedni rozmiar? Takie informacje w opisie produktów mają wpływ nie tylko na decyzje zakupowe (im więcej informacji dostarczysz, tym więcej wątpliwości rozwiejesz i tym bardziej prawdopodobne, że klient wybierze Twój produkt), ale też na widoczność opisy dla wyszukiwarek. Pytania: jak…? dlaczego…? gdzie…?  – są bardzo często wpisywane w wyszukiwarkę i umieszczając je w swoim opisie wraz z odpowiedzią poprawiasz częstotliwość wyszukiwania Twojej strony wśród zapytań użytkowników. Ciekawy – może brzmi to mało konkretnie, ale to niezwykle ważne i wcale nie tak trudne do osiągnięcia. Google promuje strony z treściami „dla ludzi” i dlatego opisy, które biorą pod uwagę swoich przyszłych czytelników są kluczem do sukcesu. Jak to osiągnąć? Unikaj pustych frazesów (takich jak „wyjątkowa jakość”, „doskonałe parametry” etc.), zamiast tego skup się na opisie wyjątkowych cech produktu. Opisując zalety także bądź konkretny, ale pamiętaj, by nie poprzestawać na ich wymienieniu – opowiedz swoim klientom jak te atuty przełożą się na konkretne korzyści i co zyskają, kupując właśnie Twój produkt. Określ swoją grupę docelową i skup się na niej – to...

Czytaj więcej

Jak zbudować wiarygodność i ułatwić korzystanie ze sklepu?

Posted by on 09:00 in Blog, E-commerce | 1 comment

Jak zbudować wiarygodność i ułatwić korzystanie ze sklepu?

Nawet najładniejsza strona nie osiągnie sukcesu, jeśli użytkownicy nie będą potrafili z niej korzystać i odnajdywać szukanych informacji.

Czytaj więcej

Promocje cenowe w sklepie internetowym i ich znaczenie

Posted by on 13:00 in Blog, E-commerce | 1 comment

Promocje cenowe w sklepie internetowym i ich znaczenie

Promocje są nieodłączną częścią sprzedaży produktów w sklepie internetowym. Jednak ich skuteczne stosowanie wymaga pewnej wiedzy, pozwalającej na odpowiedni dobór zarówno produktów, które chcemy promować, cen, które mają przyciągnąć klientów i zachęcić ich do zakupu.

Czytaj więcej

Typy klientów i proces zakupu w e-commerce

Posted by on 11:00 in Blog, E-commerce | 2 komentarze

Typy klientów i proces zakupu w e-commerce

Aby z powodzeniem zrealizować swój cel, potrzebna jest wiedza na temat tego, kim jest typowy klient sklepu internetowego i jakimi motywami kieruje się, robiąc zakupy w Sieci.

Czytaj więcej

Produkty w sklepie internetowym – ekspozycja i promocja

Posted by on 15:59 in Blog, E-commerce, SEO | 2 komentarze

Produkty w sklepie internetowym – ekspozycja i promocja

Odpowiednia prezentacja oferty to klucz do sukcesu finansowego w e-commerce. Internauta odwiedzający nasz sklep ewentualną decyzję o zakupie podejmuje na podstawie tego, co może zobaczyć i przeczytać.

Czytaj więcej

Klient kupuje oczami. Kilka praktycznych wskazówek, jak przygotować piękną szatę graficzną sklepu

Posted by on 15:00 in Blog, E-commerce | 0 comments

Klient kupuje oczami. Kilka praktycznych wskazówek, jak przygotować piękną szatę graficzną sklepu

Ładna witryna potrafi zachęcić klienta do wejścia do sklepu. Podobną rolę pełni strona główna w sklepie internetowym. Użytkownik, który trafia na dany adres w sieci w ciągu zaledwie kilku sekund potrafi ocenić czy chce tam zostać dłużej, czy też nie.

Czytaj więcej

Przygotuj swój sklep internetowy na okres poprzedzający Boże Narodzenie?

Posted by on 13:40 in Blog, E-commerce, reklama w Google | 0 comments

Przygotuj swój sklep internetowy na okres poprzedzający Boże Narodzenie?

Święta Bożego Narodzenia, a w zasadzie poprzedzający je około dwumiesięczny okres, to czas prawdziwych żniw w handlu. Zasada ta, od lat sprawdzona w sprzedaży stacjonarnej, z oczywistych względów przeniknęła także do świata Internetu.

Czytaj więcej

E-commerce: Pamiętaj o unikatowych opisach produktów w sklepie

Posted by on 14:00 in Blog, E-commerce, Optymalizacja stron SEO, SEO Copywriting | 3 komentarze

E-commerce: Pamiętaj o unikatowych opisach produktów w sklepie

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i ciężko pracujesz nad pozyskaniem każdego klienta, to jest jedna metoda, która wdrożona w ramy Twojego sklepu przełoży się na większe zyski.

Czytaj więcej

Podstawowy marketing w sklepie internetowym – kilka wskazówek

Posted by on 14:34 in Blog, E-commerce, Optymalizacja stron SEO, SEO, Strony www | 2 komentarze

Podstawowy marketing w sklepie internetowym – kilka wskazówek

Działania marketingowe na stronie sklepu powinny przede wszystkim budować wśród klientów zaufanie, rozpoznawalność, renomę i przywiązanie, czyli cechy podstawowe dobrej marki. Co zatem należy zrobić, aby wyróżniać się w gąszczu e-sklepów?

Czytaj więcej

Blog jako narzędzie marketingowe dla sklepu internetowego

Posted by on 12:00 in Blog, E-commerce, SEO, Strony www | 6 komentarzy

Blog jako narzędzie marketingowe dla sklepu internetowego

Blog to szczególna forma kontaktu z klientem, ponieważ jest dwustronna. Czytelnicy mają kontakt z autorem – mogą skontaktować się z nim e-mailowo lub komentując każdy wpis/artykuł. Blogi mogą mieć różną formę od stron, gdzie zamieszczane będą wyłącznie artykuły i informacje prasowe po blogi zawierające wyłącznie materiały wideo.

Czytaj więcej