Jak napisać tekst, który sprzedaje? Krótki poradnik

0
3284

Jak napisać tekst, który sprzedaje? Krótki poradnik

Jak myślisz, czy istnieje gotowy schemat na napisanie tekstu, który sprzedaje i gwarantuje przyciągnięcie uwagi czytelnika? Nasza odpowiedź – nie, ponieważ każda branża ma swoją specyfikę, a każdy odbiorca jest indywidualny i wyjątkowy. Żeby zainteresować odbiorcę masz kilka sekund, dosłownie tyle czytelnik jest skupiony na przekazie reklamowym w sieci. Ale są odpowiednie sposoby, techniki i „triki”, których wykorzystanie pomoże poprawić skuteczność przekazu marketingowego tworzonego tekstu.

Jakie kroki należy wykonać, przed napisaniem tekstu, który ma wspierać sprzedaż produktu? Oto najważniejsze z nich.

Krok 1. Systemowe podejście i analiza grupy docelowej

Zanim zaczniesz pisać tekst, upewnij się, że dobrze rozumiesz, kto stanowi twoją grupę docelową. Odpowiedz sobie na kilka pytań:

  1. Do kogo jest skierowany tekst? (Wiek, płeć, dane demograficzne? Np. kobieta w wieku 25-35);
  2. Jakie są zainteresowania mojej grupy docelowej? (Np. gotowanie, sport, ogrodnictwo);
  3. Dlaczego odbiorca ma przeczytać Twój tekst? (Np. chce schudnąć, planuje podróż czy kończy mu się ważność karnetu do siłowni);
  4. Jakie korzyści przyniesie przeczytanie twojego tekstu przez odbiorcę? (Wartość dodana z wiedzy np. treść i zakupiony produkt pomoże rozwiązać problem nadwagi w krótkim czasie bez szkody dla zdrowia oraz podniesie pewność siebie);
  5. Dlaczego odbiorca powinien kupić właśnie u ciebie/na twojej stronie? Co cię wyróżnia wśród konkurencji? (Np. Długa gwarancja, program lojalnościowy, ekologiczne rozwiązanie czy bezpłatna dostawa);
  6. Dlaczego odbiorca powinien kupić produkt właśnie teraz, a nie za tydzień, miesiąc czy rok…? (Wyprzedaż, rabat, oferta na otwarcie sklepu itp.).
Przeczytaj również:  Skuteczna argumentacja w blogu

Po udzieleniu odpowiedzi na te pytania, wskazane jest skonfrontowanie tak stworzonego obrazu potencjalnego klienta i jego potrzeb z realnymi ludźmi. W tym celu można zarejestrować się na forach, dołączyć do grup, obserwować profile czy blogi, na których znajdują się osoby z twojej grupy docelowej. Sprawdź, jak się komunikują między sobą, co jest dla nich ważne, jakie są ich zainteresowania i doświadczenia w kupowaniu produktów lub usług, zbliżonych do twoich.

Krok 2. Dobry tekst, który sprzedaje, powinien dotyczyć przede wszystkim czytelnika

Zapomnij na chwilę o tym, jakim jesteś świetnym trenerem czy dietetykiem i jak wspaniały produkt oferujesz. Napisz o tym, co ciekawi czytelnika! Każdy produkt czy usługa będzie interesujący dla ludzi, o ile może zaspokoić ich aktualne potrzeby. W przekazie marketingowym opisz dokładnie wszystkie oczywiste i ukryte korzyści dla czytelnika, skupiając się na jego wartości dodanej.

CS Group Polska Blosko Twojego biznesu

Krok 3. Analiza konkurencji

Nie bój się analizy konkurencji! Aby zrozumieć specyfikę swojej branży, przeanalizuj strony tych konkurentów, których już znasz lub wyszukaj nowych.  Na co warto zwrócić uwagę? Wejdź na stronę, sprawdź, jak wygląda jej struktura, jak napisane są teksty, jak dobrane zostały elementy graficzne? Czy chciałbyś dokonać zakupu na witrynie konkurencji? Zwróć uwagę na dodatkowe rabaty, konkursy czy promocje. Z jakich kanałów do promowania korzystają firmy konkurencji i jakie kampanie marketingowe przeprowadzą? Ta analiza pomoże ci w zbudowaniu oferty korzystnej dla użytkownika oraz unikalnej, w porównaniu do propozycji twojej konkurencji.

Przeczytaj również:  Aktualizacja treści na stronie WWW. Dlaczego jest tak ważna?

Krok 4. Przekształć potencjalnie słabe strony swojego produktu w jego zalety

Już na etapie pisania tekstu, który ma skutecznie „sprzedać” produkt, postaraj się z wyprzedzeniem odpowiedzieć na ewentualne pytania i zastrzeżenia czytelników. Jeśli twój produkt jest droższy od sobie podobnych, albo dostawa trwa dłuższej niż u konkurencji – wyjaśnij dlaczego. Potencjalny klient, widząc wartość w na przykład ekologicznym rozwiązaniu stosowanym przy produkcji kosmetyków, będzie skłonny poczekać na nie dłużej, lub zapłacić więcej.

W kolejnym wpisie wyjaśnimy podstawowe elementy struktury tekstu, który sprzedaje. Dodatkowo, przedstawimy kilka porad i wskazówek skutecznej komunikacji marketingowej.

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
5/5 - (4 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here