Ciekawostki

 

Online marketing i jego elementy takie jak SEO, SEM czy dobra, responsywna strona www to temat osadzony w 100% w sieci internet. A sieć internet nie potrafiłaby przetrwać choćby jednego dnia bez humoru, memów, oderwania się choć na chwilę od obowiązków codziennych i potraktowania ich „na wesoło”. O tym między innymi jest ten dział i o tym również przeczytasz na Blogu Clearsense.

Będziemy pisali również o ciekawostkach, które zaskakują i niejednokrotnie łamią stereotypy – o rzeczach, którymi będziesz mógł zabłysnąć albo chętnie się podzielisz ze znajomymi biurko obok.

Jeśli lubisz ciekawostki z dziedziny SEO, SEM czy webdesign, to zachęcamy do przejrzenia wpisów z tej kategorii:

 

CS Group dla Kliniki Okulus – sukces w czerwcowym zestawieniu najlepszych fanpage’y w Polsce.

Posted by on 11:32 in Blog, Ciekawostki, Social Media | 0 comments

CS Group dla Kliniki Okulus  – sukces w czerwcowym zestawieniu najlepszych fanpage’y w Polsce.

Najnowszy raport Sotrender Facebook Trends po raz kolejny docenia wyniki pracy zespołu Facebook w CS Group Polska. Dzięki angażującej komunikacji prowadzonej na fanpage’u Kliniki Okulus, profil pojawił się w zestawieniu za czerwiec w kategorii Zdrowie „Zaangażowanie”, „Aktywni użytkownicy” i „Najlepsze posty”. Sotrender jest pierwszą w Polsce firmą badawczą specjalizującą się w badaniach i analizach marketingu w mediach społecznościowych. Co miesiąc zespół badaczy analizuje dane i tworzy zestawienia w kilkunastu kategoriach. Fanpage’e analizowane są pod względem liczby fanów, ich demografii, zaangażowania aktywnych uczestników, obsługi klienta i najlepszych postów. Czy w zestawieniu z największymi i najbardziej popularnymi fanpage’ami w Polsce profil kliniki okulistycznej z Kalisza ma szanse na zaistnienie? Tak! Profil Kliniki Okulus (facebook.com/KlinikaMedycznaOkulus) aktualnie posiada ponad 8700 fanów. Powstał, by kreować pozytywny wizerunek kliniki okulistycznej z Kalisza, by być bliżej pacjentów i budować zaangażowaną społeczność jej sympatyków. Pierwotnie profil był skierowany głównie do osób, które borykają się z wadami wzroku. W chwili obecnej strategia komunikacji zakłada przede wszystkim skupienie osób zainteresowanych zdrową dietą (korzystną dla oczu) i aktywnym stylem życia. Komunikacja opiera się na partnerskim dialogu bez nachalnej prezentacji oferty. To właśnie dzięki temu publikowane treści cieszą się dużym zainteresowaniem co odzwierciedla aktywność użytkowników. Wartościowe i użyteczne porady z zakresu okulistyki, , zdrowego trybu życia oraz dietetyki prezentowane są w prosty i zrozumiały sposób. Fani angażują się, chętnie udzielają się pod postami, dzielą się swoimi doświadczeniami czy problemami oraz zadają pytania. Fanpage stał się skarbnicą wiedzy na temat zdrowia, miejscem ciekawych dyskusji, a nawet facebookową „poradnią”. Wyróżnienie fanpage’a Okulus w zestawieniu Fanpage Trends czerwiec 2017 w kategorii Zdrowie „Zaangażowanie”, „Aktywni użytkownicy” i „Najlepsze posty” to niewątpliwy sukces prowadzącego komunikację Specjalisty ds. Social Media – Elżbiety Panasiuk. „Firmom z sektora MŚP bardzo trudno się przebić i zaistnieć w zestawieniu, gdyż działają na mniejszą skalę, do dyspozycji mają dużo mniejsze zasoby, a na promocję nie przeznaczają kwot w zakresie kilku tysięcy złotych miesięcznie. Warto podkreślić, że Okulus osiągnął swoje miejsce obok fanpage’y, które posiadają ponad 200 tysięcy fanów! ” – podsumowuje Elżbieta. „Ważną dla Okulusa kategorią, w której się znalazł, jest „Zaangażowanie” i „Aktywność użytkowników”. To dowód na to, że cele zostały osiągnięte, obrana strategia komunikacji się sprawdza oraz że udało nam się stworzyć zaangażowaną społeczność, co jest szalenie ważne, zwłaszcza w przypadku firm z sektora MŚP.” – dodaje Elżbieta. Przykładowy post Okulusa, który znalazł się w zestawieniu Fanpage Trends w kategorii „Najlepsze posty”, uzyskał ponad 2,9 tysięcy reakcji, 84 komentarze i 351 udostępnień. Jak udało się osiągnąć taki sukces? Przede wszystkim treść posta zachęca do reakcji (udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie), jednocześnie informując o właściwościach zdrowotnych jednego z ulubionych sezonowych owoców Polaków. Krótki, zwięzły i zrozumiały tekst również powoduje, że fani nie są przytłoczeni nadmiarem niezrozumiałych informacji i przeczytanie treści zajmuje im zaledwie kilka sekund.  Oczywiście nie należy również zapominać o… grafice. Dobrze dobrana grafika to połowa sukcesu każdego posta. Kto nie zechciałby zjeść akurat w tym momencie tych soczystych, pachnących latem owoców? Sukces Okulusa jest idealnym przykładem na to, że firmy z sektora MŚP również mogą startować i konkurować z największymi fanpage’ami w Polsce. Należy pamiętać o podstawowych zasadach komunikacji na Facebooku i tym, co się najbardziej liczy – zaangażowanie i aktywność fanów. Fanpage nie jest słupem ogłoszeniowym, dlatego tak ważne jest, by przekazywać fanom treści, które będą dla nich wartościowe, którymi chętnie się podzielą czy...

Czytaj więcej

informacja o bezpieczeństwie połączenia za pomocą protokółu HTTPS

Posted by on 13:55 in Blog, Ciekawostki, SEO, Strony www | 3 komentarze

informacja o bezpieczeństwie połączenia za pomocą protokółu HTTPS

Zgodnie z wrześniowymi zapowiedziami zamieszczonymi na https://security.googleblog.com/2016/09/moving-towards-more-secure-web.html Google w styczniu 2017  został wprowadzony w przeglądarce Chrome(wersja 56 i nowsze) informacje o bezpieczeństwie połączenia z danym adresem za pomocą protokół bezpieczeństwa HTTPS. Wszystkie strony, które dotychczas nie wprowadziły HTTPS są oznaczane, jako „Niebezpieczna”, natomiast posiadające HTTPS „Bezpieczna”. W pierwszej kolejności będą monitorowane strony gdzie wymagane jest logowanie się za pomocą hasła i loginu. Sam protokół HTTPS jest mechanizmem umożliwiającym przeglądarkom nawiązywanie bezpiecznych połączeń ze stroną.  Jest to zwłaszcza istotne w serwisach gdzie wykonujemy logowanie na stronie banków czy sklepów internetowych. Szyfrowanie połączenia odbywa się w standardzie SSL lub TSL. Protokół HTTPS, jako czynnik wpływający na pozycję w rankingu został wprowadzony przez Google w 2014 i od tego okresu możemy dostrzec stały wzrost domen używających tego HTTPS. W styczniu 2014 liczba żądań trafiających do serwerów Google przez szyfrowane połączenie wynosiła, 47% podczas gdy w styczniu 2017 już przeszło 85%. Google dąży do tego, aby 100% wszystkich zapytań było zabezpieczanych przez http, jednak kilka elementów na dzień dzisiejszy uniemożliwia to: Starsze oprogramowanie oraz urządzenia nieobsługujące HTTPS. Część krajów oraz organizacji blokuje ruch za pomocą HTTPS. Część organizacji czy to nie posiada potrzeby korzystania z protokołu HTTPS czy możliwości technicznych. Występują serwisy gdzie zarządzanie certyfikatem może być...

Czytaj więcej

Słowa kluczowe w treści znika z GSC

Posted by on 15:42 in Blog, Ciekawostki, SEO, Video | 0 comments

Słowa kluczowe w treści znika z GSC

Koniec listopada przyniósł nam ostateczne usunięcie jednego z raportów z Google Search Console. Usunięty został raport dotyczący słów kluczowych w treści. O zmianie poinformował John Mueller na blogu Google dla Webmasterów. https://webmasters.googleblog.com/2016/11/saying-goodbye-to-content-keywords.html Informacje o tej zmianie pojawiły się już w maju podczas jednego z hangoutów z uczestnictwem Johna. Raport ten był już od dłuższego czasu nieaktualizowany. W efekcie otrzymywaliśmy listę fraz nieadekwatnych do tematyki prezentowanej na danej stronie. W chwili obecnej otrzymujemy coraz bardziej wydajny i dokładniejszy raport Analityki wyszukiwania, gdzie możemy nieco bardziej realnie zobaczyć, jakie słowa kluczowe kierują obecnie do naszej...

Czytaj więcej

Infografika: Jak użytkownicy Google postrzegają wyniki wyszukiwania

Posted by on 11:38 in Ciekawostki, Infografika, SEO, Wyszukiwarka Google | 2 komentarze

Infografika: Jak użytkownicy Google postrzegają wyniki wyszukiwania

Poniższa infografika obrazuje rozumienie działania wyników wyszukiwania oraz reklamy w Google na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 1000 użytkowników z Anglii oraz Ameryki.

Czytaj więcej

Kolejne zmiany w reklamach Google Adwords!

Posted by on 10:42 in Ciekawostki, reklama w Google, Wyszukiwarka Google | 4 komentarze

Kolejne zmiany w reklamach Google Adwords!

Kolejne zmiany w reklamach Google Adwords! Nie chodzi o dodanie czwartej górnej reklamy Adwords w SERP, a skoro jeszcze nikt o tym nie napisał to będę pierwszy ;) Codziennie obserwujemy wyszukiwarkę. Dzięki temu możemy dostrzec wiele dynamicznych zmian.

Czytaj więcej

100 dni Campus Warsaw za nami

Posted by on 09:00 in Ciekawostki | 1 comment

100 dni Campus Warsaw za nami

Minęło już 100 dni od momentu otwarcia drzwi Campus Warsaw, miejsca, w którym przedsiębiorcy mogą się uczyć, wymieniać doświadczeniami i tworzyć firmy, które być może zmienią świat. Przez ten czas w Campusie odbyło się wiele programów szkoleniowych i wydarzeń – od spotkań mentoringowych po hackatony, od demo days po zaawansowane treningi. Wśród nich 6 programów prowadzonych przez zespół Campus Warsaw, między innymi: Campus Mentoring, Campus MeetUp, Campus Presents, Campus Startup School, Campus for Mums oraz CEE Campus Exchange. Zapraszamy do Campusu Wspieramy cały czas rosnącą społeczność, która liczy już ponad 4 400 członków. Wy też nie zapomnijcie zapisać na stronie campus.co/warsaw. Członkostwo jest bezpłatne i daje dostęp do campusowej kawiarni, możliwość wstępu na wszystkie wydarzenia dla społeczności oraz dostęp do sieci Campusów na całym świecie. Tam też możecie zgłosić chęć organizacji swojego spotkania. Obserwujcie nas też na Facebooku,Twitterze i Instagramie by być na bieżąco z tym co się u nas dzieje. Do zobaczenia!...

Czytaj więcej

Społeczności w Google Plus

Posted by on 11:00 in Ciekawostki, SEO, Wyszukiwarka Google | 2 komentarze

Społeczności w Google Plus

Dzięki społecznościom możesz dzielić się materiałami i nawiązywać kontakt z osobami o podobnych zainteresowaniach. Wpisy w społecznościach, których jesteś członkiem, mogą pojawiać się w Twoim strumieniu.

Czytaj więcej

Usuwanie informacji z Google

Posted by on 11:00 in Ciekawostki, Wyszukiwarka Google | 1 comment

Usuwanie informacji z Google

Możesz zwrócić się do Google z prośbą usunięcie z wyników wyszukiwania Google informacji poufnych (np. numeru rachunku bankowego czy obrazu przedstawiającego Twój odręczny podpis).

Czytaj więcej

A czy Ty znasz już Google Fit?

Posted by on 12:00 in Ciekawostki | 3 komentarze

A czy Ty znasz już Google Fit?

W Google Fit możesz monitorować i mierzyć swoją aktywność fizyczną oraz przechowywać informacje o niej. Aplikacja jest dostępna na komputery, urządzenia przenośne i urządzenia Android Wear, więc możesz z niej korzystać niemal wszędzie.

Czytaj więcej

Znajdowanie obrazów w Google, które można bezpłatnie wykorzystać

Posted by on 12:00 in Ciekawostki, Wyszukiwarka Google | 2 komentarze

Znajdowanie obrazów w Google, które można bezpłatnie wykorzystać

Wyszukując w Google, możesz tak ustawić filtrowanie, by pokazywały się wyniki z obrazami, filmami lub tekstami, które można wykorzystać u siebie.

Czytaj więcej