Przenoszenie Google Analytics na nowe konto

Czasem zdarza się, że mimo tego, że posiadamy usługę Google Analytlics skonfigurowaną do swoich potrzeb na danym koncie, jesteśmy zmuszeni do jego zmiany na nowe. Zwykle spowodowane jest to zmianą agencji, z którą współpracujemy, zmianami organizacyjnymi wewnątrz naszej firmy czy też po prostu nową strategią.

Całe szczęście nie jest to powód do zmartwień – wykonanie tej operacji nie jest tak trudne, jakby się wydawało. Wymaga ona posiadania uprawnień do zarządzania użytkownikami oraz edycji zarówno na starym koncie, jak i nowym. Podczas wykonywania tej operacji trzeba pamiętać o kilku rzeczach, aby wszystko poszło płynnie, a proces zakończył się sukcesem:

  • Stare konto, jeśli pozostaje puste a należy do nas, warto usunąć, ponieważ nadal pozostawałoby wliczone do limitu kont, jakie możemy mieć w danym momencie.
  • Identyfikator śledzenia (UA-000000-00), który mamy umieszczony na stronie pozostaje taki sam bez względu na przeniesienie się na nowe konto – jest niepowtarzalny. Co za tym idzie, nie musimy zmieniać tagów.
  • Uprawnienia w usłudze. Tutaj mamy dwie możliwości: możemy zastąpić stare uprawnienia nowymi z konta, na które się przenosimy lub pozostawić dotychczasowe.
  • Dane raportowe zostają przeniesione na nowe konto.
  • Ustawienia usługi po przeniesieniu nie ulegają zmianie, dotyczy to także wszystkich ustawień niestandardowych.
  • Ustawienia widoków, w tym wszelkie zasoby z nimi związane (panele, raporty niestandardowe, adnotacje, segmenty i cele) są w całości przenoszone na nowe konto.
  • Ustawienia filtrów są kopiowane, chyba, że mamy takie same na nowym koncie. Wtedy ustawienia z nowego konta pozostają.
  • Wszystkie konta oraz inne platformy połączone z przenoszoną usługą Analytics także zostaną przeniesione. Jedynym wyjątkiem jest DoubleClick for Publishers.
  • W przypadku płatności za Analytics Premium, opłata zostanie rozliczona na nowym koncie dopiero za pełny bieżący miesiąc i wszystkie kolejne.

 

Kiedy nie można przenieść usługi Analytics?

Niestety jest też kilka przypadków, kiedy nie będziemy mieli możliwości przeniesienia swojej usługi Analytics:

  • Brak uprawnień do zarządzania użytkownikami i edycji na nowym koncie.
  • Usługa jest połączona z DoubleClick for Publishers. W takim przypadku należy skontaktować się z zespołem Google Analytics 360 w celu odłączenia Publishera i ponownego podłączenia po przeniesieniu (już na nowym koncie).
  • W danym momencie jest przetwarzany niespróbkowany raport . Wystarczy poczekać aż proces się zakończy i spróbować ponownie.
  • Konto docelowe ma już maksymalna liczbę usług (domyślnie 50).
  • Przenoszona usługa jest usługą o pełnym zakresie lub usługą źródłową. Usług o pełnym zakresie nie można przenosić w ogóle. W przypadku usługi źródłowej należy ją odłączyć od usługi o pełnym zakresie.

 

Przenoszenie konta – zrób to sam!

Sam proces przenoszenia jest prosty i wykonuje się go w zaledwie kilku krokach:

  • Po zalogowaniu na konto wybieramy kartę Administracja.
  • W kolumnie Konto wybieramy usługę, którą chcemy przenieść.
  • Wybieramy Ustawienia usługi, a następnie: Przenieś usługę.
  • Określamy konto docelowe.
  • Określamy ustawienia uprawnień (zachowujemy obecne lub nadajemy nowe).

Potwierdzamy klikając Przenieś a następnie zatwierdzamy przetwarzanie danych i klikamy Zapisz. Gotowe! :)

Przenoszenie Google Analytics na nowe konto
4.5 (90%) 2 votes

CS Group Polska

Autor: CS Group Polska

Agencja Interaktywna CS Group Polska - specjaliści od Marketingu Zintegrowanego w sieci. Czytaj naszego bloga i bądź zawsze na bieżąco w branży e-marketingu, SEO, SEM, reklamy w Google oraz nowych technologii.

Podziel się

3 komentarze

  1. Dzięki za prostą instrukcje, co prawda kiedyś już to robiłem ale zawsze musiałem się gimnastykować i szukać poszczególnych opcji.

    Post a Reply
  2. Konkretny tekst! Nie miałam jeszcze powodu do zmiany konta GA, ale brzmi to dość ciężko, a jak się okazuje wcale nie diabeł taki straszny;) Pozwolisz, że zapiszę sobie Twój artykuł i wrócę do niego w razie potrzeby.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks