Praktyki tworzenia reklam na Facebooku – wybór formy reklamy i targetowanie

Reklama produktowa. Samo to stwierdzenie może kojarzyć się różnie. Dla jednych brzmi jak „Hej! Jesteśmy fajni! Kup coś u nas!”, dla innych jest to forma zachęcenia, zaproponowania produktu firmy, bez wymuszania reakcji na odbiorcy. Która forma jest lepsza? Wszystko zależy od tego, kto zostanie naszym odbiorcą. Najlepsza forma reklamy trafi zarówno do osoby, która aktualnie szuka konkretnego produktu, ale też do osoby, która potencjalnie może być zainteresowana ów produktem.

facebook
Co więc zrobić, żeby trafić do jak największego grona odbiorców? Nic prostszego! Pokażmy korzyści produktu wynikające z jego cech. Pan Tomek, który zajmuje się remontami, drobnymi naprawami w budynkach zawsze będzie zainteresowany sprzętem, który ułatwi mu pracę. Umówmy się, że mamy do zaoferowania wkrętarkę w świetnej cenie, z dobrym akumulatorem i wymiennymi końcówkami. Pan Tomek „siedzi w branży”, więc zwróci uwagę na parametry i cenę, szybko porówna nasz produkt z ofertą konkurencji. Co może zaważyć na decyzji Pana Tomka? Na pewno cena. Jeśli oferujemy atrakcyjną promocję, mówmy o tym głośno! Informujmy, że tylko teraz może mieć wkrętarkę w niesamowicie niskiej cenie, a do tego przysługuje mu gwarancja, może darmowa wysyłka, dodatkowy gadżet od firmy, a może zniżka dla osób prowadzących działalność gospodarczą? Mamy to! Pan Tomek kupuje naszą wkrętarkę. Ale co z Panią Kasią? Pani Kasia wcale nie potrzebuje tego produktu. Nie używa go na co dzień. Jak do niej trafić? Pokażmy Pani Kasi jak samodzielna i niezależna może być, jeśli ma w posiadaniu taki sprzęt. Nie dość, że skręci meble, naprawi szafki, które od jakiegoś czasu jakby się poluzowały, to dodatkowo może stworzyć rewelacyjne dodatki do domu, które w sklepie kupi za cenę wkrętarki. Pani Kasia dostrzeże, że takie narzędzie nie jest zabawką tylko dla mężczyzn!
Jaki format może mieć taka reklama? Facebook daje duże pole do popisu. Nakręćmy krótki film DIY (do it yourself-zrób to sam), gdzie pokażemy na co stać nasz produkt, a w treści reklamy dodajmy informację o cenie i dodatkowych profitach. Sukces gwarantowany! Pan Tomek zobaczy jak pracuje atrakcyjny cenowo produkt, a Pani Kasia zrozumie, że jest on jej potrzebny!
Wiemy już, jak ma wyglądać nasza reklama, która ma być skierowana do różnych osób, z różnymi potrzebami. Nasuwa się, więc pytanie, jak dotrzeć z reklamą do obu grup? I znów Facebook daje nam takie możliwości. Skupia zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Narzędzia do tworzenia reklam pozwalają na precyzyjne targetowanie. Możemy dokładnie określić do kogo mają trafić nasze reklamy. Do wyboru mamy takie kategorie jak:

  • Lokalizacje, umożliwiające kierowanie reklam do odbiorców na podstawie krajów, województw, regionów, miast, okręgów i kodów pocztowych.
  • Wiek, umożliwiający kierowanie reklam do odbiorców w określonym wieku.
  • Płeć, umożliwiająca kierowanie reklam do kobiet, mężczyzn lub obu tych grup.
  • Języki, umożliwiające kierowanie reklam do użytkowników określonych języków.
  • Szczegółowe targetowanie, umożliwiające uwzględnienie lub wykluczenie w grupie odbiorców na podstawie zainteresowań i/lub zachowań.
  • Połączenia, umożliwiające uwzględnienie lub wykluczenie osoby w grupie odbiorców na podstawie powiązań ze stronami, aplikacjami lub wydarzeniami.

Kolejną ważną opcją targetowania są niestandardowe grupy odbiorców złożone np. z osób, które odwiedziły Twój serwis internetowy, które zapisały się do newslettera lub osób podobnych do tych, które już lubią Twoją stronę lub odwiedziły Twój serwis www.
Należy dobrze przemyśleć target, żeby ostatecznie nasza grupa nie była zbyt szeroka. Paradoksalnie, szeroka grupa docelowa wcale nie oznacza większej szansy na sukces.

Praktyki tworzenia reklam na Facebooku – wybór formy reklamy i targetowanie
5 (100%) 1 vote

Patrycja Polanowska

Autor: Patrycja Polanowska

Patrycja Polanowska – od 2016 roku związana z Agencją ClearSense i CS Group Polska S.A. jako specjalista ds. Social Media. Zajmuje się planowaniem i wprowadzaniem w życie działań marketingowych w mediach społecznościowych dla klientów spółki.

Podziel się

2 komentarze

  1. Reklama na FB jest skuteczna w zależności od naszego budżetu. Im posiadamy więcej środków to docieramy do większego grona jest to logiczne. Ostatnio coraz częściej spotykam się z reklamami podchodzącymi pod wyłudzanie. Nie raz widziałem post sponsorowany nakłaniający wręcz do kliknięcia w link który wcale nie wyglądał przyjaźnie. Trzeba na takie rzeczy też uważać.

    Tak jak tutaj jest opisane, Facebook posiada bardzo wiele możliwości możemy dotrzeć do określonej grupy np. Matek które interesują się kosmetykami.

    Post a Reply
  2. Na prawdę ciekawy tekst o programach partnerskich, w necie jest masa programów z różnych specjalizacji w których można naprawdę dobrze zarobić

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks