O czym i jak pisać na Fanpage’u?

Dobrze jeśli to pytanie zadają sobie osoby, które postanowiły założyć firmowy fanpage. Zanim pierwszy post zostanie opublikowany na fanpage’u – należy mieć plan! Na Facebooku mamy 15-sto milionową publiczność, wiec błędy, komunikacja nierespektująca przeznaczenia serwisu, może rzutować na wizerunku firmy.

o czym pisac na facebook fanpage

Charakterystyka serwisu.

Facebook powstał do utrzymywania kontaktów, dzięki niemu można było rozmawiać z osobami znajdującymi się na drugim końcu świata. Teraz serwis jest również narzędziem marketingowym wykorzystywanym nie tylko przez duże koncerny, ale także przez firmy z sektora MŚP. Facebook umożliwia firmom prowadzić z klientami bezpośrednią komunikację, dzięki czemu budowane są relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami marki.

Od czego zacząć?

Ważnym elementem planowania komunikacji na fanpage’u jest określenie grupy docelowej zamieszczanych postów. Przy określaniu grupy docelowej istotne są dane demograficzne takie jak, wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy obejmowane stanowiska pracy i zainteresowania, jednak określając grupę docelową postów nie będą wystarczające. Im więcej danych się zbierze i przemyśli – tym lepiej. Nad czym warto się zastanowić? Warto jest stworzyć scenariusze zachowań grupy docelowej: w jaki sposób korzysta Facebooka, ile czasu na nim spędza i w których godzinach. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ zupełnie inne posty powinno się zaplanować pisząc do osób młodych, a inne do osób starszych i idąc dalej tym tropem, sposób pisania także powinien być inny, kiedy pisze się do różnych płci, osób zamieszkujących różne miejsca, obejmujących różne stanowiska zawodowe czy mające konkretne zainteresowania. Mając taką podstawową wiedzę możemy dostosować język naszych komunikatów do odbiorcy prowadzonego profilu.

Język i styl postów.

Najistotniejsze to pamiętać do kogo się mówi, ale należy też mieć z tyłu głowy specyfikę firmy, której fanpage się prowadzi – język i styl postów na fanpage’u adwokata powinien być raczej stonowany i naukowy, inaczej niż na fanpage’u klubu muzycznego. Jednak treści publikowane na Facebooku mają swoją specyfikę, tu wyróżniają się krótkie komunikaty zawierające emotikony i #tagi.  Nie można krępować się też pisać per „Wy” czy „Ty”.

 O czym pisać?

Kiedy już zna się grupę docelową i określiło się styl i język, w jakim będą publikowane posty, należy zaplanować treści, pamiętając, żeby były wartościowe dla grupy docelowej i angażujące. Tu nie można skupiać się tylko na opisywaniu oferty. Przedstawmy produkt, usługę w użyciu, publikujmy posty poradnicze i ciekawostki. Dobrze, jeśli posty nawiązują do aktualności, wydarzeń, „świeżych” informacji czy najnowszych badań. Wszystko oczywiście nawiązując do produktów, usług czy też branży firmy.  Takich właśnie treści użytkownicy Facebooka oczekują, kiedy logują się do serwisu – Facebook to nie tablica ogłoszeń! Oczywiście celem komunikacji powinno być budowanie i angażowanie społeczności osób, które są zainteresowane produktem, więc prezentować produkt jak najbardziej należy, jednak istotna jest tu nie nachalność przekazu. Udaje się to choćby dzięki postom prezentującym produkt w nieszablonowy sposób, np. poprzez rywalizację (wybierz produkt 1 lub 2), postom prezentującymi powstanie produktu, usługi (galeria, film).

O czym i jak pisać na Fanpage’u?
3 (60%) 2 votes

Monika Wołkowicz-Wyszomirska

Autor: Monika Wołkowicz-Wyszomirska

Od 2011 roku praktyk strategii w mediach społecznościowych dla MSP. W CS Group Polska zarządza działem zajmującym się tworzeniem i wdrażaniem strategii w mediach społeczościowych dla Klientów spółki.

Podziel się

6 komentarzy

  1. Artykuł ciekawy, choć moim zdaniem nie wyczerpuje tematu. Fecebook czuje na sobie oddech innych serwisów, może na ich temat warto coś napisać?

    Post a Reply
  2. W Social mediach to chyba najbardziej liczy się wyczucie. No i oczywiście kreatywność. Sam nie wiem jaki kontent kierować do swoich klientów, jedni są młodsi, drudzy starsi, jedni wierzą w promocje w internecie, drudzy to niedowiarki. Co robisz i jak żyć żeby w Social mediach się wypromować…

    Post a Reply
  3. A jakie macie zdanie i co byście poradzili osobie, która założyła firmowy fanpage, ale średnio sobie z nim radziła. Firma jest początkująca i istnieje od kilku miesięcy, nie ma zbyt wieli fanów. Właściciel chce spróbować to naprawić, zmienić strategie itd. I teraz pytanie, co z wcześniej dodanymi postami, zostawić, usuwać? Wiem, że wiele osób podchodzi do tego zupełnie różnie, stąd moje pytanie.

    Post a Reply
  4. Kiedyś zleciłem osobie z zewnątrz prowadzenie FB firmowego i szybko zrezygnowałem. Nikt lepiej nie zaprezentuje twojej firmy niż ty sam. Prowadzę firmę budowlaną, w związku z tym pojawiają się branżowe artykuły, ciekawostki i przede wszystkim realizacje nowych inwestycji. Wstawianie zdjęcia kawy z podpisem „miłego dnia” to nie dla moich odbiorców.

    Post a Reply
  5. Od niedawna staram się publikować więcej na FB. Widzę więcej ruchu pochodzącego z tego mediów. Czekam cierpliwie na pozytywne efekty finansowe. Trzeba być wytrwałym :)

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks