Jakie Strony Internetowe odnoszą sukces?

Web Design - responsywność i wersje mobilneW dobie dzisiejszego wyścigu technologicznego i wszechobecnego dostępu do Internetu oraz masowej konkurencji chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że posiadanie strony internetowej jest niezbędne, aby zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Strona Internetowa już dawno przestała być tylko wizytówką firmy udostępniającą kilka faktów o niej oraz dającą szybki dostęp do danych kontaktowych. Strony Internetowe przeszły prawdziwą rewolucję i aby stawać w szranki z konkurencją należy być na bieżąco, bo nie wystarczy tylko posiadanie własnego miejsca w sieci.

Jak to jest z tymi stronami?

Budowanie własnej strony Internetowej dla zwykłego jej posiadania, która w żaden sposób nie wiąże się z oczywistymi celami jakie ma spełniać przypomina sztukę dla sztuki. Dzisiaj nie możemy nazwać wielkim osiągnięciem samego faktu, że dana firma ma stronę www, a wręcz jest to oczywiste i jej brak może prowadzić do wielu poważnych konsekwencji. Parafrazując słowa wielu ekonomistów „kto nie ma ten traci” możemy odnieść się również do zawartości stron, tego co możemy na nich znaleźć i jak możemy z nich skorzystać.

Nie oszukujmy się, strona firmowa składająca się z 5 zakładek wśród, których znajdziemy podstrony poświęcone galerii oraz kontaktowi, na tle miliona innych stron nie wypadają za dobrze prawda? Ja wiem, wiem że nie o każdym biznesie można pisać eseje i może nie każdy biznes tego wymaga. Jednak odwiedzając stronę firmy, która nie potrafi opisać swojej działalności w więcej niż pięciu zdaniach mam mieszane uczucia.

Co definiuje sukces strony www?

Pomińmy zatem kwestie estetyczne oraz wszelkiego rodzaju „upiększacze i wodotryski”, którymi również może się pochwalić wiele stron, a które w zdecydowanej większości utrudniają korzystanie oraz znalezienie odpowiednich informacji. Skupmy się na tym co strona powinna posiadać, aby uchodzić za przyjazną użytkownikowi oraz co jest równie ważne, być przyjazną dla wyszukiwarki i samym istnieniem móc konkurować w branży.

1) Każda usługa powinna posiadać oddzielną podstronę.

Usługi bądź oferta to najważniejsza i zarazem najmniej „dopieszczona” część strony Internetowej. Zamiast opisywać każdą usługę na jednej stronie w postaci listy wypunktowanej, należy stworzyć dla nich oddzielne podstrony. Każda taka nowo utworzona podstrona powinna być zoptymalizowana pod kątek SEO oraz odpowiadać na pytania użytkowników wyszukiwarki. Każda usługa uzyska własny tzw. landing page z unikalnym adresem URL zawierającym słowa kluczowe, na których nam zależy. Dodatkowo, co nie mniej ważne, będzie posiadać unikatowe meta dane, nagłówki, wartościową treść opisującą dokładnie na czym polega dana usługa oraz wzbogaci doznania użytkowników i ułatwi korzystanie.

2) Każda fizyczna siedziba powinna posiadać swoją podstronę.

Jeżeli firma posiada swoje placówki w wielu miejscowościach i może dodatkowo przyjmować tam potencjalnych klientów, dlaczego nie ułatwić znalezienia jej w danym mieście w wyszukiwarce? Należy stworzyć oddzielne podstrony idąc za przykładem z punktu pierwszego i zamieścić tam mapkę z lokalizacją oraz wypełnić danymi kontaktowymi danej siedziby. Warto zawrzeć tam informacje o sposobie dojazdu, o godzinach otwarcia oraz o preferowanym sposobie kontaktu. Można się zastanowić nad przedstawieniem konkretnych osób odpowiedzialnych za kontakt, ale o tym później.

Wskazówka: Pamiętajcie o wykorzystaniu mikroformatów oraz o połączeniu strony z odpowiednio zoptymalizowanymi wizytówkami na profilu Google Moja Firma (mapki!) ;)

3) „Uczłowieczenie” naszej strony

Za firmą stoją ludzie. To ludzie budują firmę i powinni być jej siłą. Klienci lepiej patrzą na biznes za którym stoi człowiek „z krwi i kości”, a niżeli bezduszna maszyna. Warto więc pomyśleć o przedstawieniu ich oraz roli jaką pełnią w firmie i zbudowaniu oddzielnej podstrony przedstawiającej ich profile.

4) Połącz swoją stronę z profilami społecznościowymi

Coraz więcej małych biznesów wchodzących w świat marketingu Internetowego zaczyna sobie zdawać sprawę jaką siłę mają portale społecznościowe. Dobrze stworzony oraz odpowiednio prowadzony profil firmy na portalach społecznościowych jest doskonałym kanałem dystrybucji naszych usług (oferty) oraz miejscem do pozyskiwania potencjalnych klientów. Nie należy pozbawiać swojego biznesu możliwości jakich dostarczają social media. Aby być w ciągłym kontakcie ze swoimi klientami, przypominać im o swojej marce, o nowych produktach i promocyjnych usługach czy aktualnościach z branży należy stworzyć synergię pomiędzy naszą stroną www, a profilami. Strona www dotycząca naszego biznesu powinna mieć widoczne odnośniki do portali społecznościowych oraz zainstalowaną możliwość dzielenie się jej zawartością ze znajomymi. Czy wspominałem już, że pozytywnie wpływają na SEO?

5) Dostosowana do urządzeń mobilnych

Gdy mowa o stronie odnoszącej sukces nie może zabraknąć jej dostosowania do urządzeń mobilnych. Coraz więcej użytkowników sieci przegląda Internet w poszukiwaniu informacji właśnie ze smartfonów czy za pomocą tabletów. Trafiając na stronę, która nie wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych i sprawia trudności w postaci przewijania w poziomie lub powiększania kolejnych jej elementów, użytkownik nie będzie się męczył tylko szybko ją opuści i pewnie więcej nie wróci. Strona musi być dostosowana do wyświetlania się na różnych rozdzielczościach (różnych wielkościach ekranów), a taki sposób wyświetlania strony nazywa się responsywnością od RWD (Responsive Web Design). Dodatkowo jakiś czas temu Google oficjalnie poinformowało, że strony dostosowane do urządzeń mobilnych zostaną specjalnie oznaczone w wynikach wyszukiwania jako „przyjazne witryny” – ciężko odmówić sobie otrzymania takiego wyróżnienia ;)

Wskazówka: Strona Responsywna to nie to samo co wersja mobilna strony. Witryna posiadająca wersję mobilną niekoniecznie może oznaczać prawidłowe wyświetlanie się na ekranach wielkości tabletu czy mniejszych laptopów oraz wymaga większego nakładu pracy przy jej tworzeniu. Natomiast strona responsywna dostosuje się do każdej wielkości i nie wymaga tworzenia nowej zawartości.

Strona Internetowa powinna być przemyślana, a wymienione wyżej elementy to tylko bardzo ważna część, o której nie należy zapominać. Co jeszcze powinno znaleźć się na tej liście?

Jakie Strony Internetowe odnoszą sukces?
5 (100%) 3 votes

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

1 komentarz

  1. Najbardziej zgadzam się z punktem 5. Obecnie wiele ludzi korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego firmy powinny zainwestować w swoją responsywną stronę internetową. Pkt 1 również jest bardzo istotny, oferta powinna być przedstawiona czytelnie i przejrzyście aby klient mógł znaleźć interesujące go informacje. Dla mnie ważna jest również zakładka „kontakt”, nie rozumie dlatego często umieszcza się ją na samym końcu.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks