Google Plus – Czy naprawdę jest nam potrzebny?

1
2913

 

Google Plus

Jak to jest z tym Google Plus? Czy faktycznie jest nam potrzebny, aby promować biznes w sieci? czy to tylko kolejny wymysł osób próbujących nam „wcisnąć” nic nie znaczącą usługę? A może jednak jest w tym coś co jasno mówi, że Google Plus ma znaczenie dla SEO?

Jakiś czas temu pytałem czy SEO jest ważne?, dzisiaj powinniśmy zapytać co jest ważne dla SEO, a może dokładniej czy obecność naszej firmy na Google Plus ma znaczenie i czy wpływa na wyniki wyszukiwania?

Wciąż uczymy się jakie czynniki biorą udział w ustalaniu rankingu SERP (Search Engine Results Page – wyniki wyszukiwania) ponieważ algorytm Google bardzo dynamicznie się zmienia, a więc dzisiaj zajmiemy się wpływem social media jakim jest Google Plus na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Na początek trochę… historii?

Osoby zajmujące się SEO zawsze miały podzielone zdanie na temat wpływu czynników z Social Media na wyniki wyszukiwania Google.
W roku 2011 CEO Moza – Rand Fishkin – przeprowadził test, który miał na celu sprawdzić czy m.in. +1 z profilu na Google Plus mogą wpłynąć na widoczność strony. Do tego celu poprosił swoich znajomych do udostępnienia postu promującego pewną stronę tylko za pomocą profilu Google Plus bez uwzględniania innego linkowania czy innych social media. Jaki był wynik? Otóż po 2 godzinach dana strona nie tylko była już zaindeksowana w Google, ale znalazła się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce na wskazaną frazę. Nieźle co?

Przeczytaj również:  Instagram testuje narzędzie do edycji Stories – Reels, które przypomina TikTok

Dodam tylko, że do kolejnego testu dodano jeszcze Twitter’a, który osiągnął taki sam wynik jednak w czasie 13 minut ;)

Czy możemy mówić o wpływie social media na wyniki wyszukiwania?

Od tego czasu na pewno wiele się zmieniło i w mojej opinii wpływ sygnałów przychodzących z portali społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Google Plus na widoczność strony będzie co raz większy.

Dlaczego?

Otóż pomysł jaki za tym stoi to brak kontroli nad osobami, które udostępniają czy lajkują twój materiał. Co za tym idzie to fakt, że dany materiał/post/strona jest ciekawa i ważna, więc Google powinien poważnie wziąć pod uwagę taki sygnał uwzględniając swój ranking (ale typ mówi Google co mają robić;).

3 proste kroki do wykorzystania potencjału Google Plus

1. Publikuj wpisy z linkami

Kiedy publikujesz post na Google Plus pamiętaj, aby wstawiać odnośnik do artykułu na swoim blogu czy do usługi/oferty/produktu, który właśnie opisujesz. Nie będzie to tylko link od Google (!), ale w zależności od zebranej przez Ciebie społeczności trafisz do konkretnych osób informując ich przy tym o nowościach czy promocjach, ale i ściągniesz ruch na swoją stronę.

Przeczytaj również:  Facebook Multi Ads - nowy format reklamowy Facebook!

2. Dziel się wartościowymi treściami

Im więcej wartościowej treści od innych osób z Twojej specjalizacji udostępnisz tym bardziej „wpływowy” stanie się twój profil. Powinieneś zacząć budować swój profil w obrębie swojej specjalizacji oraz podążać za podobnymi osobami z Twojej branży. Dzięki temu będziesz mógł zdobyć odpowiednie grono osób i zainteresować ich Twoimi postami, co może wpłynąć na pozyskanie kliknięć +1.

3. Pamiętaj o swoim profilu!

Należy być konsekwentnym i stale pracować nad budową swojego profilu oraz częstym udostępnianiu postów. Dzięki temu zbudujesz odpowiedni autorytet co przełoży się na większą wartość udostępnianych przez Ciebie materiałów.

Nowe wezwanie do działania
3.7/5 - (3 votes)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here