Czy jesteśmy świadkami aktualizacji algorytmu noszącej swojską nazwę Gołąb, która zawitała do Polskich wyników wyszukiwania? Bacznie obserwując kolejne branże w wynikach wyszukiwania można odnieść takie wrażenie.
Przypomnijmy, że Aktualizację Gołąb poza USA zauważył jako pierwszy BrightLocal.com 19 grudnia 2014 roku.
Czym jest aktualizacja Gołąb i za co odpowiada?
Aktualizacja Gołąb ma na celu zapewnienie jeszcze bardziej odpowiednich oraz dokładnych wyników wyszukiwania z naciskiem na ich lokalność. Gołąb przy ocenianiu strony będzie jeszcze dokładniej brał pod uwagę lokalne czynniki rankingowe oraz odległości.
Zauważyliśmy, że pojawiające się wyniki pokazują tylko 3 wyniki “z mapkami” i o ile to może nie do końca świadczyć o aktualizacji to już dodawanie przez wyszukiwarkę nazw miast do tytułów stron widocznych w SERP już tak.
Zauważcie, że te strony nie posiadają nazw miast w title.

I mapki wraz z dodanymi nazwami miast do tytułów

Czy to już początek czegoś większego?