Google Analytics: Różnica między wejściami a sesjami

2
3103
wenet strony internetowe

Dowiedz się, dlaczego w raportach liczba wejść może się różnić od liczby sesji.

W skrócie

Analytics oblicza liczbę wejść w inny sposób niż liczbę sesji. Dlatego też w swoich raportach możesz zobaczyć różne wartości dla tych danych, chociaż mogłoby się wydawać, że powinny być takie same.

Liczba wejść zwiększa się z każdą pierwszą odsłoną strony lub ekranu w danej sesji. W przeciwieństwie do tego liczba sesji rośnie wraz z pierwszym działaniem w danej sesji, niezależnie od jego rodzaju. Dlatego w przypadku usług, w których pierwsze działanie może być zdarzeniem, występują czasami rozbieżności między liczbą wejść a liczbą odsłon strony lub ekranu.

Rozbieżności występują przy bezpośrednim porównywaniu liczby wejść i sesji oraz przy korzystaniu w niektórych raportach z wymiaru Data.

Szczegółowo

W tym przykładzie użytkownik odwiedza witrynę i wyświetla dwie strony:

Wejście → Strona A → Strona B → Wyjście

Zobaczysz następujące dane o poszczególnych stronach:

  • Strona A: 1 wejście, 1 sesja, 1 odsłona
  • Strona B: 0 wejść, 0 sesji, 1 odsłona

Użytkownik dostał się do witryny przez stronę A (co liczy się także jako odsłona). Następnie przeszedł na stronę B, a potem opuścił witrynę i zakończył sesję.

Przeczytaj również:  Reklama na stronie internetowej – co musisz wiedzieć?

Jeśli pierwsze działanie w ramach sesji jest zdarzeniem, a nie stroną, sesja może wyglądać następująco:

Wejście → Zdarzenie 1 (związane ze stroną B poprzez parametr strony) → Strona A → Strona B → Wyjście

W raportach widoczne będą wtedy następujące dane o poszczególnych stronach:

  • Strona A: 1 wejście, 0 sesji, 1 odsłona
  • Strona B: 0 wejść, 1 sesja, 1 odsłona

W tym przykładzie użytkownik odwiedził witrynę i od razu wywołał zdarzenie, które było powiązane ze stroną B (co zostało określone przez programistę strony za pomocą parametru strony dl). Chociaż zdarzenie miało miejsce na stronie B, nadal pozostaje ono zdarzeniem, a nie odsłoną, więc Google Analytics nie może przypisać wejścia do strony B. Wejście jest przypisywane do strony A, bo pierwsza odsłona w sesji jest wysyłana do Analytics, kiedy użytkownik otwiera stronę A jako kolejny etap po wywołaniu zdarzenia.

Przyjrzyjmy się teraz innej sytuacji, która jest przeciwieństwem poprzedniego przykładu. Tym razem liczba wejść może być równa liczbie odsłon strony lub ekranu, jeśli zdarzenie i pierwsze wyświetlenie strony w danej sesji dotyczą tej samej strony:

Wejście → Zdarzenie (powiązane ze stroną A poprzez parametr strony) → Strona A → Strona B → Wyjście

Przeczytaj również:  Google Ads – co warto wiedzieć o tych kampaniach?

W raporcie pojawią się następujące dane:

  • Strona A: 1 wejście, 1 sesja, 1 odsłona
  • Strona B: 0 wejść, 0 sesji, 1 odsłona

Działanie związane ze zdarzeniem zostało tu przesłane ze strony A, która była jednocześnie pierwszą stroną, jaka przesłała wyświetlenie strony. Dlatego też wejście i sesja są przypisane w ramach tej sesji właśnie do strony A.

W przypadku sesji bez odsłon strony lub ekranu w raportach możesz zobaczyć więcej odwiedzin bądź sesji niż wejść. Jeśli nie zostaną przesłane żadne wyświetlenia strony ani ekranu, narzędzie Analytics nie będzie mogło naliczyć wejść w raportach.

W tym przykładzie sesja składa się tylko z dwóch działań i oba są zdarzeniami:

Wejście → Zdarzenie 1 → Zdarzenie 2 → Wyjście

W takim przypadku w raportach zobaczysz zero wejść i zero odsłon.

  • 0 wejść, 1 sesja, 0 odsłon

Takie dane możesz zobaczyć, jeśli utworzysz w raportach segment, który obejmuje zero wyświetleń strony, a potem zastosujesz go do kilku różnych raportów, np. do niestandardowego raportu lub raportu Zdarzenia.

e-book Jak promować firmę na lokalnym rynku
Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/2956047?hl=pl
Przeczytaj również:  Jakie są główne cechy nowego panelu Google AdWords? Przewodnik po zmianach
2.2/5 - (5 votes)

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here