Dość przypadkowych kliknięć w reklamy! Google postanowiło temu zaradzić.

1
647

SKlepy internetowe i online shopping

Wyskakujące i trudne do zamknięcia reklamy nie od dziś są zmorą internetu. Każdemu zdarza się przypadkiem kliknąć reklamę, zwłaszcza korzystając z internetu z urządzenia mobilnego. Wielkie popupy reklamowe i malusieńkie krzyżyki zamykające tę wątpliwą przyjemność powodują irytację użytkowników. Takie przypadkowe/niechciane kliknięcia dodatkowo zwiększają wydatki reklamodawców, które kompletnie nie przekładają się na konwersję.

Na blogu AdWords Google zapowiada ukrócenie mimowolnych kliknięć w reklamy poprzez wprowadzenie:

  • nieklikalnych krawędzi reklam. Zmiana ta spowoduje, że nawet gdy zamiast w “X” klikniemy w krawędź to nie będzie się to wiązało
    z niepożądaną akcją przeniesienia na inną stronę,
  • kilkusekundowej nieaktywności reklamy od chwili jej wyświetlenia. Nawet jeżeli reklama nas zaskoczy to przypadkowe kliknięcie jej nie otworzy,
  • blokady zapobiegającej instalacji aplikacji bezpośrednio po kliknięciu w reklamę na urządzeniach mobilnych. Ewentualne kliknięcie przeniesie nas do sklepu gdzie sami zdecydujemy o pobraniu aplikacji

Po wprowadzeniu zmian statystyka i dokładność danych w Google AdWords ulegnie znaczącej poprawie. Korzyść odczują użytkownicy, którzy będą mogli swobodniej korzystać z zasobów internetu, reklamodawcy zaoszczędzą pieniądze, które może i tak trafią do Googla jako inna, nowa kampania.

Dość przypadkowych kliknięć w reklamy! Google postanowiło temu zaradzić.
Oceń post

1 KOMENTARZ

  1. Bardzo dobry krok ze strony Google. Sam wiele razy klikałem przypadkowo w reklamy AdWords więc myślę że to zjawisko było wszechobecne, nie spodziewał bym się jednak że Google może się tym zająć :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here