3 Fundamenty, bez których SEO nie może istnieć. (cz.1)

Kursy i Szkolenia - Akademia Clearsense

W naszej Agencji SEO bardzo często mamy do czynienia z niezadowolonymi klientami, którzy przechodzą do nas z innych agencji narzekając na działania, które nie przynoszą żadnych efektów i nie mogą się pochwalić żadnymi wynikami. Bardzo często już po zerknięciu na stronę klienta gołym okiem widać brak podstawowej optymalizacji, o czym informujemy. reakcją klientów na taką sytuację jest cisza lub szeroko otwarte oczy pytające
ze zdziwieniem „jakiej optymalizacji?”

Pomińmy kwestie etyczne i to, że każdy klient powinien wiedzieć w jaki sposób będzie przebiegał marketing w Internecie prowadzony dla jego strony oraz na czym będzie się opierał. Dziwi jednak fakt, że agencje mówiące o prowadzeniu działań SEO w dobie dzisiejszych dynamicznych zmian wyszukiwarki, nadal nie optymalizują witryn. Co gorsza, dalej marnują czas oraz pieniądze swoich klientów inwestując w przestarzałe metody, które nie są skuteczne już od ponad kilku lat.

Teraz mogą jedynie narazić strony klientów na straty i gniew wyszukiwarki, a przecież nie o to chodzi – prawda?

Optymalizacja SEO – I Fundament

Jak zapewne zdajecie sobie sprawę prawidłowo wykonana optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek jest sprawą niezwykle istotną i zarazem kluczową, gdy myślimy o promocji swojej witryny w Internecie. Oczywiście nie jest to jedyna rzecz do wykonania i aktywnego prowadzenia, ale jest ona na tyle ważna, iż w znaczny sposób wpływa na resztę prowadzonych działań SEO – również tych mających miejsce poza stroną.

Krótko mówiąc profesjonalnie przeprowadzona optymalizacja witryny wykonana przez specjalistów SEO często definiuje jej sukces w wynikach wyszukiwania i to w jakim stopniu będzie postrzegana przez użytkowników oraz wyszukiwarkę. W wielu przypadkach jest to główny impuls, który już na starcie jest na tyle silny, iż potrafi „odblokować” stronę co prowadzi do zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarce.

Zoptymalizowanie strony ma za zadanie sprawić, aby witryna stała się przyjazna wyszukiwarce, dzięki czemu każda podstrona zostanie znaleziona, a ich zawartość będzie łatwa do odczytania. W skład optymalizacji wchodzi szereg czynników mających bardzo duży wpływ na ocenę strony w rankingu (SERP) oraz przyspiesza indeksację już zoptymalizowanych podstron. Prawidłowa optymalizacja eliminuje błędy spowodowane budową strony co również ma wpływ na jej ocenę przez wyszukiwarkę. Na tym etapie zostają poprawione kwestie techniczne takie jak:

  • przekierowania 301 dla adresów,
  • ustawienie adresów kanonicznych,
  • pozbycie się duplikatów treści,
  • ustawienie przyjaznych adresów URL,
  • poprawienie linków wychodzących,
  • poprawa plików robots.txt i map witryny.

To tylko podstawowe elementy. Jest ich bardzo dużo, a pełna optymalizacja potrafi wykorzystać potencjał jaki tkwi w stronie podnosząc jej indeksację, a tym samym widoczność w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli możemy poprawić widoczność naszej strony poprzez poprawną optymalizację jej elementówto dlaczego nie skorzystać z takiej możliwości? Tym bardziej, że jej brak jest częstym powodem niepowodzenia innych działań SEO. Znane są przypadki, w których strony nie były w ogóle widoczne w wynikach wyszukiwania czego przyczyną były nieumiejętne ustawienia w pliku robots -wtedy już żadna kampania nie przyniesie efektów, a straconego czasu się nie odzyska.

Brak optymalizacji strony stanowi barierę na drodze do odniesienia sukcesu w wynikach wyszukiwania oraz skutecznego pozyskiwania klientów.

Częsty brak optymalizacji SEO – powody

Do głowy przychodzi pytanie: dlaczego inne agencje zajmujące się SEO tego nie robią?

Odpowiedź może wydawać się trywialna: ponieważ nad optymalizacją trzeba spędzić dużo czasu, a jak wiemy czas to pieniądz. Wiele z tych agencji paradoksalnie wychodzi z założenia, że nie będą marnować czasu na „jakieś tam optymalizacje”, zwłaszcza, że nie dysponują odpowiednimi środkami ani wiedzą, aby taką optymalizację przeprowadzić. Tym samym odbierają klientowi pierwszy z trzech najważniejszych fundamentów, bez których SEO nie ma prawa istnieć marnując czas oraz pieniądze swoich klientów (swoich nie – fair prawda?).

Smutną rzeczywistością jest fakt, iż spora część prowadzonych kampanii przez agencje tego typu opiera się jedynie na masowym i automatycznym zdobywaniu linków -linków w ilościach przekraczających pojęcie i zdrowy rozsądek oraz z miejsc przerażających niczym horrory z dzieciństwa. Czasem warto się zastanowić w jakim miejscu w Internecie będzie zostawiony taki automatyczny link i czy na pewno nie zaszkodzi reputacji naszej firmy? lub czy w ogóle będzie dla nas wartościowy i sprowadzi ruch zainteresowany naszymi produktami lub usługami?

Osoby, które choćby w małym stopniu interesują się SEO oraz tym co się dzieje w wyszukiwarce wiedzą doskonale jak łatwo i szybko wyszukiwarka radzi sobie z tego typu działaniami. Należy pamiętać, że stracić w oczach wyszukiwarki jest bardzo łatwo, a odzyskać nadszarpniętą reputację i widoczność zajmuje bardzo dużo czasu. Czasu, którego czasem może zabraknąć.

3 Fundamenty, bez których SEO nie może istnieć. (cz.1)
5 (100%) 1 vote

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

2 komentarze

  1. Jesli ktoś jeszcze nie wie, że SEO jest ważne to gratuluję wiedzy i życzę powodzenia w zdobywaniu e-rynku :)
    Wpis może trochę oczywisty, ale i o oczywistych rzeczach warto przypominać!!

    Post a Reply
  2. Sama prawda, wpis pokazuje że niektóre agencje to jednak osoby które lecą automatami, a nawet nie podmienią tak podstawowych rzeczy jak Tytuły czy H1, a klient nagle jest zawalony spamem i ciągle nie wchodzi…

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks