Сzas copywriterów nadal trwa

7
8564

Сzas copywriterów nadal trwa

W poprzedniej części cyklu opisałem zasady prawidłowego pisania treści na strony internetowe. Dziś skupię się na czymś innym, mianowicie na zasadności tworzenia firmowych blogów.

Dlaczego posiadanie bloga jest tak ważne?

Ostatnie 3-4 lata przyniosły bardzo dużo rewolucyjnych zmian w algorytmie wyszukiwania i Google z roku na rok coraz bardziej docenia pracę copywriterów. Dziś nie wystarczy już tylko nasycić strony jak największą liczbą najważniejszych dla nas fraz kluczowych. Trzeba się jeszcze postarać, żeby zrobić to w sposób, który będzie akceptowalny, a nawet atrakcyjny dla internauty. Podstawowa zasada SEO w roku 2018, brzmi: Teksty, Teksty i jeszcze raz Teksty. Teksty, w których oczywiście znajdują się najważniejsze dla działalności danej firmy frazy kluczowe, ale umieszczone w taki sposób, aby były powiązane z tematyką danej zakładki i otoczone dużą ilością związanych z nimi fraz pobocznych oraz fachowej terminologii. Nawiązując do poprzedniego wpisu dotyczącego zasad pisania tekstów na strony internetowe: dodanie w zakładce o endodoncji frazy „wybielanie zębów”, będzie miało najwięcej sensu, jeśli umieścimy ją w kontekście wybielania martwych zębów po leczeniu kanałowym. Inaczej obecność tej frazy raczej nie będzie miała dla wyszukiwarki większego znaczenia.

Przeczytaj również:  Kim jest copywriter? Sprawdź, jak rozpoznać dobrego twórcę treści

W przypadku dużych stron, na których znajduje się kilkadziesiąt zakładek, nie ma większego problemu, żeby każdą z nich zoptymalizować pod konkretną frazę kluczową, dodając odpowiedniej długości, atrakcyjne teksty. Gorzej, jeżeli zakres działalności klienta jest na tyle wąski, albo strona tak mała, że umieszczanie wielu tekstów w celu nasycenia domeny frazami sprawia, że staje się ona nieczytelna i internauta traci możliwość i chęci, aby wyszukać na niej interesujące go informacje. Znakomitym rozwiązaniem tego problemu jest dodanie na stronę firmowego bloga.

Skuteczne narzędzie marketingu

Umieszczenie na stronie firmowego bloga jest świetnym sposobem na jej nasycenie treściami, a co za tym idzie – wartościowymi frazami kluczowymi. Warto mieć jednak na uwadze także inną zaletę prowadzenia firmowego bloga, a są nią korzyści marketingowe. Dobrze prowadzony blog może się bowiem stać wartościową platformą komunikacji z naszymi klientami. Jeżeli będziemy potrafili ich zainteresować umieszczonymi na blogu wpisami, zdecydowanie poprawi to naszą reputację oraz sprawi, ze staną się oni świadomymi odbiorcami oferowanych przez nas produktów i usług. Zdecydowanie łatwiej zdecydują się na skorzystanie z naszej oferty, jeżeli damy im możliwość poznania związanych z nimi korzyści.

Przeczytaj również:  Czy długość artykułu ma wpływ na jego popularność w sieci?

Content marketing

Blog to także content marketing, który jest bezcennym narzędziem SEO. Poprzez marketing treści (bo to właśnie rozumiemy pod pojęciem contentu) możemy budować długotrwałe relacje z klientami, a w dodatku sprawić, że po znalezieniu na naszym blogu wartościowych tekstów, z chęcią będą się nimi dzielili z innymi osobami (np. na forach internetowych czy portalach społecznościowych). Warunek jest tylko jeden: jeżeli chcemy, aby czytelnicy naszego bloga chcieli dzielić się znalezionymi na nim informacjami, umieszczane przez nas treści muszą odpowiadać na ich potrzeby i być dla nich ciekawe.

Сzas copywriterów nadal trwa. Blog

Osiągnięcie takiego celu może wydawać się trudne, jednak jeżeli sami nie czujemy się na siłach prowadzić blog, zawsze możemy skorzystać z usług agencji interaktywnej. Warto jest jednak poświęcić przy tym trochę swojego czasu, żeby współuczestniczyć w powstawaniu tekstów i nakierowywać zajmującego się nimi copywritera na najważniejsze kwestie. Pamiętajmy bowiem, że nikt nie zna naszej branży lepiej niż my sami i prowadząc firmę dokładnie wiemy, z jakimi problemami najczęściej spotykają się nasi klienci.

e-book Jak tworzyć treści, które przyciągną Twoich klientów
3.7/5 - (9 votes)

7 KOMENTARZE

  1. Blogi zyskują na popularności. Coraz większą wagę przywiązuje się również do jakości publikowanych treści. Rynek stale się zmienia i trzeba ciągle obserwować upodobania użytkowników. Bardzo fajny wpis, pozdrawiam serdecznie!

  2. Warto też wyraźnie podkreślić, że copywriterzy mają bardzo różne umiejętności. Niektórzy nawet mówią, że są osoby, które nie powinny się określać mianem copywriterów. Zgadza się Pan z tym, czy może wręcz przeciwnie?

    • Oczywiście że są lepsi i gorsi copywriterzy. Budowanie contentu jest w tej chwili na tyle ważnym elementem optymalizacji stron, że swoich sił w pisaniu próbuje wiele osób. Niestety z różnym skutkiem, bo nie każdy potrafi napisać poprawny językowo, dobry merytorycznie, a przy tym angażujący tekst.

  3. Blog to teraz doskonałe wsparcie strony. Google coraz bardziej zwraca uwagę na wartościowe teksty. Przy jego tworzeniu warto podjąć współpracę z doświadczonym copywriterem bo wtedy na pewno przyniesie to zauważalne efekty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here