Social Media

 

Social Media, czyli media społecznościowe to dzisiaj absolutny must have jeśli chcemy zaistnieć jako firma, osoba, produkt czy usługa. To także integralna i bardzo ważna część marketingu zintegrowanego, która jest doskonałym wsparciem dla kampanii reklamowych czy marketingu internetowego.

Z Facebooka, od kiedy aplikacje mobilne stały się ogólnodostępne, nie wylogowujemy się praktycznie wcale. Twitter poniekąd idzie w parze z tym pierwszym, więc i tu mamy transmisję 24/7. Nasze konto Google Plus również towarzyszy nam od świtu do zmierzchu, bo przecież sprawdzanie poczty na Gmailu to rzecz bardzo dla nas ważna. Bardziej lub mniej świadomie, płynie do nas każdego dnia ogromny strumień informacji, które przetwarzamy, analizujemy, część odrzucimy – częścią się podzielimy, a reklamodawcy i marketingowcy zacierają ręce.

Chcesz dowiedzieć się więcej jak dziś wygląda i dokąd zmierza Social Media? Zapraszamy do lektury wpisów z tej kategorii:

O czym i jak pisać na Fanpage’u?

Posted by on 13:08 in Blog, SEO Copywriting, Social Media | 0 comments

O czym i jak pisać na Fanpage’u?

Dobrze jeśli to pytanie zadają sobie osoby, które postanowiły założyć firmowy fanpage. Zanim pierwszy post zostanie opublikowany na fanpage’u – należy mieć plan! Na Facebooku mamy 15-sto milionową publiczność, wiec błędy, komunikacja nierespektująca przeznaczenia serwisu, może rzutować na wizerunku firmy. Charakterystyka serwisu. Facebook powstał do utrzymywania kontaktów, dzięki niemu można było rozmawiać z osobami znajdującymi się na drugim końcu świata. Teraz serwis jest również narzędziem marketingowym wykorzystywanym nie tylko przez duże koncerny, ale także przez firmy z sektora MŚP. Facebook umożliwia firmom prowadzić z klientami bezpośrednią komunikację, dzięki czemu budowane są relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami marki. Od czego zacząć? Ważnym elementem planowania komunikacji na fanpage’u jest określenie grupy docelowej zamieszczanych postów. Przy określaniu grupy docelowej istotne są dane demograficzne takie jak, wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy obejmowane stanowiska pracy i zainteresowania, jednak określając grupę docelową postów nie będą wystarczające. Im więcej danych się zbierze i przemyśli – tym lepiej. Nad czym warto się zastanowić? Warto jest stworzyć scenariusze zachowań grupy docelowej: w jaki sposób korzysta Facebooka, ile czasu na nim spędza i w których godzinach. Ma to ogromne znaczenie, ponieważ zupełnie inne posty powinno się zaplanować pisząc do osób młodych, a inne do osób starszych i idąc dalej tym tropem, sposób pisania także powinien być inny, kiedy pisze się do różnych płci, osób zamieszkujących różne miejsca, obejmujących różne stanowiska zawodowe czy mające konkretne zainteresowania. Mając taką podstawową wiedzę możemy dostosować język naszych komunikatów do odbiorcy prowadzonego profilu. Język i styl postów. Najistotniejsze to pamiętać do kogo się mówi, ale należy też mieć z tyłu głowy specyfikę firmy, której fanpage się prowadzi – język i styl postów na fanpage’u adwokata powinien być raczej stonowany i naukowy, inaczej niż na fanpage’u klubu muzycznego. Jednak treści publikowane na Facebooku mają swoją specyfikę, tu wyróżniają się krótkie komunikaty zawierające emotikony i #tagi.  Nie można krępować się też pisać per „Wy” czy „Ty”.  O czym pisać? Kiedy już zna się grupę docelową i określiło się styl i język, w jakim będą publikowane posty, należy zaplanować treści, pamiętając, żeby były wartościowe dla grupy docelowej i angażujące. Tu nie można skupiać się tylko na opisywaniu oferty. Przedstawmy produkt, usługę w użyciu, publikujmy posty poradnicze i ciekawostki. Dobrze, jeśli posty nawiązują do aktualności, wydarzeń, „świeżych” informacji czy najnowszych badań. Wszystko oczywiście nawiązując do produktów, usług czy też branży firmy.  Takich właśnie treści użytkownicy Facebooka oczekują, kiedy logują się do serwisu – Facebook to nie tablica ogłoszeń! Oczywiście celem komunikacji powinno być budowanie i angażowanie społeczności osób, które są zainteresowane produktem, więc prezentować produkt jak najbardziej należy, jednak istotna jest tu nie nachalność przekazu. Udaje się to choćby dzięki postom prezentującym produkt w nieszablonowy sposób, np. poprzez rywalizację (wybierz produkt 1 lub 2), postom prezentującymi powstanie produktu, usługi (galeria,...

Czytaj więcej

Konkursy na Fanpage’ach. Czy warto je organizować?

Posted by on 12:26 in Blog, Social Media | 2 komentarze

Konkursy na Fanpage’ach. Czy warto je organizować?

Jakiś czas temu konkursy na Fanpage’ach były narzędziem do budowania liczby fanów. Aplikacje za pomocą, których można było organizować tego typu promocje udostępniały treść tylko fanom.  Każdy, kto chciał wziąć udział w konkursie musiał polubić fanpage, a jeśli trybem wyłonienia zwycięzców było głosowanie użytkowników, to osoby głosujące również musiały polubić fanpage. Machina szła w ruch! Problemem jednak było to, że spora cześć pozyskanych w ten sposób fanów, niekoniecznie była zainteresowana firmą, jej działalnością i ofertą. Obecnie takie praktyki, tj. like-gating są zabronione, o czym mówi regulamin Facebooka, ale konkursy nie straciły w ten sposób swojej wartości, a zyskały nową jakość. Konkursy, te organizowane przy pomocy aplikacji, czy na tablicy fanpage’a są interesującą formą contentu, który zwiększy zaangażowanie użytkowników, a co za tym idzie zasięgi fanpage’a, budując przy tym pozytywny wizerunek firmy. Jednak, kiedy poświęci się czas i zaangażowanie na opracowanie odpowiedniej formuły i zadania konkursowego, czy też zdecyduje się na konkurs w aplikacji, można osiągnąć jeszcze więcej korzyści. Odpowiednio opracowana formuła i zadanie konkursowe mogą nam pomóc uzyskać np. informacje na temat preferencji użytkowników czy też zbierać wartościowe informacje na ich temat, które będzie można wykorzystać do email marketingu czy targetowania reklam. Konkurs jednak może spotkać się z brakiem zainteresowania lub nawet wywołać sytuacje kryzysowe i niezadowolenie uczestników. Na jakie elementy wiec należy zwrócić szczególną uwagę przy organizowaniu konkursu? Targetowanie formuły i zadania konkursowego do konkretnej grupy odbiorców, a nie ogółu użytkowników Facebooka; Kreatywne zadanie związane z branżą firmy, które pozwoli na jakościowe wyłonienie zwycięzcy; Atrakcyjna nagroda, a najlepiej nagrody – więcej niż jedna nagroda zwiększa szanse możliwości wygranej, co zachęca u użytkowników; Regulamin konkursu, który będzie zabezpieczał użytkowników i organizatora; Promocja konkursu formatami Facebook Ads oraz poza Facebookiem; Wybór zwycięzców przez jury lub przez jury na podstawie głosów a nie samo głosowanie – zniechęcimy nieuczciwych graczy. Podsumowując konkursy na Facebooku mogą przynieść organizatorom wiele korzyści, warunkiem jest ich dobre...

Czytaj więcej

Praktyki tworzenia reklam na Facebooku – wybór formy reklamy i targetowanie

Posted by on 09:46 in Blog, Social Media | 2 komentarze

Praktyki tworzenia reklam na Facebooku – wybór formy reklamy i targetowanie

Reklama produktowa. Samo to stwierdzenie może kojarzyć się różnie. Dla jednych brzmi jak „Hej! Jesteśmy fajni! Kup coś u nas!”, dla innych jest to forma zachęcenia, zaproponowania produktu firmy, bez wymuszania reakcji na odbiorcy. Która forma jest lepsza? Wszystko zależy od tego, kto zostanie naszym odbiorcą. Najlepsza forma reklamy trafi zarówno do osoby, która aktualnie szuka konkretnego produktu, ale też do osoby, która potencjalnie może być zainteresowana ów produktem. Co więc zrobić, żeby trafić do jak największego grona odbiorców? Nic prostszego! Pokażmy korzyści produktu wynikające z jego cech. Pan Tomek, który zajmuje się remontami, drobnymi naprawami w budynkach zawsze będzie zainteresowany sprzętem, który ułatwi mu pracę. Umówmy się, że mamy do zaoferowania wkrętarkę w świetnej cenie, z dobrym akumulatorem i wymiennymi końcówkami. Pan Tomek „siedzi w branży”, więc zwróci uwagę na parametry i cenę, szybko porówna nasz produkt z ofertą konkurencji. Co może zaważyć na decyzji Pana Tomka? Na pewno cena. Jeśli oferujemy atrakcyjną promocję, mówmy o tym głośno! Informujmy, że tylko teraz może mieć wkrętarkę w niesamowicie niskiej cenie, a do tego przysługuje mu gwarancja, może darmowa wysyłka, dodatkowy gadżet od firmy, a może zniżka dla osób prowadzących działalność gospodarczą? Mamy to! Pan Tomek kupuje naszą wkrętarkę. Ale co z Panią Kasią? Pani Kasia wcale nie potrzebuje tego produktu. Nie używa go na co dzień. Jak do niej trafić? Pokażmy Pani Kasi jak samodzielna i niezależna może być, jeśli ma w posiadaniu taki sprzęt. Nie dość, że skręci meble, naprawi szafki, które od jakiegoś czasu jakby się poluzowały, to dodatkowo może stworzyć rewelacyjne dodatki do domu, które w sklepie kupi za cenę wkrętarki. Pani Kasia dostrzeże, że takie narzędzie nie jest zabawką tylko dla mężczyzn! Jaki format może mieć taka reklama? Facebook daje duże pole do popisu. Nakręćmy krótki film DIY (do it yourself-zrób to sam), gdzie pokażemy na co stać nasz produkt, a w treści reklamy dodajmy informację o cenie i dodatkowych profitach. Sukces gwarantowany! Pan Tomek zobaczy jak pracuje atrakcyjny cenowo produkt, a Pani Kasia zrozumie, że jest on jej potrzebny! Wiemy już, jak ma wyglądać nasza reklama, która ma być skierowana do różnych osób, z różnymi potrzebami. Nasuwa się, więc pytanie, jak dotrzeć z reklamą do obu grup? I znów Facebook daje nam takie możliwości. Skupia zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Narzędzia do tworzenia reklam pozwalają na precyzyjne targetowanie. Możemy dokładnie określić do kogo mają trafić nasze reklamy. Do wyboru mamy takie kategorie jak: Lokalizacje, umożliwiające kierowanie reklam do odbiorców na podstawie krajów, województw, regionów, miast, okręgów i kodów pocztowych. Wiek, umożliwiający kierowanie reklam do odbiorców w określonym wieku. Płeć, umożliwiająca kierowanie reklam do kobiet, mężczyzn lub obu tych grup. Języki, umożliwiające kierowanie reklam do użytkowników określonych języków. Szczegółowe targetowanie, umożliwiające uwzględnienie lub wykluczenie w grupie odbiorców na podstawie zainteresowań i/lub zachowań. Połączenia, umożliwiające uwzględnienie lub wykluczenie osoby w grupie odbiorców na podstawie powiązań ze stronami, aplikacjami lub wydarzeniami. Kolejną ważną opcją targetowania są niestandardowe grupy odbiorców złożone np. z osób, które odwiedziły Twój serwis internetowy, które zapisały się do newslettera lub osób podobnych do tych, które już lubią Twoją stronę lub odwiedziły Twój serwis www. Należy dobrze przemyśleć target, żeby ostatecznie nasza grupa nie była zbyt szeroka. Paradoksalnie, szeroka grupa docelowa wcale nie oznacza większej szansy na...

Czytaj więcej

Kompletny przewodnik po marketingu na Pinterest

Posted by on 11:18 in Blog, SEM, SEO, Social Media | 0 comments

Kompletny przewodnik po marketingu na Pinterest

Użytkownicy serwisu Pinterest są zwarci i gotowy, by kupować.Jeśli jeszcze nie próbowaliście do nich dotrzeć, powinniście zacząć, więc na początek mamy dla was kilka wskazówek.

Czytaj więcej

Clickbait: Kilka rzeczy, których nikt Ci nie powiedział

Posted by on 11:46 in Blog, Ciekawostki, SEO, SEO Copywriting, Social Media | 3 komentarze

Clickbait: Kilka rzeczy, których nikt Ci nie powiedział

Clickbait: czym dokładnie jest i dlaczego ma duże znaczenie dla małych firm? Clickbait od dawna wykorzystywany jest przez marketingowców aby… Czytaj Dalej

Czytaj więcej

Facebook uruchamia odznaki weryfikacji dla firm lokalnych

Posted by on 16:11 in Blog, Ciekawostki, Social Media | 2 komentarze

Facebook uruchamia odznaki weryfikacji dla firm lokalnych

Strony firm z adresem fizycznym mogą zostać oznaczone odznaką weryfikacji, która potwierdza ich autentyczność. Na razie ta funkcjonalność jest dostępna w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii.

Czytaj więcej

Facebook tworzy „Przycisk Empatii” – czy będzie to „Nie lubię tego”?

Posted by on 14:58 in Blog, Ciekawostki, Social Media | 1 comment

Facebook tworzy „Przycisk Empatii” – czy będzie to „Nie lubię tego”?

Można powiedzieć, że przycisk „Nie lubię tego” jest najbardziej oczekiwaną funkcjonalnością przez użytkowników serwisu. Założyciel Facebooka Mark Zuckerberg powiedział podczas konferencji, że portal przygotowuje pewną funkcjonalność. Dowiesz się jaką

Czytaj więcej

Reklama na Facebooku nie jedno ma imię. Czyli o celach reklam na Facebooku.

Posted by on 14:52 in Blog, SEM, Social Media | 2 komentarze

Reklama na Facebooku nie jedno ma imię. Czyli o celach reklam na Facebooku.

Na Facebooku mamy do dyspozycji 3 podstawowe cele reklamowe, które możemy realizować przez konkretne formaty reklam. Użytkowników Facebooka możemy przekierować na serwis internetowy, zaprosić do polubienia fanpage’a, a także promować posty – sprawdź jak!

Czytaj więcej

5 faktów o tym, dlaczego YouTube jest kluczem do sukcesu Twojej marki

Posted by on 12:59 in Blog, reklama w Google, SEM, Social Media | 0 comments

5 faktów o tym, dlaczego YouTube jest kluczem do sukcesu Twojej marki

Co minutę dodawane jest 400 godzin materiałów, które ogląda miliardowa publika, z której 85% to nastolatki. Youtube, bo o tym serwisie mowa, jest jednym z największych i najbardziej efektywnych kanałów marketingowych wielu marek, który przynosi potężne zyski.

Czytaj więcej

O tym jak Instagram wkracza w wielomiliardowy przemysł reklamowy

Posted by on 10:47 in Blog, Ciekawostki, Social Media | 1 comment

O tym jak Instagram wkracza w wielomiliardowy przemysł reklamowy

Instagram – portal społeczności opierający się o zdjęcia wrzucane przez ponad 300 milionów użytkowników – wprowadził bardzo poważną zmianę.

Czytaj więcej