Żegnamy lucky 7. Witamy lucky 3 – zmiany w mapach Google?

5
3228

czy to prawdziwe seo? seo lokalne

Jak już prawdopodobnie zauważyliście od pewnego czasu w SERPach dla zapytań związanych z hotelami czy restauracjami otrzymujemy tylko trzy wyniki z mapką, natomiast reszta wyników ukrywa się pod przyciskiem „pokaż więcej wyników dla:”.

Dzisiaj zaobserwowaliśmy, iż w ten sposób pokazywane są wyniki dla każdej innej branży.

Teraz po wpisaniu szukanej frazy w Google przy dodaniu do niej miejscowość otrzymamy tylko 3 wyniki z mapką – przypomnijmy, że jak do tej pory było ich siedem.

Oczywiście również frazy ogólne, dla których Google przedstawia spersonalizowane wyniki, z głównym naciskiem na lokalizację, otrzymały nowy widok mapek w SERP.

Wyniki po wpisaniu ‘dentysta’ – lokalizacja Warszawa:

widok serp dentysta warszawa

Wyniki po wpisaniu ‘dentysta Kraków’:

widok serp dentysta krakow

Wyniki po wpisaniu ‘przedszkole warszawa wilanów’:

przedszkole warszawa wilanow

Co z tego wynika? Otóż prawdopodobnie jest to kolejny gołębi śpiew, o którym pisaliśmy już jakiś czas temu i zgodnie z naszymi przewidywaniami wszystko zmierza w kierunku ‘GEO SEO’ i spersonalizowanych wyników.

Dzięki temu wyniki jeszcze lepiej przełożą się na dokładne dopasowanie do oczekiwań użytkowników i zadając pytanie z Krakowa nie otrzymamy wyników z firmami z Gdańska.

Przeczytaj również:  The June 2019 Core Update oraz Florida 2, czyli główne aktualizacje algorytmów Google

Ogólnokrajowy widok dla pewnych fraz i branż zwyczajnie nie istnieje, co kolejny raz stawia „pozycjonowanie” i „rozliczanie się za pozycje” pod ścianą – i dobrze :)

Kolejny raz witamy w nowym świecie spersonalizowanych wyników, w których lokalizacja ma duże znaczenie, a Twoja firma powinna prowadzić szeroko zakrojone działania marketingu zintegrowanego.

e-book SEO lokalne od A do Z
4.5/5 - (8 votes)

5 KOMENTARZE

  1. Ciężko to lubić ;)

    W każdym razie dzięki za informację.
    Z jednej strony stracą ci co byli w dalszych mapkach ale z drugiej zwiększy się ruch regionalny z organika.

    Pożyjemy zobaczymy, może na razie tylko testują bo trochę się to kłóci z porządkami w mapach na jakie jest teraz parcie w Google.

  2. Szkoda, że jak wpiszemy “chirurgia plastyczna” w Katowicach to na pierwszej stronie w organicznych pojawiają się firmy m.in. z Łodzi i Wrocławia.

  3. Wyszukiwanie lokalne wg mnie powinno działać przy wpisaniu frazy+miasta docelowego. Google jak zwykle chce “jeszcze lepiej” niż użytkownicy…

  4. Dodatkowo niektóre wizytówki w mapach wylatują w kosmos. Jeszcze dwa tygodnie temu się pojawiały. Dziś po rozwinięciu wszystkich wyników w ogóle ich nie ma.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here