Wyjaśnienia Google’a dotyczące nowych domen najwyższego poziomu (TLDs)

Wyjaśnienia Google’a dotyczące nowych domen najwyższego poziomu (TLDs)
5 (100%) 3 votes

SEO-i-SEM-newsy

John Mueller z Google’a opublikował wpis na blogu Google Webmaster Central o tym jak ich wyszukiwarka internetowa radzi sobie z domenami najwyższego poziomu (TLDs). Wpis pojawił się po serii pytań i wątpliwości w środowisku webmasterów.

Podsumowując, obecnie nie ma domen najwyższego poziomu, które Google w jakiś sposób by faworyzował w indeksowaniu.

Są oczywiście domeny, które Google przypisuje do określonego kraju lub wykorzystuje jako wskaźnik, która strona jest ważniejsza w określonym regionie, ale wszystkie są one traktowane jednakowo.

Poniżej kilka często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie:

P: W jaki sposób nowe gTLD wpływają na wyszukiwanie? Czy Google zmienia algorytm wyszukiwania i w jakiś sposób je faworyzuje? Jak bardzo ważne są podczas wyszukiwania?

O: Ogólnie rzecz biorąc algorytm Google traktuje nowe domeny najwyższego poziomu tak jak inne (.com, .org). Słowa kluczowe w TLD nie dają żadnych korzyści w wyszukiwaniu.

P: A co z IDN czy TLD takimi jak te: .みんな? Czy Googlebot indeksuje je i bierze pod uwagę przy wyszukiwaniu?

O: Tak. Takie domeny mogą być stosowane tak jak wszystkie inne. Łatwo to sprawdzić wpisując w wyszukiwarkę „みんな”. Wersja Punycode takiej domeny jest równoważna wersji niekodowanej, dzięki czemu nie trzeba ustawiać żadnych oddzielnych przekierowań. Dla pozostałej części adresu URL warto wykorzystywać UTF-8, zwłaszcza gdy w zawartości występują znaki spoza ASCII.

P: Czy domena TLD .brand będzie mniej ważna niż domena z końcówką .com?

O: Nie. Te domeny będą traktowane dokładnie tak jak inne. Wymagają dokładnie tej samej konfiguracji i nie będą ważniejsze lub mniej ważne podczas indeksowania.

P: A co z domenami regionalnymi jak na przykład z .london lub .bayern?
O: Nawet jeśli domena ma charakter regionalny, to będzie traktowana tak samo jak inne domeny funkcjonalne. Jest to zgodne z naszą obsługą domen regionalnych, takich jak .eu czy .asia. Mogą występować pewne różnice w praktyce. Aby poznać więcej szczegółów na temat stron multiregionalnych lub wielojęzycznych, prosimy skontaktować się z naszym centrum pomocy.

P: A co z domenami narodowymi z kodem kraju? Czy Google będzie faworyzować domeny z końcówkami np. .uk, .ae, jako regionalne dla osób wyszukujących w danych krajach?

O: W większości wypadków domeny narodowe (ccTLDs) podpowiadają nam po prostu jaka strona będzie najbardziej odpowiednia w danym kraju. Aby uzyskać więcej informacji na temat tych domen, skontaktujcie się z naszym centrum pomocy.

P: Czy Google wesprze moje wysiłki poświęcone przeniesieniu domeny z .com na nową domenę najwyższego poziomu? Jak mogę przenieść swoją stronę, nie tracąc pozycji w wyszukiwarce?

O: Mamy obszerną dokumentację dotyczącą tego zagadnienia dostępną w naszym Centrum Pomocy. Takie działania są traktowane jak każda inna zmiana na stronie. Zmiana domeny może zająć trochę czasu wyszukiwarkom, podobnie jest z adresami e-mail, które pozostają ważne przzez dłuższy czas. Najlepiej wybrać jednak domenę, które będzie pasować do Waszych potrzeb długoterminowych.

Źródło: http://searchengineland.com/google-explains-how-they-handle-the-new-top-level-domains-tlds-225671

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

2 komentarzy

  1. Słowa kluczowe w TLD nie dają żadnych korzyści w wyszukiwaniu.

    Czyli fajna domena i tyle. Szkoda.

    Post a Reply
    • Moim zdaniem dobrze, że sama nazwa domeny nie daje żadnych korzyści, a dopiero to co się pod nią kryje ;) z drugiej strony ta ładna domenka może łatwiej zapaść w pamięć, ale na to chyba jeszcze trochę poczekamy – ja np. po swoich tld dalej piszę .pl z przyzwyczajenia ;)

      Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks