Kilka wskazówek dla Webmasterów

Kilka wskazówek dla Webmasterów
4.71 (94.29%) 7 votes

Web Design - responsywność i wersje mobilne

1. Ułatw Google znalezienie Twoich stron

  • Upewnij się, że do wszystkich stron w witrynie prowadzą linki z innych stron, które można znaleźć. Link odsyłający powinien zawierać tekst lub – w przypadku obrazów – atrybut alt odnoszący się do strony docelowej.
  • Prześlij plik mapy witryny z linkami do ważnych stron w witrynie. Udostępnij również stronę z listą linków do tych stron w postaci czytelnej dla człowieka (czasem nazywaną indeksem witryny lub stroną mapy witryny).
  • Ogranicz liczbę linków na stronie (maksymalnie kilka tysięcy).
  • Upewnij się, że serwer WWW prawidłowo obsługuje nagłówek HTTP If-Modified-Since. Dzięki temu będzie mógł poinformować Google, czy treść witryny zmieniła się od czasu jej ostatniego zaindeksowania. Pozwala też zmniejszyć obciążenie łącza.
  • Zarządzaj indeksowaniem za pomocą pliku robots.txt na serwerze internetowym, zapobiegając indeksowaniu nieskończonych przestrzeni, jakimi są strony wyników wyszukiwania. Dbaj o aktualność pliku robots.txt. Dowiedz się, jak zarządzać indeksowaniem za pomocą pliku robots.txt. Przetestuj zasięg i składnię pliku robots.txt za pomocą narzędzia do testowania pliku robots.txt.

Aby ułatwić Google znalezienie Twojej witryny:

  • Prześlij mapę witryny za pomocą Google Search Console. Mapa witryny umożliwia Google poznanie struktury witryny i dokładniejsze zaindeksowanie wszystkich stron.
  • Zadbaj o odpowiednią promocję swojej witryny na innych stronach.

2. Ułatw Google zrozumienie zawartości Twoich stron

  • Witryna powinna być bogata w przydatne treści, a strony powinny być przejrzyste i dokładne.
  • Pomyśl, jakich słów użyliby użytkownicy, by znaleźć Twoją stronę. Upewnij się, że te słowa znajdują się w treści witryny.
  • Upewnij się, że elementy <title> i atrybuty alt są opisowe, konkretne i dokładne.
  • Zaprojektuj witrynę tak, by uzyskać wyraźną pojęciową hierarchię stron.
  • Zapoznaj się z zalecanymi sprawdzonymi metodami postępowania z obrazami, filmami i danymi strukturalnymi.
  • Jeśli korzystasz z systemu zarządzania treścią (np. WordPress), upewnij się, że tworzy on strony i linki, które mogą być indeksowane przez wyszukiwarki.
  • Aby ułatwić Google dokładne zrozumienie zawartości witryny, zezwól na zaindeksowanie wszystkich jej zasobów, które znacząco wpływają na renderowanie stron, w tym plików CSS i JavaScript, istotnych dla właściwej interpretacji stron. System indeksowania Google renderuje strony internetowe tak, jak widziałby je użytkownik, uwzględniając również obrazy, pliki CSS i JavaScript. Aby zobaczyć zasoby stron, których Googlebot nie może zaindeksować, a także poprawić instrukcje w pliku robots.txt, skorzystaj z raportu na temat zablokowanych zasobów w Search Console oraz z narzędzi Pobierz jako Google i Tester pliku robots.txt.
  • Zezwól robotom wyszukiwarek na indeksowanie witryny bez identyfikatorów sesji czy parametrów URL służących do śledzenia ich drogi w witrynie. Techniki te są przydatne w śledzeniu zachowania użytkowników, ale sposób działania robotów jest zupełnie inny. Korzystanie z tych technik może doprowadzić do niepełnego zaindeksowania witryny. Zazwyczaj roboty nie są w stanie pominąć adresów URL, które wyglądają inaczej, ale w rzeczywistości prowadzą do tej samej strony.
  • Upewnij się, że ważne treści są domyślnie widoczne w witrynie. Google może indeksować zasoby HTML ukryte w elementach nawigacyjnych, takich jak karty czy sekcje rozwijane. Dostępność takich treści dla użytkowników jest nieco ograniczona, więc proponujemy umieszczenie najważniejszych informacji w domyślnym widoku strony.
  • Upewnij się, że linki do reklam nie wpływają na pozycję stron w wyszukiwarkach. Możesz na przykład zablokować linki do reklam dla robota za pomocą pliku robots.txt lub atrybutu rel="nofollow".

3. Ułatw użytkownikom korzystanie z Twoich stron

  • Istotne nazwy, treści i linki powinny być zapisane zwykłym tekstem, a nie za pomocą elementów graficznych. Jeśli musisz używać obrazów w zawartości tekstowej, użyj atrybutu alt z kilkoma słowami opisu.
  • Upewnij się, że wszystkie linki prowadzą do aktywnych stron internetowych. Używaj prawidłowego kodu HTML.
  • Zoptymalizuj czas wczytywania stron. Szybko działające witryny są atrakcyjne dla użytkowników i podnoszą ogólną jakość internetu (szczególnie w przypadku użytkowników z wolnym połączeniem internetowym). Google zaleca przetestowanie wydajności strony za pomocą takich narzędzi jak PageSpeed Insights oraz Webpagetest.org.
  • Projektując witrynę, weź pod uwagę wszystkie rodzaje i rozmiary urządzeń, w tym komputery, tablety i smartfony. Skorzystaj z narzędzia do testowania optymalizacji mobilnej, sprawdź, jak strony działają na urządzeniach mobilnych i dowiedz się, co warto poprawić.
  • Upewnij się, że witryna wyświetla się poprawnie w różnych przeglądarkach.
  • W miarę możliwości zabezpiecz połączenia witryny, korzystając z protokołu HTTPS. Szyfrowanie interakcji użytkownika z witryną to sprawdzona metoda komunikacji w internecie.
  • Upewnij się, że strony są przydatne dla użytkowników z wadami wzroku, na przykład testując łatwość obsługi z użyciem czytnika ekranu.

Autor: blogcs

Podziel się

5 komentarzy

  1. A do konkurencyjnych blogów z informacjami to linków nie ? Nawet nofollow ? :P

    Post a Reply
  2. Nic o AMP, nic o mikrodata, to jakiś stary wpis puszczony na nowo do obiegu?

    Post a Reply
  3. Warto pomyśleć także nad dobrym linkowaniem wewnętrznym – mamy wtedy wpływ na tekst anchorów, ułatwiamy indeksowanie a także zatrzymujemy użytkownika na dłużej na naszej stronie! Czas ten liczy się dla Google coraz bardziej/

    Post a Reply
  4. Przydatny i ciekawy wpis. Odpowiednio zaprojektowana strona, która jest atrakcyjna dla robotów Google umożliwia szybkie zindeksowanie oraz pozycjonowanie.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks