Personalizacja wyników działa i ma się dobrze – co się zmieniło?

Personalizacja wyników działa i ma się dobrze – co się zmieniło?
5 (100%) 4 votes

usunieta mozliwosc personalizacji wynikow??!!

Jakiś czas temu nasz jakże piękny świat SEO obiegła wiadomość, że z jaśnie panującej nam wyszukiwarki Google została usunięta możliwość filtrowania wyników „po miastach”.

Czymże było to ustrojstwo wielu zapyta?

Opcja ta działała na zasadzie możliwości zmiany lokalizacji zadawanego pytania w celu otrzymania wyników tak, jakbyśmy je zadawali z wybranego miasta. Oczywiście efektem były wyniki podawane dla ustawionej lokalizacji.

Co się zatem zmieniło?

Nic, a przynajmniej niewiele.

Oczywiście nie mamy (my użytkownicy Google przez niektórych nazywanej Internetem) już możliwości wybrania i zobaczenia wyników dla danej lokalizacji – a to już „coś” – jednak sama lokalizacja (personalizacja) wyników dalej działa i jak widać ma się dobrze :)

Ma się dobrze na tyle, że usunięcie danej opcji filtrowania wyników jest tłumaczone przez Google tym, iż była nie używana/mało używana – czy to oznacza, że użytkownicy byli zadowoleni ze zlokalizowanych wyników? (szok i niedowierzanie)

Personalizacja wyników, o której wciąż mówimy/tłumaczymy/edukujemy jest faktem, o którym wiemy nie od dziś.

Z drugiej strony troszkę szkoda tej opcji, gdyż była przydatna np. podczas planowania podróży do innego miasta. Chociaż podejrzewam, że była używana tylko przez SEO, którzy byli świadomi takiej opcji ;)

Reasumując (tak w środku tekstu):

  • Zmienić lokalizacji wyników ręcznie nie możemy, ale to tylko (była) opcja widoczna w wyszukiwarce.
  • Lokalizacja wyników wyszukiwania działa wewnątrz algorytmu.

Wałki firm SEO?

Niestety dalej będą uskuteczniane z racji braku edukacji naszych klientów i tego jak te wyniki się zmieniają, że często nie ma „ogólnopolskich wyników”, a rozliczanie za efekt w postaci pozycji jest zwyczajnie słabe i (o ironio) nie efektywne – przede wszystkim dla klientów MŚP.

Tyle ode mnie na dzisiaj. Róbmy dobry Internet wyposażając go w wartość i jakość.

Pozdrawiam Was serdecznie moi kochani

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

4 komentarzy

  1. Ciekawe ile agencji personalizowało wyniki raportów pod lokalizację Klienta i co teraz zrobią z tym fantem? Pewnie zacznie się nerwowe wykupywanie adresów IP w określonych lokalizacjach. Zmiana na plus, ale powinni zostawić możliwość wyboru całego kraju: Polska, bo wiem, że wiele osób z tego korzystało przy wyszukiwaniach.

    Post a Reply
  2. Faktycznie strasznie wszyscy szumią o tym nieszczęsnym nadaniu lokalizacji w wyszukiwarce ale tak naprawdę więcej z tego dymu niż ognia. Ci którzy wykorzystywali lokalizacje podczas wyszukiwania nadal będą to robić w troszke inny sposób.
    Pozdrawiam Mateusz

    Post a Reply
  3. Wyniki na Polskę można sprawdzać dalej, wystarczy doklejać w adresie URL specjalny parametr.

    Post a Reply
  4. Jednak ta aktualizacja troszkę namieszała, nie będę się wypowiadało naciąganych statystykach ale, weszły w top 10 lokalne firmy które nawet nie mają świadomości co się stało a wynik ogólny który był – powiedzmy na 7 pozycji pojeleciał… w jego miejsce weszły zumi panoramy i inne…

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks