LinkedIn – 7 najlepszych praktyk dla Twojej firmy

LinkedIn – 7 najlepszych praktyk dla Twojej firmy
5 (100%) 5 votes

Linked in dla twojej firmy 7 wskazowek seo

Jakiś czas temu na łamach Forbesa ukazał się artykuł na temat serwisu LinkedIn. Według informacji z artykułu portal ten posiada ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie i ponad 95 milionów dolarów przychodu z usług dla kont Premium. Warto zaznaczyć, iż użytkowanie portalu wzrosło w ciągu ostatniego roku ponad dwukrotnie, do 57%. LinkedIn, często uważane za profesjonalną sieć społeczną, może być bardzo ważnym narzędziem wspierania przedsiębiorstw w sprzedaży online i rekrutowaniu. Poniżej znajdziecie 7 najlepszych praktyk dla przedsiębiorstw z wykorzystaniem LinkedIn.

Określ cele biznesowe specjalnie dla LinkedIn.

W niektóre standardowe cele włącza się między innymi kampanie leadowe, zatrudnianie nowych pracowników, wzmacnianie świadomości marki czy budowanie wiarygodności. Kiedy stawiacie sobie cel biznesowy, zwróćcie uwagę na grupę docelową. Czy LinkedIn wspomoże Wasz biznes w kontakcie z klientami, wystawcami, partnerami czy potencjalnymi pracownikami? Pozwoli to na skoncentrowanie się na tym, czy LinkedIn jest zintegrowany z ogólnym planem marketingowym.

Zbudujcie obecność firmy projektując stronę na LinkedIn pod kątem specyficznych celów biznesowych.

Wartościowy opis pomoże użytkownikom lepiej zrozumieć firmę i zwiększy ich zaangażowanie. Choć ważne jest włączenie produktu i informacji odnośnie usług, to równie ważne jest pamiętanie o grupie docelowej i celach biznesowych. Stronę marki Dropbox śledzi prawie 100 tysięcy internautów. Na ich stronie firmowej znajdują się informacje na temat produktów, a środowisko pracy firmy przechowywane jest w chmurze. Są to zdjęcia, filmy i linki, które sprawiają, że ich strona jest bardziej interesująca i atrakcyjna.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarki.

Strony firmowe są bardzo przyjazne SEO i mogą pokazywać do 156 znaków w Google, gdy użytkownicy poszukują Waszego biznesu. Słowa kluczowe w tekście strony i opisy zwiększają możliwości SEO dla strony firmowej i zwiększają ruch na niej.

linkedin dla firmy seo szukaj

Zapewniajcie rzeczywistą wartość zamieniając ją na korzyść.

Publikujcie aktualizacje, które rzeczywiście mogą pomóc klientom. Przykładowo firma Adobe konsekwentnie umieszcza na swojej stronie przydatne informacje dla swojej grupy docelowej. Ponieważ treść na ich stronie jest wartościowa, otrzymują wiele pozytywnych komentarzy ze strony swoich czytelników.

Korzystaj z grup na LinkedIn.

Grupy LinkedIn to łatwy sposób dla profesjonalistów, którzy chcą udostępniać swoje treści, udzielić odpowiedzi, umieszczać lub przeglądać oferty pracy, a także pozyskiwać kontakty biznesowe czy prezentować siebie jako ekspertów z branży. Uczestniczenie w grupach i ich tworzenie to świetna droga by rozszerzyć zasięg Waszej sieci LinkedIn. Tworzenie konwersacji i udzielanie odpowiedzi to bardzo dobra droga do budowania wiarygodności firmy, świadomości marki i zespołu w LinkedIn.

Bądźcie bezpośredni i motywujcie czytelników do działania.

Przykładem w tej kwestii może być Hewlett Packard, które używa LinkedIn jako narzędzie do rekrutowania pracowników. Ich strona firmowa jest skoncentrowana na zatrudnianiu nowych pracowników. HP kieruje swoje aktualizacje do konkretnej grupy docelowej. Pytanie umieszczone na stronie zachęca ludzi do polubienia postu i pozostawienia komentarzy.

Jak to mówią ostatni lecz nie mniej ważny. Analiza.

Analiza w przypadku każdej strategii marketingowej może dostarczyć konkretną wiedzę i daje możliwość optymalizacji. Starajcie się mierzyć zaangażowanie na LinkedIn badając stosunek kliknięć, polubień, komentarzy i udostępnień do łącznej liczby wyświetleń. Eksperymentowanie z różnymi rodzajami postów, treści i mediów pomoże ocenić ogólną skuteczność. Określcie z góry wyznaczniki, zidentyfikujcie grupę docelową i cele dla zaangażowania i wzrostu. W miarę rozwoju strategii, kontynuujcie analizowanie działań i mierzcie gdzie pojawia się wzrost.

Już niedługo postaram się przygotować post dotyczący optymalizacji stron profilowych na LinkedIn.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

1 komentarz

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks