Koniec telefonicznej weryfikacji wizytówek na Google Maps

Koniec telefonicznej weryfikacji wizytówek na Google Maps
5 (100%) 4 votes

Wczoraj, czyli 3 września Google wydało oficjalne oświadczenie o wyłączeniu możliwości telefonicznej weryfikacji wizytówki w Google Moja Firma (Google Maps).

Kartka weryfikacyjna Google z PIN

Na forum Google Products, Marissa Nordahl opisała przyczyny i następstwa tej zmiany, które w skrócie, w najważniejszych dla nas wszystkich aspektach przedstawiać się będą następująco:

  • Od przyszłego tygodnia (brak konkretnej daty, więc pomiędzy 7 a 13 września) zniknie opcja weryfikacji telefonicznej wizytówek
  • Dla użytkowników indywidualnych możliwa będzie wyłącznie weryfikacja drogą pocztową – kartka z numerem PIN i never ending story – wiadomo ;)
  • Dla firm z minimum 10 oddziałami i agencji zarządzających wieloma firmami/lokalizacjami wciąż będzie działała możliwość grupowej akceptacji (więcej szczegółów na support.google.com)

Kartka weryfikacyjna z kodem PIN od Google – w końcu przyjdzie, uwierz w to użytkowniku ;)

Pani Nordhal w swojej wypowiedzi ubiegła (i słusznie) nawałnice pytań i postanowiła od razu doprecyzować co się zmieni in plus (jeśli cokolwiek) i jak to wpłynie na natężone zapewne zasypywanie listonoszy kolorowymi kartkami.
Otóż jak zapewnia nas przesympatyczna Pani Marissa:

  • Czekanie 14 dni to konieczność, ale może się zdarzyć, że karteluchna zawita do nas i w tydzień! (tyle wygrać!)
  • Jeśli z jakichś absolutnie niewyjaśnionych, tajemniczych i nieznanych nikomu przyczyn owa kartka nie pojawi się w naszej skrzynce (sam nie dowierzam że to piszę), Pani Marissa zachęca: feel free to reach out to us! i oni wtedy będą mogli investigate dlaczego ta jakże szczelna i niezawodna procedura nie zadziałała ;) Nie zdradza jednak jak Ty, podstępny użytkowniku masz ich rich out, ale może dlatego właśnie do tego zachęca…
  • Że być może i wcześniej nie musiałeś, złośliwy użytkowniku tyle czekać, bo sobie mogłeś zatelefonować, ale uwierz lub nie – Google MUSI co jakiś czas weryfikować swoje procedury, uszczelniać je i poprawiać, gdyż sam ich, zmanierowany użytkowniku do tego zmusiłeś – domagając się rzetelnych informacji i sprawdzonych miejsc na Google Maps! I co? warto było??

Komentarze i opinie pod tym oświadczeniem mówią same za siebie – to spore utrudnienie, tym bardziej że wszyscy wiemy jak ważne dla SEO lokalnego jest posiadanie wpisu na Google Moja Firma.

Gdzieś tam staramy się mimo wszystko zrozumieć Google w tej kwestii i wiecie co?
I nic. Nie rozumiemy.
Telefon był super.
Kartka nie jest super.

foch na Google

Źródło: demotywatory.pl

Cóż począć – są takie usługi w naszym nowoczesnym życiu, z których będziemy korzystać na dobre i na złe – jak np. Komunikacja Miejsca, ZUS, czy Google Moja Firma ;)

Przy okazji…zajrzyj na nasz mini-poradnik (5 części) dotyczący pierwszych przygód z Lokalnym SEO – akt 1, odsłona 1. skoro Ci tak dobrze idzie to czytanie.

Pełną treść oświadczenia (eng) znajdziesz o tutaj, o: pa pa weryfikacjo telefoniczna!

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

2 komentarzy

  1. W zeszłym tygodniu dodawałem jedną z firm, wcześniej robiłem to z 2 lata temu i wydawało mi się, że robiłem weryfikację telefoniczną ale nie mogłem jej znaleźć, teraz już wiem dlaczego ;)

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks