Kompletny przewodnik po marketingu na Pinterest

Kompletny przewodnik po marketingu na Pinterest
5 (100%) 18 votes

marketing na pinterest

Użytkownicy serwisu Pinterest są zwarci i gotowy, by kupować.

Jeśli jeszcze nie próbowaliście do nich dotrzeć, powinniście zacząć, więc na początek mamy dla was kilka wskazówek.

Nie macie czasu ani środków, aby pojawić się na Pinterest lub wzmocnić swoją obecność na portalu? Damy wam kilka argumentów, które sprawią, że może zmienicie zdanie.

Według danych Sprought Insights, Pinterest odnotował olbrzymie wzrosty w ciągu roku z pułapu 0,68% do 26%, generując tym samym o 400% więcej przychodów z kliknięć niż Twitter i 27% więcej niż Faceboook. Chcecie zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży? Powinniście zatem wiedzieć, że użytkownicy Pinterest są bardziej skłonni do zakupu, niż użytkownicy pozostałych portali społecznościowych. To proste: Pinterest wybija się na gwiazdę wśród mediów społecznościowych jeśli chodzi o działania marketingowe.

Ale pamiętajcie – ludzie korzystający z mediów społecznościowych nie chcą się czuć jak cel marketingowców. Nie są tam obecni, by coś im sprzedawać. Są tam po to, by się kontaktować, uczyć, bawić i relaksować. Upewnijcie się, że wasze piny są kreatywne i wartościowe. Powinny zawierać w sobie humor, ciekawe statystyki, interesujące fakty i piękno. Pinterest opiera się na zmysłach. Jeśli oferowane przez ciebie materiały nie są miłe dla oka i atrakcyjne, a słowa nie będą pobudzały wyobraźni, osoby oglądające wasze treści po prostu pójdą gdzieś indziej.

Poniżej znajdziecie kilka porad i krótki przewodnik o tym, jak osiągnąć sukces na Pintereście. Zacznijcie od stworzenia konta biznesowego na Pinterest dla waszej firmy. Jeśli macie konto prywatne, bez problemu przekształcicie je w firmowe. Pinterest oferuje wam doskonałe narzędzia analityczne i różne funkcjonalności przeznaczone dla biznesu. Wszystko po to, by was wspierać w biznesowym podboju. Jeśli jesteście gotowi, aby rozpocząć działanie, pobierzcie przycisk Pinterest i umieśćcie go na waszej stronie.

Ale najpierw zapewne będziecie chcieli stworzyć listy pomysłów i kolekcje wspaniałych pinów – waszą indywidualną mapę pinów. Poniżej kilka pomysłów, porad i źródeł, skąd możecie czerpać inspiracje.

Udostępniajcie infografiki i checklisty

Jakie są interesujące i/lub zabawne fakty na temat waszej branży, zachowań konsumentów czy konkretnych produktów i usług? Pinterest nie istnieje tylko dla firm oferujących konkretne produkty. Jeśli pracujecie jako trener bądź konsultant, możecie stworzyć infografikę na temat wydajności lub prokrastynacji. Jeśli prowadzicie kwiaciarnię, adekwatna będzie infografika dotycząca najpopularniejszych gatunków kwiatów czy okazji, na które są wręczane i innych ciekawostek na temat konkretnej branży.

Checklisty też są dobre. Firma oferująca serwis sprzątający może zamieścić poręczną i funkcjonalną checklistę dotyczącą wiosennych porządków. Firmy oferujące usługi opieki nad dziećmi lub produkujące meble dla dzieci mogą chociażby umieścić checklistę dotyczącą tematu: „co jeszcze jest potrzebne przed narodzinami dziecka?”

Infografiki i checklisty mogą być tworzone oczywiście w PowerPoincie, ale jest też sporo darmowych szablonów dostępnych w sieci i generatorów, które można śmiało wykorzystać.

Wywołujcie emocje i sprawcie, by ludzie chcieli się nimi dzielić

Upewnijcie się, że wrzucane przez was obrazy są miłe dla oka i wywołują pozytywne emocje. Użyjcie kuszących słów i zwrotów angażujących zmysły. Jeśli obraz dotyczy jedzenia, użyjcie słów, które sprawią, że oglądający poczuje głód. Podobnie będzie na przykład z akcesoriami dla kobiet. Obraz to jedno, ale musicie jeszcze sprawić, że oglądająca go przedstawicielka płci pięknej poczuje się seksownie, stylowo i pięknie.

Ucz za pomocą tutoriali

Pomysły na „Zrób to sam” są bardzo popularne. Poradniki, jak zrobić coś samodzielnie, zazwyczaj generują dużo kliknięć. Poradnik może być zamieszczony w postaci checklisty, infografiki czy nawet filmu. Najlepiej stworzyć nieco okrojoną wersję, by wzbudzić zainteresowanie i zwiększyć zaangażowanie oglądających.

Filmy też mogą angażować

Choć Pinterest kojarzy się głównie ze zdjęciami, to filmy też robią na nim furorę i generują zaangażowanie. Możecie bez problemu przypiąć na swoją stronę Pinterest filmy z Youtube i w ten sposób generować zaangażowanie.

Przy okazji tutaj możecie przeczytać 5 faktów o tym, dlaczego YouTube jest kluczem do sukcesu Twojej marki 

Wezwanie do działania

Ludzie uwielbiają się targować. Stwórzcie ciekawy obraz w tle z kuponem lub specjalną ofertą. Wezwanie do działania podnosi zaangażowanie o około 80%. Warto dodać hasło w stylu: „Kliknij” lub „Skomentuj”. Pamiętajcie też, żeby podać link, który sprawi, że odbiorca może łatwo kupić produkt.

Generowanie zainteresowania

Zainteresowanie czy ciekawość można inicjować, na przykład za pomocą odpowiedniego tekstu będącego zapowiedzią. Można zaproponować swoim czytelnikom „pięć porad na dzień bez stresu” lub „jak zbudować kurnik” ;) Używajcie atrakcyjnych obrazów w tle, które przyciągną wzrok.

Usprawnij SEO

Pinterest pomaga zwiększać widoczność waszej strony. Pinteres to bardzo silna domena, która ma bardzo dobrą pozycję w Google. Stosujcie słowa kluczowe w dziale „O mnie”, w pinach, tytułach, podpisach czy linkach. Można bez problemu stosować również hashtagi.

Warto również wiedzieć, że jeśli dodacie podpis ze znakiem $ i wartością liczbową, wrzucone materiały zostaną zaindeksowane do popularnej kategorii pomysłów na prezent.

Planuj swoje działania

Jeśli jesteście przyzwyczajeni do planowania swoich akcji w social mediach, to robienie tego również na Pinterest nie będzie stanowić problemu. Starajcie się wstawiać dużą liczbę pinów w konkretnych momentach, w których panuje duży ruch na portalu. W tygodniu jest to najczęściej wczesny poranek lub późny wieczór, w weekendy natomiast najpopularniejsza jest sobota rano.

Źródło: http://www.inc.com/marla-tabaka/social-media-marketing-pinterest-how-to-guide.html

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks