Klient kupuje oczami. Kilka praktycznych wskazówek, jak przygotować piękną szatę graficzną sklepu

Klient kupuje oczami. Kilka praktycznych wskazówek, jak przygotować piękną szatę graficzną sklepu
5 (100%) 1 vote

sklep internetowy e commerce

Ładna witryna potrafi zachęcić klienta do wejścia do sklepu. Podobną rolę pełni strona główna w sklepie internetowym. Użytkownik, który trafia na dany adres w sieci w ciągu zaledwie kilku sekund potrafi ocenić czy chce tam zostać dłużej, czy też nie. Kluczową rolę w pierwszym wrażeniu spełnia wygląd sklepu. Jeżeli trafia on w gust klienta, jest on bardziej skłonny, żeby przejrzeć ofertę i zdecydować się na zakup. Nudny, niemodny albo podobny do tysiąca innych sklep traci potencjalnych klientów. Zastanawiasz się, jak tego uniknąć? Postaramy się dostarczyć kilka porad, jak stworzyć kuszącą i atrakcyjną szatę graficzną, aby przyciągnąć klientów.

Wyróżnij się albo zgiń!

Niezależnie od tego, jak liczna jest twoja konkurencja, powinieneś dążyć do tego, żeby twój sklep był jedyny i wyjątkowy. Zastanów się najpierw, jakie korzyści oferujesz klientom? Jakie są mocne strony twoich produktów? Czy jest to tylko cena, czy masz także inne atuty? Sklep z narzędziami może być tylko sklepem z narzędziami, ale może też komunikować solidność i wieloletnią gwarancję, a to są już dla klientów realne korzyści, które zachęcają ich do zakupu. Spisz wszystkie cechy, które przychodzą Ci do głowy. Mając świadomość tego jaki jest (lub chcesz żeby był) Twój sklep, będziesz wiedział, jakie hasła reklamowe umieścić na banerze, czy pod jakim kątem opisać produkty. Będziesz również w stanie zakomunikować tę wizję innym, np. grafikom, którzy na tej podstawie będą w stanie przygotować propozycje.

Bądź konkretny

Nie wystarczy chcieć ładnego projektu. Dla Ciebie i osoby, która ten projekt wykona to słowo może mieć różne znaczenia. Puść wodze fantazji i pomyśl o projekcie graficznym jak o sprzedawcy Twoich produktów. Jakie cechy powinien mieć projekt, aby wzbudzać zaufanie klientów i ich skutecznie przekonywać? Czy ma być poważny, elegancki i dostojny, bo sprzedaje drogie rzeczy, a może wprost przeciwnie – pełny wigoru, zaskakujący, młodzieżowy? Dobry grafik będzie potrafił przełożyć takie cechy na konkretne rozwiązania. Będzie wiedział jakich kolorów i kształtów użyć, żeby osiągnąć zamierzony przez Ciebie cel.

Nie zapominaj, że to klient rządzi

Bardzo ważne jest, żeby sklep podobał się Tobie, ale najważniejsze jest to, żeby podobał się klientom. Poświęć chwilę czasu nad zastanowieniem się, kto tak naprawdę u Ciebie kupuje (lub będzie kupował). Trochę inaczej projekt będzie wyglądać, gdy jest kierowany głównie do kobiet, a inaczej do mężczyzn. Tak samo z wiekiem, wykształceniem czy zainteresowaniami. Nie ma szans, żeby spodobał się wszystkim, trzeba więc podjąć decyzję, do kogo go kierujemy.

Szukaj dobrych przykładów

Stare powiedzenie mówi: „Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów”. Czasami trudno jest rzeczywiście ubrać w słowa nasze odczucia odnośnie projektu graficznego. Wtedy najlepiej szukać dobrych przykładów. Przejrzyj inne sklepy pod kątem tego, co Ci się podoba, za każdym razem bacznie sprawdzając czy to rzeczywiście pasuje do oferowanych przez Ciebie produktów i grupy docelowej. Nie wystarczy wybrać 20 przykładów całkiem różnych sklepów. Na tej podstawie trudno stworzyć spójny projekt. Warto więc zapytać siebie czy jest coś wspólnego w przykładach, które wybrałem? Spróbuj znaleźć ogólny klimat, który dobrze pasuje do twoich produktów, a grafik stworzy dla Ciebie niepowtarzalny projekt, bez kopiowania rozwiązań z innych sklepów.

W Internecie, jak w normalnym życiu, działa zasada „jeżeli się nie wyróżnisz, zostaniesz niezauważony”. W przypadku e-commerce jest ona o tyle istotna, że wpływa na ich rentowność. Nie można powiedzieć, że projekt graficzny jest jedynym czynnikiem, który zwiększa sprzedaż, ale na pewno warto w niego zainwestować, bo to się po prostu zwróci. Zlecając projekt pamiętaj, że im więcej będziesz wstanie powiedzieć o charakterze swojego sklepu i produktów, tym trafniej zostanie on ujęty w projekcie. A o to właśnie chodzi, żeby Twój sklep miał swój styl!

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks