Google: od 21 kwietnia dostosowanie stron do urządzeń mobilnych jako sygnał rankingowy.

Google: od 21 kwietnia dostosowanie stron do urządzeń mobilnych jako sygnał rankingowy.
4.33 (86.67%) 6 votes

SEO-i-SEM-newsy

Google ogłosiło wczoraj bardzo ważną wiadomość, która w znaczącym stopniu wpłynie na wyniki wyszukiwania uzyskiwane na urządzeniach mobilnych na całym świecie i we wszystkich językach.

Zgodnie z informacją na oficjalnym blogu Google już od 21 kwietnia dostosowanie stron do prawidłowego wyświetlania się na urządzeniach mobilnych zostanie jednym z ważniejszych czynników wpływających na ranking strony.

“As more people use mobile devices to access the internet, our algorithms have to adapt to these usage patterns (…) Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal”

Nikogo już nie dziwi fakt, że co raz więcej ludzi używa urządzeń przenośnych do korzystania z Internetu. Tym samym Google musi dostosować swój algorytm, aby w pełni zadowolić użytkowników  swojej wyszukiwarki.

Czy Twoja strona jest dostosowana do mobilnych wyników wyszukiwania?

W tym celu Google już jakiś czas temu wprowadziło informację o poprawnej konfiguracji stron pod urządzenia mobilne, która ukazuje się w narzędziach dla webmasterów.

Dodatkowo miały miejsce różne testy w wynikach wyszukiwania podające różnego rodzaju informacje dotyczące tego czy strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych czy też nie.

serp mobile friendly

slow serp mobile

Jak Google widzi Twoją stroną?

Aby sprawdzić jak Google postrzega i czy oznaczy Twoją stronę jako przyjazną i dostosowaną do obsługi przez urządzenia mobilne możesz wykonać Mobile Friendly-Test i jeżeli pojawi się taka informacja:

strona przyjazna dla mobile

to nie musisz się martwić.

Jeżeli jednak nie uda się stronie przejść pozytywnie tego testu, wtedy Google poinformuje jakie kroki należy podjąć oraz co należy poprawić.

Powinieneś się również zastanowić nad zmianami pod kątem urządzeń mobilnych, jeżeli informacja w narzędziach dla webmasterów będzie inna niż taka:

zadnych problemow z mobile

Od kwietnia dostosowanie stron Internetowych do urządzeń mobilnych będzie grało kluczową rolę. Pora, aby poważnie potraktować wszystkie sygnały jakie docierają od Google w kwestii mobilności i zastanowić się nad ewentualną poprawą swojej witryny.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

1 komentarz

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks