Google może dołączyć znaczniki strukturalne jako jeden z czynników rankingowych

Google może dołączyć znaczniki strukturalne jako jeden z czynników rankingowych
5 (100%) 4 votes

SEO-i-SEM-newsy

Google zdradza, że może zdecydować o stosowaniu danych strukturalnych w algorytmie PageRank, choć wcześniej oficjalnie temu zaprzeczał.

Znaczniki strukturalne, czy Rich Snippets, czyli dodatkowe wstawki z informacjami o stronach internetowych, zawsze pomagały wyszukiwarce „zrozumieć” zawartość strony internetowej i potencjalnie prowadzić do zwiększenia wyszukiwań i wejść.

Przedstawiciele Google mówili od czasu do czasu, że te elementy nie są używane przez wyszukiwarkę w celu poprawy widoczności strony. Mówili również, że dodanie znaczników strukturalnych nie będzie prowadzić do poprawy pozycji strony w rankingu.

Cóż, to się może w przyszłości zmienić.

Podczas jednego z Google Hangoutów John Mueller powiedział, że „znaczniki strukturalne mogą wpływać na ranking”.

Jak powiedział: „Google nie używa znaczników przy ustalaniu pozycji strony, ale może to zrobić w niedalekiej przyszłości”. Oto jak argumentował tę zmianę:

Jeśli rozpoznamy kogoś, kto szuka samochodu, możemy powiedzieć, że strony posiadające znaczniki strukturalne dotyczące samochodów będą dla niego bardzo użyteczne. Nie będziemy musieli się domyślać, czy dana strona jest o samochodach.

Po chwili dodał:

Myślę, że na dłuższą metę korzystanie ze znaczników strukturalnych może być sensowne. Nie mogę jednak zagwarantować, że stosowanie odpowiednich znaczników wybije automatycznie stronę na pierwsze pozycje. Staramy się odróżniać strony wykonane dobrze technicznie od tych, które mają naprawdę wartościową treść.

Strona nie jest dobra dla użytkowników tylko dlatego, że jest odpowiednio zrobiona od strony technicznej”.

Czy znaczniki strukturalne działają jako czynnik rankingowy czy nie, warto je dodawać do strony.

Nie od dzisiaj wiemy, że opisywanie elementów na stronie za pomocą fragmentów rozszerzonych oraz znaczników Schema.org jest dobrze postrzegane przez jaśnie panującą nam wyszukiwarkę Google, pomagając jej jeszcze lepiej zrozumieć z czym ma do czynienia i czym są jakże wiele dla nas znaczące dane kontaktowe i teleadresowe. Mało tego, że wyszukiwarka zrozumie co jest grane na stronie to jeszcze daje możliwość, aby pokazywać pewne elementy naszej strony w swoich wynikach wyszukiwania, co korzystnie wpływa na klikalność właśnie takich wyników.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

1 komentarz

  1. No nareszcie :)
    Od zawsze uważałem że rich snippets są ważne, powinny być czynnikiem rankującym i Google bardziej powinno za nie „doceniać” – w końcu to im pomaga, tak?

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks