Facebook uruchamia odznaki weryfikacji dla firm lokalnych

Facebook uruchamia odznaki weryfikacji dla firm lokalnych
4.67 (93.33%) 3 votes

 

Social Media Optimisation - Clearsense Blog

Facebook rozpoczął nadawanie znaczników weryfikujących autentyczność firmy. Odznaki będą w kolorze szarym, by łatwo je można było odróżnić od znaczników autentyczności stron celebrytów, osób publicznych, drużyn sportowych, mediów i innych organizacji. Na razie są one dostępne w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii.

Nowe znaczniki będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania i na Facebooku w następujący, znany już sposób:

weryfikacja firm lokalnych na facebook

„Znaczniki autentyczności pomogą użytkownikom portalu społecznościowego odnaleźć zweryfikowane, lokalne firmy” – powiedziała Marketing Land pracująca na stanowisku Product Marketing Manager Kirsten Bury. Zweryfikowane strony będą się pojawiać wyżej w wynikach wyszukiwań na Facebook’u.

„W skali całego portalu nieuchronne jest zjawisko duplikatów i wielu stron tej samej firmy”, powiedziała Bury, zwracając uwagę na to, że na Facebooku działa około 45 milionów fanpejdży różnych firm. „Jest to, więc jedyny sposób, aby ułatwić komunikację klientów z firmą, dając im jednocześnie gwarancję, że kontaktują się z właściwą stroną”.

Nowa funkcja jest dostępna w ustawieniach administratorów strony w krajach, gdzie już ją udostępniono.

Jak wygląda weryfikacja lokalnej firmy na fanpage’a?

Właściciele firm mogą zweryfikować swoje strony natychmiast, używając podanego publicznie numeru telefonu. Mogą przeprowadzić również weryfikację dodając jeden z oficjalnych dokumentów, jak na przykład rachunek za telefon. Facebook potwierdza autentyczność strony w ciągu kilku dni. Facebook wprowadził aktualizację do swojego Centrum Pomocy, w której znajdują się szczegóły dotyczące odznak. W najbliższych tygodniach Facebook planuje wprowadzić tę funkcjonalność również na inne rynki i dać dostęp wszystkim firmom. Na chwilę obecną funkcja jest ograniczona do firm, które podają swoją fizyczną lokalizację na Facebooku.

Jeżeli chcesz zweryfikować swoją wizytówkę na Facebooku pamiętaj o tym linku

Nowa funkcja sama w sobie nie wydaje się być znacząca, ale to wyraźny sygnał wysiłków Facebooka, jako portalu dążącego do wsparcia małych firm. Chodzi również o to, by sieć społecznościowa stała się ważnym elementem strategii firm i skutecznym kanałem promocji. Według przedstawicieli Facebooka, ponad miliard ludzi odwiedza strony każdego miesiąca. Wiele z tych wizyt to poszukiwania stron lokalnych firm na urządzeniach mobilnych.

W zeszłym miesiącu Facebook ogłosił, że zaktualizował Strony, by te były lepiej zoptymalizowane pod kątem ich użytku przez urządzenia mobilne. Inne usprawnienia to na przykład przyciski Call to Action, jak na przykład „Skontaktuj się z nami”, „Wyślij wiadomość” czy „Zadzwoń”. Wprowadzono również nowe funkcje dla sklepów, by te mogły w lepszy sposób prezentować swoją ofertę. W przypadku sklepów, Facebook umożliwił sprzedaż bezpośrednią za pomocą przycisku „Kup”. Zadbano również o usprawnienie komunikacji Klient-Firma w Facebook Messengerze.

Strategia SMB, czyli działania pod kątem małych i średnich przedsiębiorstw, to chęć uspokojenia właścicieli firm i rekompensata za katastrofalny spadek zasięgu organicznego. Dotarcie do fanów poprzez zwykły News Feed jest znacznie trudniejsze niż wówczas, gdy Facebook dopiero zaczynał działalność. Przez lata, począwszy od roku 2007, gdy uruchomiono funkcję Stron, przedstawiciele portalu zalecali by wykorzystywać strony jako darmowy sposób na dotarcie do aktualności użytkowników. Szum i bałagan jakie powstały w tym czasie wyparł jednak jakiekolwiek wiadomości marketingowe.

W miarę upływu czasu, jak produkty reklamowe Facebooka dojrzewały, portal społecznościowy zachęcał do kupowania ukierunkowanych reklam, jako najlepszej drogi do zaprezentowania swojej oferty. Z perspektywy czasu nawet szef działu reklamy, Andrew Bosworth, przyznał że pierwsze komunikaty do właścicieli firm mogły być mylące.

Szkoda, że nie możemy cofnąć czasu, by zmienić wcześniejsze podejście do reklamodawców” – powiedział na TechCrunch Disrupt w zeszłym miesiącu Bosworth. „Naprawdę nie byliśmy w stanie przewidzieć szybkości naszego wzrostu i poziomu konkurencji w News Feedach.”

Teraz polityka Facebooka wygląda następująco: Nasze płatne reklamy są bardzo efektywne, ale darmowe narzędzia są również wspaniałe i zamierzamy je ulepszać.

To nie jest największy projekt, który zamierzamy odpalić w przyszłym roku” – powiedziała Bury – „ale to wyraźny sygnał nadający kierunek zmianom mającym usprawnić komunikację między konsumentami a firmami za pomocą stron.

Źródło: http://marketingland.com/new-facebook-is-rolling-out-verified-badges-for-local-business-pages-145276

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

2 komentarzy

  1. Zdecydowanie popieram ten pomysł. Jest bardzo dużo duplikatów tych samych stron na fb. Zainteresowany użytkowników ma duży problem z wejściem na właściwy profil firm. Często zadaje pytanie (komentarz) na złym fanpagu. Takie oznakowanie autentyczności powinno rozwiązać ten problem.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks