E-commerce: Pamiętaj o unikatowych opisach produktów w sklepie

E-commerce: Pamiętaj o unikatowych opisach produktów w sklepie
5 (100%) 4 votes

opisy dla produktów w e-commerce

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i ciężko pracujesz nad pozyskaniem każdego klienta, to jest jedna metoda, która wdrożona w ramy Twojego sklepu przełoży się na większe zyski. 

Aby wykorzystać tę metodę, nie potrzebujesz wolnych środków finansowych, a jedynie nieco czasu. Dobrze zagospodarowany pomoże Ci zadowolić Twojego Klienta, wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania Google, a także zwiększyć zainteresowanie Twoją ofertą. A to wszystko przełoży się na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie.

Sposób na osiągnięcie takich efektów to zastosowanie unikatowych opisów produktów w Twoim sklepie internetowym. Tylko tyle i aż tyle, by przypodobać się wyszukiwarce Google i swoim klientom. Konsumenci potrzebują Twoich unikatowych opisów, bo w dobie słabej jakości ofert kopiowanych wprost ze stron producentów (lub co gorsze konkurencyjnych sklepów), to właśnie Twoja oferta może pomóc im w odpowiednim wyborze.

Fakt, że Google karze strony posiadające tzw. duplicate content (powielone treści) jest znany od dawna. nie od dzisiaj wiemy, że największa na świecie wyszukiwarka, która w Polsce ma ponad 97% udziałów w rynku wyszukiwania, premiuje sklepy internetowe z indywidualną treścią :)

Jest wiele metod na tworzenie indywidualnych opisów w sklepie internetowym. Poniżej kilka wskazówek, o których warto pamiętać, projektując nową treść:

  • Przeredagowanie opisów producenta danego towaru to najprostsza metoda, którą praktykuje coraz więcej sklepów.
  • Nacechowanie opisu emocjami i językiem korzyści to już strategia bezpośrednio zwiększająca sprzedaż. Powiedz klientowi, co zyska mając Twój produkt i dlaczego jest to dla niego korzystne, a Twój tekst będzie sprzedawał więcej.
  • Twórz opisy produktów w modelu AIDA. Podstawowy model oddziaływania reklamy na konsumenta mówi o czterech krokach skutecznej oferty reklamowej. Również opis produktu w Twoim sklepie jest pewnego rodzaju ofertą. Rozbijając model AIDA na czynniki pierwsze znajdziemy w nim następujące elementy:
    • A — Attention, czyli przyciągnięcie uwagi klienta do Twojego produktu. Jest to nagłówek oferty, który powinien być na tyle interesujący, aby klient chciał się zapoznać z dalszą częścią opisu produktu, a tym samym poznał wszystkie zalety płynące z jego zakupu. Co przyciąga uwagę konsumenta? Ciekawa historia, konkretne dane liczbowe, interesujące obrazy, zaskakujące fakty,
    • I – Interest, czyli wzbudzenie zainteresowania klienta właściwościami naszego produktu.  W tym miejscu warto w odpowiedni sposób powiedzieć, dlaczego ten produkt jest lepszy od innych, dlaczego konkretne parametry stawiają go wyżej niż produkty konkurencyjne,
    • D – Desire, czyli wzbudzenie pożądania w osobie zainteresowanej. W tym miejscu powiedz klientowi dlaczego ten produkt jest mu potrzebny, jak ułatwi życie, przyczyni się do jego sukcesów, pomoże mu uniknąć przykrych sytuacji. To najbardziej emocjonalna część opisu, która powinna przekształcić cechy i właściwości produktu w bezpośrednie korzyści dla klienta,
    • A – Action. Ostatni element modelu AIDA jest często pomijany, choć jest to bardzo prosty zabieg – wezwanie do akcji, które skutecznie zwiększa ostateczną konwersję danego produktu. Gdy już przyciągnąłeś uwagę klienta, wzbudziłeś jego zainteresowanie i rozpaliłeś emocje – koniecznie umieść przycisk z akcją do wykonania. Powiedz klientowi: „kup teraz”, a z dużym prawdopodobieństwem po prostu to zrobi.

Oczywiście nie zapomnij, że na stronach Twojego sklepu poza opisem emocjonalnym powinny znaleźć się parametry i cechy produktów, gdyż kupujący pod wpływem emocji – choć stanowią większość, nie są jedynym potencjalnym kontrahentem na stronach Twojego sklepu. Pamiętaj też, że używanie słów kluczowych z rozsądnym natężeniem w treści oferty jest częścią działań związanych z optymalizacją witryny i przekłada się na większą widoczność Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania.

 

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

3 komentarzy

  1. Kiedyś spotkałem się ze sklepem internetowym, gdzie każdy produkt miał opisaną swoją własną, wymyśloną historię. Jestem ciekaw jak w takich przypadkach wygląda konwersja.

    Post a Reply
  2. Duże sklepy od zawsze mają problem skąd brać treść. Napisanie 1000 opisów produktów to nie problem, ale już 50-100k jest nie lada przedsięwzięciem.

    Post a Reply
  3. Pisanie unikatowych opisów w sklepie, który ma tysiące produktów to nie jest prosta sprawa. Dobrym pomysłem jest dodanie komentarzy i ocen kupujących, którzy za Nas tworzą unikalną treść.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks