Dowiedz się jak Google ocenia strony – poradnik prosto od… Google!

Dowiedz się jak Google ocenia strony – poradnik prosto od… Google!
4.29 (85.71%) 7 votes

SEO-i-SEM-newsy

Google oficjalnie podało do publicznej wiadomości informację na temat sposobu oceniania stron przez swoich pracowników. Jak piszą na oficjalnym blogu dla webmasterów:

„Opracowanie zmian w algorytmie wyszukiwarki obejmuje proces eksperymentowania. Częścią tego eksperymentu są ludzie, którzy oceniają jakość wyników wyszukiwania Google, którzy dają nam swoją opinię na temat naszych doświadczeń. Oceny te nie wpływają bezpośrednio na rankingi stron www, ale pomagają nam lepiej zrozumieć nasze eksperymenty. Oceniający oczywiście opierają swoje oceny na podstawie jasnych wytycznych określonych przez nas […]”

Przedstawiciele Google ponownie określili wytyczne dla „raterów” (osób oceniających wyniki wyszukiwania) biorąc pod uwagę to jak zmieniła się sieć oraz wyszukiwarka w szczególności wyszukiwanie mobilne:

„W 2013 roku wydaliśmy nasze „ludzkie wytyczne” odnośnie oceniania stron, aby zapewnić przejrzystość w tym jak działa Google i pomóc zrozumieć czego szuka Google na stronach internetowych. Od tego czasu wiele się zmieniło: w szczególności to, iż więcej osób niż kiedykolwiek posiada smartfony i tym samym więcej wyszukiwań jest dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych niż komputerów.”

oraz dodają:

„Często dokonujemy zmian w naszych wytycznych na podstawie doświadczenia i wiedzy jaką zdobywamy w określaniu czego szukają użytkownicy wyszukiwarki, jednak od tamtej pory nie przestawiliśmy oficjalnej i zmienionej wersji poradnika. Ostatnio jednak skończyliśmy gruntowną wersję poradnika, który dostosowaliśmy do „mobilnego świata” i tego jak inaczej z wyszukiwarki korzystają użytkownicy mobilni.”

Cały raport w formacie PDF możecie pobrać wchodząc TUTAJ

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

1 komentarz

  1. Zastanawia mnie po co Google „podało” te informacje, skoro wcześniej były dostępne. Albo chcą dalej cisnąć poprawę jakości stron, albo te dane szybko się zdezaktualizują (zazwyczaj jak mamy kompendium to wypuszczamy i od razu bierzemy się za nowe)

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks