Dlaczego Facebook jest lepszy od Google?

Dlaczego Facebook jest lepszy od Google?
5 (100%) 3 votes

facebook

1. Pracownicy Facebooka są szczęśliwsi.

Pracownicy obu firm technologicznych są bardzo zadowoleni z bycia tam gdzie są, ale mimo wszystko Facebook ma przewagę nad Google w rankingu satysfakcji. W rankingu zadowolenia pracowników, którzy ukończyli badanie PayScale wynik dla Facebooka to 93% w porównaniu do 84% dla Google.

2. Mają więcej swobody.

Istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do wzrostu poziom szczęścia pracowników, ale jest jeden ważny powód, którym gigant social media się wyróżnia – Facebook ufa swoim ludziom.

Don Faul, były exec Facebook’a, powiedział niedawno The Wall Street Journal, że w porównaniu do Google, który jest bardziej uporządkowany i kładzie większy nacisk na „menadżerskie” tytuły, to pracownicy Facebooka są często umieszczani w rolach, które zaspokajają ich mocne strony i są wręcz zachęcani do kwestionowania i krytykowania swoich menedżerów. I ten rodzaj wolności jest chyba jednym z najlepszych, aby zaangażować pracowników.

3. Zarabiają więcej pieniędzy.

Wiemy, że pieniądze to nie wszystko, jeśli chodzi o satysfakcję z pracy – ale to na pewno pomaga. W rzeczywistości, podczas, gdy wyższa pensja nie musi zwiększać Twojego szczęścia, to naukowcy z University of British Columbia i Michigan State University odkryli, że osoby o wyższych dochodach rzadziej bywają smutni ;) Pracownicy Facebook’a z pewnością dobrze o tym wiedzą.

Średnio doświadczony pracownik Facebook’a zarabia $ +135.000 porównaniu do $ 133.000 w Google. Firma social media zwykle płaci 17% powyżej stóp rynkowych swoim pracownikom, natomiast Google płaci 10% powyżej rynku.

4. Są mniej zestresowani.

Jeśli wciąż jesteś na rynku pracy i szukasz takiej, która nie będzie stresowała, to lepiej unikać branży technologicznej w ogóle. Ale jednocześnie, choć dla wielu „techników” ich praca jest daleka od relaksu, więcej pracowników Facebook zgłosiła niski poziom stresu związanego z pracą, niż jakakolwiek inna firma technologiczna, w tym Google.

Pracownicy mówią o Facebook’a jako miejsca pracy o niskim poziomie stresu. Tymczasem tylko 9% pracowników Google czuje tak samo.

5. Uważają, że ich praca jest bardziej sensowna.

Czy twoja praca uczyni świat lepszym miejscem?” Oto właśnie PayScale poprosił pracowników Facebook’a i Google. Na to pytanie 81% pracowników Facebooku odpowiedziało głośnym tak. W Google, z drugiej strony, 67% pracowników uważa, że ​​ich praca daje im sens.

6. Proces zatrudniania jest mniej skomplikowany.

Zatrudnianie w Google trwa średnio sześć tygodni, a kandydaci do pracy konsekwentnie oceniają cały ten proces Google jako znacznie trudniejszy niż w Facebook’u.

Choć może się to wydawać sprzeczne z intuicją, że bardziej konkurencyjne praktyki zatrudniania mogą działać przeciwko Google, to były pracownik wyjaśnia, że gigant zatrudnia najlepszych i najzdolniejszych kandydatów, a potem często oferuje im pracę niższego szczebla.

Są to studenci z 10 najlepszych uczelni, którzy np: zapewniają wsparcie techniczne dla produktów reklamowych Google, lub ręcznie zdejmują specjalnie oznaczone treści z YouTube lub piszą podstawowy kod do testów A/B dla koloru przycisku na stronie” mówi ex-pracownik Google.

7. Mniejszy zespół oznacza więcej możliwości rozwoju.

Inny były pracownik Google twierdzi, że Google jest zbyt duże dla większości z 53.000 pracowników firmy, aby mieć realny wpływ na ich rozwój. Facebook zatrudnia znacznie mniejszy zespół około 10.000.

Jeśli chodzi o „wchodzenie po drabinie kariery”, to pracownicy Facebook’a mają większe możliwości rozwoju. W stosunku do pracowników Google, którzy czują się spełnieni możliwościami do „wspinania się”, to pracownicy Facebooka zgłaszają, że są bardzo zadowoleni z możliwości rozwoju zawodowego w Facebooku.

8. Kochają profity socjalne – zwłaszcza dla rodziców.

Facebook i Google – obie te firmy oferują duże profity swoim pracownikom – darmowe jedzenie, tętniące życiem środowisko biurowe, łatwy transport do i z pracy – ale Facebook przebija Google, jeżeli chodzi o działkę „rodzicielstwa”.

Facebook jest jedną z pierwszych firm, które oferują pokrycie do $ 20.000 za zabieg mrożenia komórek jajowych, zapewnia $4000 „Baby Cash” pracownikom, którym urodzi się dziecko, a jej pracownicy kochają możliwość korzystania z rodzicielstwa na ich warunkach, dając odpowiednie urlopy macierzyńskie i ojcowskie.

Pracownicy są szczególnie podekscytowany, polityką rodzicielską Facebook’a wg. której zarówno kobiety jak i mężczyźni mają dostęp do czteromiesięcznego, płatnego urlopu rodzicielskiego, podczas gdy Google oferuje 18 tygodni płatnego urlopu macierzyńskiego i 12 tygodni urlopu ojcowskiego.

Źródło: http://www.businessinsider.com/why-facebook-is-a-better-place-to-work-than-google-2016-2

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks