Badanie zaufania do reklamy w telewizji, a SEO

Badanie zaufania do reklamy w telewizji, a SEO
4 (80%) 4 votes

Na początek przedstawiam raport z badania przeprowadzonego przez ośrodek badawczy IRCenter na temat zaufania do reklamy telewizyjnej. Raport ten to próba odpowiedzi na pytania jaka jest ilość osób deklarujących zaufanie do reklamy telewizyjnej i kim te osoby są. Co powoduje, że jednym reklamom ufamy bardziej, podczas gdy inne reklamy krytykujemy i odruchowo zmieniamy kanał w telewizji lub wyciszamy głos w telewizorze? I najważniejsze jakie to ma odniesienie do SEO i czy możemy wynieść coś wartościowego z tego badania? Okazuje się, że dosyć sporo :)

Reklamy w telewizji wzbudzają zaufanie mniej więcej u trzydziestu procent badanych internautów. I nie jest to jednak wynik najlepszy bowiem reklamy telewizyjne ustępują pola, uwaga… stronom www producentów, forom internetowym oraz rekomendacjom znajomych. Grupą wiekową najbardziej ufającą reklamom wyświetlanym w telewizji są osoby do 24 roku życia. Jako ciekawostkę można wspomnieć iż zwykle to częściej mężczyźni niż kobiety deklarują większe zaufanie do reklam.

Źródła opinii na temat marek i produktów wzbudzające największe zaufanie

zaufanie do reklam

Źródło: Ośrodek Badań IRCenter na temat zaufania jakie wzbudzają reklamy telewizyjne, reprezentatywna grupa badanych N=401

Jakie reklamy nie wzbudzają zaufania?

Przysłuchując się dyskusjom o braku zaufania, badacze z IRCenter wyraźnie wyodrębnili reklamy grup produktów, które budzą największe wątpliwości. Na pierwszym miejscu są materiały reklamowe z branży farmaceutycznej oraz kosmetycznej. Wątpliwość dotycząca leków i kosmetyków dotyczy skuteczności ich działania. Najmniejsze zaufanie wzbudzają aktorzy grający w reklamach, którzy powołują się na własne doświadczenie.

Badanie społeczne przeprowadzone przez IRCenter ujawniło również rosnącą świadomość internautów, którzy w mediach społecznościowych często zachęcają do zwracania uwagi na skład i informacje podane w ulotkach dołączonych do leków czy kosmetyków.

Pomimo niezbyt dużego poziomu zaufania do reklam wyświetlanych w telewizji, badani internauci przyznawali, że lubią oglądać spoty reklamowe ze względu na ich atrakcyjność i humor. Specjaliści z ośrodka IRCenter porównują reklamy telewizyjne do virali dostępnych w sieci. Sposób ich odbioru znacznie odbiega od tradycyjnego oglądania reklam w telewizji.
Mi podoba się szczególnie TOP5, a Wam? ;)

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

2 komentarzy

  1. I jakie ma to odniesienie do SEO, bo czytałem w poszukiwaniu jakiegoś wniosku zachęcony tytułem, a tu wydmuszka.

    Post a Reply
  2. Najbardziej godna zaufania jest rekomendacja znajomego. Kto jest godny bardziej zaufania niż osoba, którą znasz na przykład 10 lat. Reguła wzajemności to jedna z najpewniejszych rekomendacji.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks