Aktualizacja Pingwin wdrożona do algorytmu

Aktualizacja Pingwin wdrożona do algorytmu
3.13 (62.5%) 8 votes

Google: Pingwin – lądowanie LIVE !

aktualizacja Pingwin została wdrożona do algorytmu

W piątkowy poranek potwierdziło się to, o czym w świecie SEO mówiło się od pewnego czasu – jeden z algorytmów Google, słynny Pingwin, doczekał się kolejnej aktualizacji. Nie zawahamy się napisać, że jest to aktualizacja historyczna! Google tym samym wyjaśniło, co było przyczyną notowanych w ostatnim miesiącu burzliwych zmian pozycji w wynikach wyszukiwania organicznego, które przyprawiały niejednego webmastera o drżenie serca.

Jakie zmiany niesie ze sobą nowy Pingwin?

Każdemu, kto czuwa nad zmianami w SERPie i interesuje się zagadnieniami SEO, Pingwin jest oczywiście doskonale znany. To aktualizacja algorytmu, która zatrzęsła wynikami wyszukiwania w 2012 roku, walcząc z niskiej jakości linkami prowadzącymi do stron. Najważniejsze zmiany, które niesie ze sobą najnowsza odsłona Pingwina to:

  • Od teraz Pingwin będzie działał w czasie rzeczywistym. Dotychczas, na każdą zmianę związaną z działaniami Pingwina trzeba było czekać do kolejnych aktualizacji, co często oznaczało nawet kilkumiesięczne oczekiwanie.
  • Poprawa skuteczności algorytmu w zakresie rozpoznawania spamu – w wynikach spadać będą tylko te podstrony, w których zostanie wykryte nienaturalne linkowanie, a nie cała witryna.
  • Dołączenie Pingwina do głównego algorytmu Google, decydującego o PageRank. Tak – to ostateczne, a w związku z tym historyczne, „lądowanie” Pingwina – Google ogłosiło, że od teraz będzie on jednym z 200 składowych głównego algorytmu.

Co jeszcze nas czeka? Najbliższe zmiany tego algorytmu będą dążyć do optymalizacji jego działania w zakresie filtrowania w różnych językach. Co za tym idzie – pełne efekty działania nowego Pingwina odczujemy zapewne w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Autor: clearsense

Agencja Interaktywna ClearSense - specjaliści od Marketingu Zintegrowanego w sieci. Czytaj naszego bloga i bądź zawsze na bieżąco w branży e-marketingu, SEO, SEM, reklamy w Google oraz nowych technologii.

Podziel się

8 komentarzy

  1. I pewnie stąd te zawirowania pozycji stron w SERPach które można obserwować w ostatnich tygodniach. Algorytm z włączonym Pingwinem przelicza wszystko na nowo.

    Post a Reply
  2. Trzeba przyznać, że Google coraz mocniej pogrywa na nerwach SEOwatej części społeczeństwa.

    Post a Reply
  3. Można jeszcze dać informację, że Google nie będzie powiadamiał o kolejnych aktualizacjach Pingwina :)

    Post a Reply
  4. Długo czekaliśmy na aktualizację ale w końcu jest.. :-)
    Uważam że w czasie rzeczywistym nie będzie w 100%.

    Post a Reply
  5. Ciekawe wiadomości muszę przeczytać więcej na ten temat. Ktoś wie gdzie wyszukam więcej informacji na ten temat

    Post a Reply
  6. Pingwin póki co sprawdza się jak należy :D Fajnie, że podsumowaliście wiedzę, trochę się przyda :D

    Post a Reply
  7. Niby z wprowadzenia ma wynikać nacisk na jakość i odsianie spamu. W większości przypadków jest okej, ale dla niektórych wyrażeń do topów powędrowały spamy, a „dobre” strony straciły.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks