5 faktów o tym, dlaczego YouTube jest kluczem do sukcesu Twojej marki

5 faktów o tym, dlaczego YouTube jest kluczem do sukcesu Twojej marki
5 (100%) 4 votes

Youtube kluczem do sukcesu Twojej marki

Co minutę dodawane jest 400 godzin materiałów, które ogląda miliardowa publika, z której 85% to nastolatki. Youtube, bo o tym serwisie mowa, jest jednym z największych i najbardziej efektywnych kanałów marketingowych wielu marek, który przynosi potężne zyski. Jeśli oczywiście firma dobrze z niego korzysta. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek dlaczego warto zainteresować się Youtubem.

1. Youtube buduje społeczność

Tworzenie niezwykle wysokiej jakości treści szybko buduje społeczność wokół marki lub produktu. Aby jednak tak się stało, wymagana jest specjalna strategia zawierająca w sobie takie cechy jak spójność, właściwe ukierunkowanie, autentyczność i oczywiście wartościową treść. Spójny format i niewielkie elementy video mogą zwiększyć lojalność Klientów i spowodować, że będą wracać. Dobrym pomysłem jest stworzenie serii połączonych ze sobą filmów, które angażują widzów i zostawiają uczucie niedosytu.

Każda marka powinna wiedzieć, kto jest jej grupą docelową i odpowiednio kierować do niej treści.

Przykładowo GoPro wie, że ich klienci to osoby żądne przygód i poszukujące mocnych wrażeń, dlatego współpracują z właśnie takimi osobami, by dostarczyć autentyczną treść na swój kanał, która przemówi do ich grupy docelowej. Kluczem do zbudowania społeczności jest autentyczność. Telewizja nie spełnia już swojej roli. Współcześni konsumenci chcą autentyczne marki i produkty, które uczynią ich życie lepszym. Gdy już uda Ci się utworzyć wspólnotę widzów, ważne jest, aby ją pielęgnować i aktywnie dostarczać nowych materiałów. Dobry plan powinien zakładać tworzenie różnych rodzajów treści.

2. Youtube napędza sprzedaż

Bez względu na to jaka jest Twoja marka, doświadczony marketingowiec będzie zdolny odblokować drogę do zwiększenia sprzedaży za pomocą Youtube. Wyobraź sobie umieszczenie krótkich filmów video prezentujących produkt w Twoim sklepie internetowym. Tak właśnie zrobiła firma Zappos, wykupiona w 2009 roku przez Amazon, która po wprowadzeniu filmów demo prezentujących poszczególne modele na swoim kanale YouTube,  odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie od 6% do 30% w zależności od produktu.

 

Obecnie Zappos posiada zespół wyspecjalizowany w tworzeniu i wrzucaniu nowych materiałów na YT. Te filmy są również umieszczone na stronach produktów Zappos i skutecznie angażują klientów. Takie filmy tworzą efekt własności, który polega na tym, iż osoba oglądająca film może zobaczyć jak produkt będzie pasował i np. jak będzie wyglądał z odległości.

3. YouTube jest mierzalny

Wszystko co znajduje się na YouTube jest mierzalne, może być analizowane i oferuje niesamowity wgląd w zachowania widzów. Można więc za jego pomocą mierzyć ROI (zwrot z inwestycji) dla Twojej firmy i zmierzyć efekty marketingu video. YouTube może pokazać Ci, kim są widzowie, jak długo i ile razy oglądali materiały na kanale oraz, co najważniejsze, w jakie interakcje wchodzili z filmami. Kiepskie filmy nie będą interesujące dla Twoich widzów. Filmy wysokiej jakości będą angażować publikę do ostatniej sekundy. Analityka w Youtube nie jest może wystarczająca, jeśli chodzi o zarządzanie i optymalizację zawartości kanału na Youtube. Jednak w rękach wykwalifikowanego i świadomego marketingowca takie narzędzie otwiera drogę do skutecznej optymalizacji kanału i do zwiększenia przychodów serwisu.

4. Reklama na YouTube naprawdę działa

YouTube oferuje naprawdę fantastyczne rozwiązania reklamowe. Za reklamy w formacie True-View In-Stream płaci się tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy minimum 30 sekund reklamy. Za reklamy True-View In-Display wyświetlane wśród polecanych i sponsorowanych filmów płaci się tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w nie i obejrzeć. Platforma reklamowa YouTube jest powiązana z Google AdWords i oferuje wiele możliwości re marketingu i precyzyjnych technik targetowania reklam. Przykładowo, możecie stworzyć listę osób, które oglądały Wasze video, ale nie zasubskrybowały kanału i przypomnieć im o takiej możliwości za pomocą krótkiego wideo wzywającego do działania.

5. YouTube jest kluczem do innych mediów społecznościowych

Filmy na Youtube można udostępniać w mediach społecznościowych, by w ten sposób dzielić się nimi ze znajomymi. Można je również umieszczać na stronach internetowych i blogach. Możliwość udostępniania filmów z YT na Facebook’u, Twitterze czy blogu niesie za sobą olbrzymi potencjał wirusowy. To czyni filmy również bardziej funkcjonalnymi i uniwersalnymi. Możesz w łatwy sposób zwiększyć potencjał udostępniania swoich filmów umieszczając konkretne wezwania do działania (CTA – call-to-action) na przykład w samych filmach lub w adnotacjach do nich.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks