20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 5 – ta o optymalizacji

20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 5 – ta o optymalizacji
5 (100%) 2 votes

SEO - Optymalizacja pod wymogi wyszukiwaki

Przedstawiamy kolejną (piątą) część cyklu wpisów pt. „20 porad SEO Dla Małego Biznesu„. Co kilka dni prezentujemy serię 20 podpowiedzi oraz wskazówek z zakresu SEO dla początkujących i średnio zaawansowanych właścicieli stron Internetowych oraz webmasterów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z SEO oraz wyszukiwarką Google.

Pod tym linkiem znajdziecie wszystkie wpisy dotyczące Porad SEO

Przed Wami piąta porcja 20 porad i wskazówek SEO – a w niej trochę więcej o optymalizacji:)

81. Celuj jak najwyżej wyników wyszukiwania, ale pamiętaj, że wszystko wymaga czasu.

Jeśli Twoja witryna nie jest w rankingu na pierwszym miejscu wyników dla podanej frazy po trzech miesiącach pracy SEO, pamiętaj, że tutaj liczy się cierpliwość, i szybkość jest tutaj ogromnym przeciwnikiem jakości oraz sprzymierzeńcem kar od Google.

82. Rankingi mogą wprowadzać w błąd.

Bez znaczenia jest ilość rankingów, w jakich Twoja strona internetowa jest na pierwszym miejscu, jeśli wyniki te nie przełożą się na liczbę odwiedzających oraz na sprzedaż.

83. Nie przejmuj się znacznikiem PageRank.

Witryny z niskim PR mogą przewyższać te z wysokim wskaźnikiem PR.

84. Zdecyduj czy używać adresu strony z elementem „www”, czy bez niego.

Upewnij się, że strona jest indekowana na podstawie jednego adresu: www.nazwadomeny.pl lub na podstawie nazwadomeny.pl – nigdy na obu naraz. Powoduje to kopie treści (duplicate content), gdyż dla Google są to dwa różne adresy.

85. Zastosuj przejrzystą architekturę strony internetowej.

Każda podstrona powinna być dostępna maksymalnie po trzech kliknięciach od strony głównej.

86. Stosuj prostą i przejrzystą strukturę adresów URL.

Ludzie powinni być w stanie odgadnąć temat podstrony, patrząc tylko na jej adres. Optymalizacja adresów URL jest bardzo ważna. Pamiętaj również o unikaniu znaków specjalnych (#,._) w adresach URL Twojej strony. Najlepiej zastąpić te znaki myślnikami

87. Stosuj nagłówki.

Wpisuj słowa i frazy kluczowe w różnych wariantach nagłówków, zarówno w H1, jak i w H2. Odpowiednio zoptymalizowane nagłówki pomogą również użytkownikom w przyswajaniu treści.

88. Stosuj Rich Snippets, czyli wyniki rozszerzone.

Rich Snippets to informacje dodatkowe, które są szczególnie użyteczne dla wyszukiwarek internetowych. Pozwalają na uzyskanie danych, które mogą podbić stronę w wynikach wyszukiwania. Podobnie jak stosowanie mikroformatów czy mikrodanych zgodnych z schema.org

89. Stosuj przekierowanie 301.

Jeśli zmienisz adres URL podstrony, a nie przekierujesz ruchu w nowe miejsce, linki kierujące do starego adresu będą bezużyteczne.

90. Ustaw użyteczną stronę o błędzie 404.

Linkowanie do najlepszej zawartości ze strony 404 daje mniejsze prawdopodobieństwo opuszczenia witryny przez użytkowników.

91. Optymalizuj obrazy na stronie.

Dołącz słowa kluczowe i ich kombinacje do tytułów zdjęć oraz do atrybutów alt tagów. Pamiętaj o kompresji zdjęć zmniejszając ich wagę.

92. Zoptymalizuj stronę pod kątem użytkowników mobilnych.

Posiadanie przyjaznej strony do urządzeń mobilnych w dzisiejszych czasach to konieczność. Twoje strona musi być przejrzysta i prosta dla ludzi korzystających z niej za pomocą smartfonów i tabletów. Pamiętaj o dostosowaniu jej do urządzeń mobilnych.

93. Sprawdź, czy Twoja strona jest kompatybilna z wieloma przeglądarkami internetowymi.

Dotyczy to przede wszystkim rozdzielczości strony. Ważne jest, by strona internetowa wyświetlała się poprawnie w każdej przeglądarce internetowej (Chrome, IE, Safari, Mozilla Firefox itp.) oraz w każdej rozdzielczości ekranu (1366×768, 1024×768, 800×600 itd.).

94. Zmaksymalizuj prędkość ładowania strony internetowej.

Użyj narzędzia Google Speed Tool i wprowadź rekomendowane rozwiązania, by przyspieszyć ładowanie witryny.

95. Korzystaj z usług godnej zaufania firmy hostingowej.

Ranking Twojej strony internetowej zostanie obniżony, jeśli będzie ona często niedostępna.

96. Regularnie rób kopie zapasowe swojej strony internetowej.

W przypadku bezpowrotnej utraty danych, możesz utracić również dobrą pozycję strony, jak i w ogóle zniknąć z wyników wyszukiwania.

97. Bądź na bieżąco z aktualnościami z branży SEO i najnowszymi trendami.

Czytaj takie serwisy, jak Search Engine Land oraz SEOmoz czy naszego SEO bloga

98. Jeśli czegoś nie wiesz, spytaj!

Wszelkie wątpliwości należy rozwiewać od razu. Jeśli masz pytania, zadaj je na forum internetowym lub skontaktuj się z konsultantem SEO.

99. Zawsze zadawaj konsultantom SEO – mnóstwo pytań.

Jeśli masz zamiar kogoś zatrudnić, to poniesiesz tym mniejsze ryzyko, im więcej będziesz wiedział o potencjalnym zleceniobiorcy i jego strategii działania.

100. Współpracuj z konsultantem SEO.

Im więcej wiesz o SEO i im więcej konsultant wie o Twojej firmie, tym lepsze rezultaty razem osiągniecie.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

1 komentarz

  1. Ale epopeja seo – przeczytałem setke wskazówek, jest w tym troche wiedzy do ogarnięcia. Łatwiej przeczytać niż wprowadzić je w życie ale seo takie jest, że wymaga zaangażowania.
    Co do

    Prócz powszechnie znanych rozwiązań polecam – o ile strona jest na WP – Plugin Organize, przydatną w prędkości ładowania strony.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks