20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 4 – ten o marce i social media

20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 4 – ten o marce i social media
5 (100%) 3 votes

Online marketing z Clearsense

Przedstawiamy kolejną (czwartą) część cyklu wpisów pt. „20 porad SEO Dla Małego Biznesu„. Co kilka dni prezentujemy serię 20 podpowiedzi oraz wskazówek z zakresu SEO dla początkujących i średnio zaawansowanych właścicieli stron Internetowych oraz webmasterów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z SEO oraz wyszukiwarką Google.

Pod tym linkiem znajdziecie wszystkie wpisy dotyczące Porad SEO

Przed Wami czwarta porcja 20 porad i wskazówek SEO – a w nim trochę więcej o marce i social media:)

61. Posiadaj linki do najważniejszych podstron prowadzących ze strony głównej.

To pomaga w sprawnym poruszaniu się po stronie. Powinieneś poznać zasadę 3 kliknięć, według której, każda podstrona serwisu nie powinna być głębiej niż 3 kliknięcia od strony głównej.

62. Dodaj podlinkowania do innych stron w witrynie.

Ten rodzaj linków jest również cenny. Linki wewnętrzne mogą dać istotny sygnał wyszukiwarkom internetowym, na które strony w witrynie należy zwrócić uwagę ze względu na znajdujące się na nich słowa kluczowe.

63. Pozbądź się niepotrzebnych linków wychodzących.

Tylko linki prowadzące do stron, które naprawdę mogą zainteresować użytkowników, mają jakąś wartość. Nie umieszczaj na swojej stronie odnośników do stron nie powiązanych tematycznie (np. katalogów stron)

64. Odwołuj się tylko do istotnych stron internetowych i blogów.

Właściciele innych witryn na ogół zauważają ruch z innych stron i mogą również linkować do Ciebie, jeśli uznają, że masz dobrą stronę internetową. Możesz założyć bloga i umieszczać na nim wpisy oraz informacje o nowościach, zmianach czy trendach w Twojej branży. Dzięki temu możesz zdobyć kilka wartościowych linków.

65. Publikuj komentarze na odpowiednich stronach internetowych.

Pomoże to zbudować wzajemne zaufanie i tworzyć relacje z innymi osobami, wśród których znajdują się zarówno właściciele innych stron internetowych, jak i ich użytkownicy.

66. Współpracuj z blogerami z Twojej branży.

Im więcej uznanych blogerów z branży zna Ciebie (poprzez portale społecznościowe, fora internetowe, grupy dyskusyjne, e-maile), tym chętniej będą oni linkować do Twojej witryny i dzielić się treścią.

67. Współpracuj i kontaktuj się z niewielkimi firmami z odpowiednimi, wartościowymi stronami internetowymi.

Dobre relacje pomogą wam wzajemnie promować swoje witryny. Czyni to pozycjonowanie łatwiejszym i tańszym, zarówno dla nich, jak i dla Ciebie.

68. Pisz notki prasowe, dziel się nowościami i opiniami.

Jest to dobry sposób, aby kreować treść oraz linki ze stron zewnętrznych. Pamiętaj o wysokiej jakości treści oraz miejsc, w których będą umieszczone informacje (a więc i link do Twojej strony).

69. Dzwoń do ludzi, by rozwijać relacje internetowe.

E-maile mogą zostać w łatwy sposób zignorowane lub zapomniane, czego nie można powiedzieć o rozmowach telefonicznych.

70. Używaj swojej strony do budowania zaufania i tworzenia relacji.

Im więcej relacji i im większe zaufanie, tym częściej możesz liczyć na to, że ludzie będą o Tobie mówili, linkowali do Twojej strony internetowej i, co najważniejsze, wydawali u Ciebie pieniądze.

71. Na każdej stronie witryny internetowej umieść dane kontaktowe.

To buduje zaufanie i poprawia ranking strony, zwłaszcza gdy frazy kluczowe zawierają nazwę miejscowości. Ułatwiasz użytkownikom możliwość kontaktu z Tobą za co będą Ci wdzięczni.

72. Staraj się być widoczny w katalogach branżowych i lokalnych.

Większość katalogów stron jest w prawdzie bezwartościowa, ale są też takie, w których warto się pojawiać. Tych wartościowych jest ich co prawda nie wiele, ale moc jaką przekazują Twojej stronie jest duża.

73. Proś Klientów, by zostawali opinie i komentarze w Google+ i w serwisach IYP np. pkt.pl

Pozytywne opinie poprawiają statystyki witryny i dają łatwy, bezpośredni dostęp do ocenianej strony.

74. Staraj się być ludzki w sposób, w który wielkie korporacje nie dają rady.

Dziel się swoją indywidualnością i osobowością wszędzie, gdzie się da (w e-mailach, postach na portalach społecznościowych, Tweetach itd.) i angażuj użytkowników.

75. Używaj portali społecznościowych do promowania treści innych osób w ten sam sposób, w których promujesz swoją treść.

Jest duża szansa, że osoby którym pomogłeś zauważą to i odwdzięczą się tym samym. Dodatkowo dajesz pewną wartość obserwatorom Twoich profili w Social Media, dzięki czemu zyskujesz w oczach swoich klientów.

76. Umieść przyciski społecznościowe na swojej stronie.

Im bardziej ułatwisz użytkownikom dzielenie się treścią z Twojej strony internetowej, tym większa jest szansa, że będą to robić.

77. Pamiętaj, że portale społecznościowe mogą wspomagać SEO.

Działania w social media powinny być częścią strategii SEO, realizowaną równolegle z innymi elementami. Są bardzo dobrym miejscem kontaktu z potencjalnymi klientami i źródłem ruchu oraz miejscem do rozprzestrzeniania informacji o ofercie Twojej firmy.

78. Wyszukiwarki internetowe indeksują podstrony, a nie całe serwisy internetowe.

O pozycji strony internetowej w rankingu wyszukiwania bardziej decyduje jakość poszczególnych podstron, niż jakość witryny jako całości. W rankingu jakkolwiek będzie on pokazany (np. za pomocą linków) zawsze kryją się strony. To strony są oceniane i one lądują potem przed oczami użytkowników wyszukiwarki.

79. Małe firmy mogą osiągać lepsze wyniki w wyszukiwarkach, niż wielkie koncerny.

To nic niezwykłego, gdy strona internetowa niewielkiej firmy plasuje się wyżej w rankingach, niż strona wielkiej krajowej spółki. Twoja strona może być lepsza merytorycznie oraz bardziej przyjazna dla wyszukiwarki.

80. Staraj się wiedzieć, gdzie indeksowana jest strona.

Można to łatwo sprawdzić za pomocą Narzędzi Google dla Webmasterów, w zakładce „Traffic”, a następnie „Zapytania”.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks