20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 3 – ten o linkach

20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 3 – ten o linkach
5 (100%) 4 votes

Wyniki wyszukiwania Google - Clearsense Blog

Przedstawiamy kolejną trzecią już część cyklu wpisów pt. „20 porad SEO Dla Małego Biznesu„.

Co kilka dni prezentujemy serię 20 podpowiedzi oraz wskazówek z zakresu SEO dla początkujących i średnio zaawansowanych właścicieli stron Internetowych oraz webmasterów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z SEO oraz wyszukiwarką Google.

Pod tym linkiem znajdziecie wszystkie wpisy dotyczące Porad SEO

Przed Wami trzecia porcja 20 porad i wskazówek SEO – jedna z bardziej wymagających, w której jakość liczy się najbardziej, czyli trochę więcej o linkach :)

41. Rozbudowane słowa kluczowe są doskonałym źródłem ruchu.

Indeksowanie rozbudowanych, specyficznych fraz jest szybsze i tańsze. Warto pamiętać, że ponad 40% wyszukiwań składa się z minimum czterech słów.

42. Przeznacz jedną stronę swojej witryny na każde słowo kluczowe, za pomocą którego pozycjonujesz.

To sprawia, że Twoja domena jest łatwiejsza do kategoryzowania przez wyszukiwarki, a jej pozycjonowanie jest efektywniejsze. Pamiętaj przy tym, aby stosować rozbudowę w oparciu o kategorie.

43. Dodawaj słowa kluczowe w odpowiednich miejscach.

Jest to co prawda mniej istotne niż kiedyś, ale cały czas warto uwzględniać je w adresach URL, tytułach stron, meta description, nagłówkach zdjęć i w parametrach alt.

44. Unikaj upychania słów kluczowych.

To przyniesie więcej szkód, niż pożytku, a Twoja strona może zostać ukarana przez aktualizacje algorytmu wyszukiwarek internetowych.

45. Linki zwrotne w dalszym ciągu mają wpływ na pozycje strony

Od jakości linków prowadzących do Twojej witryny, będzie zależała pozycja, jaką będzie ona zajmować w wyszukiwarkach internetowych. Czy wiesz, że testowano wyniki wyszukiwarki Google bez linków?

46. Nie wyznaczaj celów dla linków zwrotnych.

Proces budowania linków powinien być stabilny, spójny i ciągły. Nie należy poprzestawać po osiągnięciu konkretnego celu.

47. Staraj się pozyskiwać linki zwrotne z odpowiednich źródeł.

Algorytm wyszukiwarki chce pokazywać istotne wyniki dla poszczególnych słów kluczowych. Linki z wartościowych witryn to silny sygnał dla wyszukiwarki, że strona jest ważna.

48. Polegaj tylko na linkach z zaufanych źródeł.

Linki z zaufanych stron są istotnym sygnałem dla wyszukiwarek, że Twoja witryna także jest godna zaufania. Unikaj linków prowadzących do Twojej strony z miejsc niewiadomego pochodzenia oraz stron stawianych tylko do zostawienia linka.

49. Bądź przygotowany na pozyskiwanie linków zwrotnych wysokiej jakości.

Ogólnie rzecz biorąc, im łatwiej można pozyskać link, tym mniejszą ma on wartość dla Twojej strony internetowej.

50. Uważaj na osoby oferujące masowe pozyskiwanie linków zwrotnych.

Może ta metoda działa, ale tylko na krótką metę. W dłuższej perspektywie może to być ryzykowna droga, zwłaszcza, gdy kupujesz je od osób otwarcie nimi handlujących. Są to przeważnie linki niskiej jakości.

51. Nie angażuj się w sieci linków.

Korzyści z tego płynące są niewielkie, a ryzyko ukarania Twojej strony przez silnik wyszukiwarki wysokie. Zwłaszcza teraz po kolejnych porządkach Google z systemami wymiany linków.

52. Różnicuj źródła linków zwrotnych.

Zdobywaj różne typy linków z różnych miejsc w sieci. Im bardziej zróżnicowany profil linkowy tym lepiej. Zawsze pamiętaj o jakości!

53. Buduj i pozyskuj linki zwrotne dla każdej strony, którą chcesz pozycjonować.

Spraw, by ludzie przechodzili na konkretne strony na Twojej witrynie, a szczególnie na te, które chcesz pozycjonować przez konkretne słowa kluczowe. Możesz również kierować ruch na stronę główną.

54. Istniejące relacje są natychmiastowym źródłem linków zwrotnych.

Niektórzy z dostawców, partnerów biznesowych lub klientów mogą linkować do Twojej strony, jeśli ich tylko o to poprosisz.

55. Zdobądź dobre linki zwrotne, które już ma konkurencja.

Jeśli jakaś strona linkuje do Twoich konkurentów, czemu nie miałaby linkować do Twojej witryny?

56. Zdobądź trochę linków zwrotnych poprzez ustawianie słów kluczowych w tekście linka.

Miej na uwadze jednak, że ta metoda nie powinna przekraczać pewnego % linków pozyskiwanych dla witryny. Pamiętaj, aby zachować umiar i zdrowy rozsądek – wszystko co robisz jest monitorowane przez kolejne aktualizacje. Tutaj nie trudno jest przesadzić.

57. Większość linków zwrotnych powinna zawierać nazwę marki lub firmy.

Twoje zaplecze linków zewnętrznych bez oznaczenia marki lub nazwy firmy (na przykład „Nazwa Firmy” czy www.nazwafirmy.pl) to sygnał dla algorytmów wyszukiwarek, że próbujesz manipulować wynikami wyszukiwania.

58. Wiedz, kto linkuje do Twojej strony.

Możesz to łatwo sprawdzić korzystając z Narzędzi Google dla Webmasterów. Wystarczy wejść w zakładkę „Ruch związany z wyszukiwaniem”, a następnie sprawdzić „Linki do Twojej witryny”. W ten sposób sprawdzisz, jak wiele stron odsyła do Twojej witryny.

59. Zasubskrybuj takie serwisy jak Ahrefs, Majestic SEO, czy Open Site Explorer.

Dzięki temu dostaniesz dużą liczbę danych o linkach zwrotnych zarówno do Twojej strony, jak i do stron konkurencji.

60. Każda strona na Twojej witrynie powinna być powiązana z inną, zewnętrzną stroną.

Silniki wyszukiwarek nie biorą pod uwagę stron, które nie posiadają linków zewnętrznych z tej samej witryny lub linków zewnętrznych z innych serwisów. Dlatego tak ważna jest odpowiednia struktura wewnętrzna witryny.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

7 komentarzy

  1. Dobry wpis. Linkowanie brandowe wygląda naturalniej dla google niż exact much, a dobre linkowanie wewnętrzne to podstawa zoptymalizowanych pod wyszukiwarki stron internetowych.

    Post a Reply
    • „Exact much” to najgorsza sprawa, pewny ban.

      Post a Reply
  2. Trochę masło maślane Wam wyszło „Twoje zaplecze linków zewnętrznych bez oznaczenia marki lub nazwy firmy (na przykład „Nazwa Firmy” czy http://www.nazwafirmy.pl) to sygnał dla algorytmów wyszukiwarek, że próbujesz manipulować wynikami wyszukiwania.”

    Post a Reply
  3. Fajny wpis tak naprawdę podczas pozycjonowania stron niestety najwięcej wniosków wyciągamy z własnego doświadczenia dlatego mimo że wpisy jak ten powyższy mogą pomóc obrać dobrą drogę, nie zastąpią praktyki.
    Pozdrawiam Mateusz.

    Post a Reply
  4. Generalnie podoba mi się forma wpisu: jest przejrzyście i na temat. Szkoda jednak, że są to ogólniki w stylu: „Pozyskuj linki wysokiej jakości” – skąd osoba raczkująca w temacie SEO ma wiedzieć, że link np. z mało popularnego forum jest słabszy od tego bardziej popularnego? Czekam na wpis na blogu na temat konkretnych miejsc, gdzie szukać możliwości umieszczenia linku.

    Post a Reply

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks